Mijn kidds hebben als wij een keer in het bos gaan snel een teek te pakken. Hiervoor hebben wij een speciale pincet voor gekocht. 1 keer ging niet alles er uit en zijn toen naar een dokter geweest.
Zelf heb ik er nooit last van gehad, dat heb ik ook niet met muggen, ik wordt nauwelijks gestoken.
Ik vraag mij af of je ze er levend uit krijgt zoals Alex aangaf.
Dat hangt van de manier van verwijderen af, maar het is mogelijk ze levend te verwijderen.
Ik heb laatst weer een gruwlijk verhaal gehoord van iemand die de ziekte van Lyme had, na een lijdensweg Lyme-vrij, dacht-ie, want dan bleek later dat bacterie in zgn. cystes nog aanwezig was en plotseling weer de kop opstak. Als je teken levend wil verwijderen en terug zet, ben je in mijn ogen knap asociaal. Eerlijk gezegd: daar kan ik mij heel boos overmaken... Dat noem ik Volker van der G.-gekte. Behalve Lyme zijn er wat minder bekende aandoeningen, ook niet misselijk, die beestje overbrengt. Reageren hoeft niet, maar denk toch nog eens na......of lees eens over Lyme, knokkelkoorts en wat niet al.
Als men kans ziet de teek uit te roeien, graag, komen wat komen gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat het ecosysteem daar wat in mist. En is dat zo, dan zij het zo.
Wellicht ten overvloede: ik snap dat Ligfietsertje gewoon antwoord op een vraag geeft. In het algemeen bedoeld voor hen die in mijn ogen het gezond verstand in deze kwijt zijn, zodanig dat men kennelijk over groot leed bij medemensen heenstapt.