Vegatopia Forum

Brunch

wmostrey

Brunch
« Gepost op: 21 mei 2007, 09:48:47 »
Voor de verjaardag van m'n vriendin organiseer ik voor een tiental vrienden een brunch. Buiten yoghourt, fruitsla, ontbuitkoeken en croissants zou ik ook een aantal warme vergetarische gerechten willen maken maar ik weet niet wat er leuk zou zijn voor een brunch. Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeën, recepten en tips zijn welkom :)

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Brunch
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2007, 09:51:14 »
Tortilla's! (spaanse omeletten)
Quiches

Offline Lona

• 812
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2007, 11:28:48 »
niet warm maar koud: salade van sperzieboontje en ui, super simpel, erg lekker!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

wmostrey

« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2007, 11:29:00 »
Quiche is inderdaad een goed idee, dat zijn er wel meteen twee grote voor 10 mensen. M'n favoriet is een geitenkwark/tomaat quiche. Wat zou nog een leuke quiche zijn voor een brunch? Ik denk dat een groetenquiche niet zo aanslaat, ook omdat het merendeel van de gasten zelf niet vegetarisch is.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2007, 10:20:40 »
Maar die eten dan toch weleens groenten?
Groenten-kaas met walnoten?
Of deze wortel-cheddartaart?

Gwennepen

« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2007, 11:27:41 »
Voor de verjaardag van m'n vriendin organiseer ik voor een tiental vrienden een brunch. Buiten yoghourt, fruitsla, ontbuitkoeken en croissants zou ik ook een aantal warme vergetarische gerechten willen maken maar ik weet niet wat er leuk zou zijn voor een brunch. Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeën, recepten en tips zijn welkom :)

Bladerdeegflapjes met een kaas/groentemengsel erin en sesamzaadjes of ander pitten erop.

wmostrey

« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2007, 11:33:32 »
Ik ben inderdaad aan het denken aan Tortillas/wraps/bladerdeegrolletjes. Dat lust toch iedereen, en dan kan ik wat spelen met de vulling. Al bedankt voor de tips, laat ze maar komen! ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2007, 13:50:22 »
Hoe laat is de brunch? Dat is namelijk een variabel tijdstip, en het tijdstip maakt wel uit voor wat wel en niet lekker is.
,,,,فلافل

wmostrey

« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2007, 17:59:12 »
Iedereen wordt rond 10.30 verwacht, dus rond 11 uur.

En eind juli trouwens :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2007, 18:07:36 »
De hartige scones van maartje lijken me wel wat.
Evenals de Lemoncard op die pagina (maar niet hartig en ook niet warm).
Kaassoesjes met paddestoelsaus lijkt me ook lekker.
De Allerhande heeft een goede kaastaart, maar hun site is nu down.
Toast met warme paddestoelen lijkt me ook lekker.
Pompoensoep is ook een goed idee, maar is meer iets voor rond 12 uur.
Niet warm, wel lekker: pannekoeken vullen met een mengsel van slagroom, een beetje volle kwark en aardbeien.
Oeh en warme bagels met bieslookcreamcheese.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2007, 18:08:55 door Selly »
,,,,فلافل

Gwennepen

« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2007, 20:01:03 »
Ik at daarnet dit. Zelf had ik plakken in de lengte gesneden, maar voor meerdere mensen kun je denk ik beter ronde plakjes snijden van de aubergine. Dan valt het beter te verdelen. Het was iig erg lekker. :)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2007, 21:18:25 »
Ik at daarnet dit. Zelf had ik plakken in de lengte gesneden, maar voor meerdere mensen kun je denk ik beter ronde plakjes snijden van de aubergine. Dan valt het beter te verdelen. Het was iig erg lekker. :)
Wat ben toch een stoere mama, ik wilde dat mijn mama zo kookte.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2007, 00:49:37 »
Simpel doch erg lekker: Turks brood, in partjes. Olijfolie of pesto, kaas en paprika. Naar smaak basilicum, oregano en peper(tjes). Tien minuutjes in de oven.

En als je een tosti-ijzer hebt: toastbrood, kaas en ketchup ernaast leggen, en men vermaakt zich uitstekend.

Pannenkoekenbeslag en wat dingetjes om er in of er op te doen is ook een idee. Gesteld dat de brunch gedeeltelijk in de keuken plaatsvindt, natuurlijk.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Gwennepen

« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2007, 07:27:36 »
Wat ben toch een stoere mama, ik wilde dat mijn mama zo kookte.

:bloos: Hoei, ik word er verlegen van, maar dank je. :) Het is maar sinds kort dat m'n kinderen er ook (een beetje) zo over beginnen te denken.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2007, 09:52:15 »
Ik at ooit in een prevegetarisch tijdperk bij een brunch paté met rode-uien-confituur, daarvoor kan je toch paddenstoelenpaté maken, heel apart en ook gewaardeerd door niet-vegetariërs. Champignons in stukken stoven, gehakte noten, ei, lente-ui, gemalen kaas en veel kruiden, en dat in bakvorm in oven.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2007, 10:05:07 »
Ja, of nut roast, ook lauw of koud erg lekker. Maar dat wordt meer lunch dan brunch...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2010, 21:30:41 »
Ik host over 2 weken een brunch, rond 10u/10.30. Dus eigenlijk meer een laat ontbijt.
Wat zal ik eens maken? Ik koop een taart bij Holtkamp, dus taartigheden hoeven niet.
Ik wil lemon curd maken. Misschien een scone erbij, en dan ook een hartige scone met kaascreme, maar ik wil geen blauwe kaascreme maken, wat voor witte kaas zou lekker zijn voor een kaascreme? Ik wil eigenlijk de smaak van een goeie Franse geitenkaas, maar de structuur van een smeersel, hoe zou ik dat het handigst kunnen doen?
En wat maak ik verder nog? Pannekoekjes met aardbeien? Wat voor hartigs vinden mensen om 10.15u lekker? Sandwiches met Vlaamsch Broodhuys brood?
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2010, 02:03:11 »
Op de Ten Catemarkt is er een standje met smeerseltjes dat oa een feta-avocado-walnootscombi heeft. Of een zachte geitekaas met wat creme fraiche en een groen kruidje losroeren? Van Franse geitekazen weet ik verder eigenlijk zak af... Pannekoekjes of blini's, of (volkoren) eierkoeken met mascarpone en in balsamico-honing gemarineerde aardbeien. Nigella was van de week met een pigs in blanketversie op tv, waar ze de worstjes (zijn er kleine vegaworstjes eigenlijk?) in een kaassconedeeg rolde.
Misschien kun je een beetje roomkaas met yoghurt mengen oid en dat door een ongezoete muesli/cruesli mengen vlak voor het serveren. In een leuk vormpje op het bord uitstorten en dan een lekkere honing erover heen druppen? Over een lekkere bessensaus, dat kleurt ook leuk. Een breekbrood van verschillende stukken deeg staat ook leuk, ruikt goed en geeft mensen ook wat keus.
Maar goed, ik eet 's ochtends rustig alles wat ik op andere tijdstippen ook eet, dus ik ben een slechte graadmeter...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2010, 00:02:15 »
Ik host over 2 weken een brunch, rond 10u/10.30. Dus eigenlijk meer een laat ontbijt.
Wat zal ik eens maken? Ik koop een taart bij Holtkamp, dus taartigheden hoeven niet.
Ik wil lemon curd maken. Misschien een scone erbij, en dan ook een hartige scone met kaascreme, maar ik wil geen blauwe kaascreme maken, wat voor witte kaas zou lekker zijn voor een kaascreme? Ik wil eigenlijk de smaak van een goeie Franse geitenkaas, maar de structuur van een smeersel, hoe zou ik dat het handigst kunnen doen?
En wat maak ik verder nog? Pannekoekjes met aardbeien? Wat voor hartigs vinden mensen om 10.15u lekker? Sandwiches met Vlaamsch Broodhuys brood?

Leuk!

Wat vinden mensen lekker? Dat hangt er vanaf, ik vind eigenlijk alles wat ik overdag lekker vind lekker na tienen. Voor de kaascrème: jongere geitenkaas kun je wel losroeren met crème fraiche.
Pannekoekjes zijn leuk, zeker als je van die kleine dikke maakt of juist meer flenzerige dingen. Maar dat zou ik niet doen als je al scones maakt. En scones zijn ook wel heel tof, met lemon curd of aardbeitjes of leuke jam.
Sandwiches met goed brood zijn altijd lekker, of anders aspergetortilla of kleine stukjes quiche? Of eiersalade met tuinkers en/of asperges? (of is het aspergeseizoen over twee weken al over?) Als het warm is: gazpacho? Als het koud is: pasteibakjes met iets leuks erin (maar dat is wel echt niet zomers).
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2010, 00:16:28 »
Heb je nog gasten nodig?
 :kwijl: :angel: