Vegatopia Forum

Mars vegetarisch?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #40 Gepost op: 26 mei 2007, 00:15:42 »
Je bent Nuts!
Onderwerp om van te Snicken... ;D

Maar..:  Volgens mij zijn in Nederland al die zoete repen tegenwoordig NIET vegetarisch. Kijk maar eens op Mars, Nuts, Snickers/Twix en meer van die kalorie-bommen.

Van Zonnatura zijn lekkere alternatieven.

Groet,

Robert
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2007, 20:51:52 door Vega-Robbie »

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #41 Gepost op: 01 juni 2007, 09:07:47 »
ik was dus tijdens de rel in Engeland, en hoorde op de radio een interview met woordvoerder van Masterfoods, die zei dat het om zo weinig ging dat de vegi's zich niet moeten aanstellen. Dat heeft de hele rel aardig aangewakkert.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #42 Gepost op: 01 juni 2007, 20:53:08 »
Het stelt/stelde allemaal niet zoveel voor: het gaat om wei (dat ook in veel andere producten gebruikt wordt) en dat bevat een hoeveelheid dierlijk stremsel die alleen onder een microscoop kan worden waargenomen. Wie weleens ademhaalt in een cirkel van 10 kilometer rond een boerderij, krijgt bij wijze van spreken al meer dierlijks binnen.

Maar niet van het gedode dier hoop ik. En daar gaat het bij vegetariërs om, volgens mij... :-[

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #43 Gepost op: 06 juni 2007, 22:59:53 »
Masterfoods laat weten dat Mars in Nederland altijd al wei bevatte en dus ook dierlijk stremsel. Datzelfde geldt voor België, zo vernemen we van EVA.

Fab73

Re:Mars voegt dierlijke vetten toe aan chocoladereep
« Reactie #44 Gepost op: 01 september 2007, 06:00:27 »
Het enige wat ik daarvan eet, is een Bounty. Bij voorkeur met pure chocolade, maar die kan ik niet meer vinden.

Wat gek, ik ook!
De 'rode Bounty' in wel nog bij ons in Maastricht te verkrijgen : bij het Kruidvat (in Wyck = weg van het station richting centrum) !

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #45 Gepost op: 25 september 2007, 18:18:38 »
De rode bounty ligt wel in grootverpakking bij de Makro in Groningen :):):):) Heb er altijd een enorme lading van in huis liggen.

(en nu komt er vast een flauwerd met een opmerking dat 'ie bountyhunter is en weet waar mijn huis woont) ;)

RabbitPrincess

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #46 Gepost op: 21 december 2007, 02:11:43 »
Jah..daarom eet ik het ook niet meer...

Fatima

MARS vegetarisch?
« Reactie #47 Gepost op: 02 april 2010, 13:47:07 »
(ik zag dat de andere topic van 2007 was... daarom een nieuwe)

Ik heb ze even gezellig gemaild en kreeeg dit als antwoord.

Verzonden: vrijdag 2 april 2010 7:06:24

Geachte mevrouw ****,

Wij danken u voor uw email waarin u informeert naar de geschiktheid van onze producten voor vegetariers.

Ik kan u laten weten dat onze fabriek in Veghel als enige productie-unit Halal is gecertificeerd. Alle producten die hier worden gemaakt zijn dan ook geschikt voor moslims en dus ook voor vegetariers. U herkent deze producten aan de letters NLD in de productiecode (bijvoorbeeld 004G1NLD0301) die u bij de THT-datum op het product vindt. Bij de productie wordt geen gebruik gemaakt van dierlijke ingrediënten en ook de productiewijze geschiedt volgens de Halal-richtlijnen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

..... .......
Consumentenservice
Mars Nederland B.V.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2010, 14:00:11 door Hizikigrrrl »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
MARS production
« Reactie #48 Gepost op: 02 april 2010, 13:48:32 »
Geschikt voor moslims en dús ook voor vegetariërs?
wat een rare conclusie.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #49 Gepost op: 02 april 2010, 14:01:34 »
Fatima, ik heb even de titel aangepast en de naam vd MARS-mevrouw weggehaald, meestal waarderen ze het niet als hun naam gebruikt wordt.


Dus Mars is helemaal vegan tegenwoordig?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:MARS production
« Reactie #50 Gepost op: 02 april 2010, 14:19:54 »
Geschikt voor moslims en dús ook voor vegetariërs?
wat een rare conclusie.

ik dacht eerst ook   ???

maar:

Citaat
Bij de productie wordt geen gebruik gemaakt van dierlijke ingrediënten en ook de productiewijze geschiedt volgens de Halal-richtlijnen.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #51 Gepost op: 02 april 2010, 14:22:03 »
Ja maar het woordje dus is toch echt misplaatst. Het impliceert een logische gevolgtrekking die gewoon niet klopt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #52 Gepost op: 02 april 2010, 14:25:20 »
Ja maar het woordje dus is toch echt misplaatst. Het impliceert een logische gevolgtrekking die gewoon niet klopt.
Klopt andersom dan wél (altijd) ?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #53 Gepost op: 02 april 2010, 14:26:07 »
Moslims eten wel vlees, zolang het dier maar ritueel geslacht/vermoord wordt.
Beetje vaag ook dat alleen in Nederland geproduceerde Marsen "goed" zijn.
Maar goed, altijd mooi om te weten natuurlijk. (Mocht je plotseling onweerstaanbare zin in Mars krijgen.)

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #54 Gepost op: 02 april 2010, 14:32:23 »
Ja maar het woordje dus is toch echt misplaatst. Het impliceert een logische gevolgtrekking die gewoon niet klopt.
Klopt andersom dan wél (altijd) ?

Nee. Wijn en/of alcohol... :cocktail:
En als het wel zou kloppen, zou dat op toeval berusten en niet een logisch uitvloeisel zijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #55 Gepost op: 02 april 2010, 14:33:20 »
Maar goed, altijd mooi om te weten natuurlijk. (Mocht je plotseling onweerstaanbare zin in Mars krijgen.)


Mooi hoor, mag je behalve de ingredienten ook nog eens de productiecodes gaan lezen en interpreteren....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #56 Gepost op: 02 april 2010, 14:35:53 »
Bij de productie wordt geen gebruik gemaakt van dierlijke ingrediënten

Dat lijkt me heel sterk. Volgens mij zit(ten) er sowieso altijd nog melk(bestanddelen) door.

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #57 Gepost op: 02 april 2010, 14:37:39 »
Bij de productie wordt geen gebruik gemaakt van dierlijke ingrediënten

Dat lijkt me heel sterk. Volgens mij zit(ten) er sowieso altijd nog melk(bestanddelen) door.

De hele fuzz van een paar jaar geleden ging er toch om dat er plotseling wei door een tot dantoe veganistisch produkt werd geroerd? En daar is Mars inmiddels toch weer op teruggekomen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #58 Gepost op: 02 april 2010, 14:38:56 »
Veganistisch? Met die melkchocolade eromheen? :nooo:

Kiwi

Re:MARS vegetarisch?
« Reactie #59 Gepost op: 02 april 2010, 14:43:53 »
Het ging dus om die wei, wat een restproduct is van de kaasbereiding. Wei kan dus sporen van niet-vegetarisch stremsel bevatten en is daarom niet altijd automatisch vegetarisch. Toen dat opeens door de Marsen geroerd werd waren die daardoor niet meer geschikt voor vegetariërs. Al bleek achteraf dat die wei er in Nederland altijd al doorheen zat, en Marsen dus nooit gegarandeerd 100% vegetarisch zijn geweest.
Marsen zijn sowieso nooit veganistisch geweest. Schrijven dat er geen dierlijke ingrediënten inzitten klopt dus niet, want die zitten er wel in.