Als apothekers zoon geef ik je de thumbs up voor die grap
voor zover ik weet wordt er ongeveer een borrelglaasje stremsel gebruikt op 500 liter melk. wanneer je daar het wei uit neemt en er poeder van maakt, waarvan weer een heel klein gedeelte in zo'n chocoreep beland.....
een paar moleculen per reep misschien, maar daar gaat het niet om.
Het is en blijft een principe kwestie, ik wil het niet eten omdat ik het niet goedkeur, ofschoon ik van Mars sowieso al keelpijn kreeg... de meeste andere repen van dat gamma daarentegen vind ik wel lekker, maar eet ik derhalve doorgaans ook niet.
Maar ik ben dan ook wel een behoorlijk strikte vegetariër.
Maar ik wil geen snobistische vegetariër zijn, het is een persoonlijke keuze, als ik met vrienden ben en zij willen naar Mickey D's dan wil ik daar verdomme ook een fatsoenlijke veggie burger vinden, zoals dat hoort.
Ik blijf het zeggen maar Nederland loopt echt achter met het "veggie awareness" in de horeca.
Ga maar eens een pol houden bij horeca personeel, ik durf te wedden dat zelfs het merendeel van het geschoolde horeca personeel niet weet dat de meeste kaas niet vegetarisch is en vervolgens gaat aanvechten dat je veganistisch bedoelt. We've got a long way to go...
we spreken hier dan wel om achterlijk kleine hoeveelheden
Een homeopathische dosis zou ik zeggen.