Vegatopia Forum

Teken? Weg ermee?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #60 Gepost op: 22 april 2007, 23:17:08 »
Je kan een teek levend verwijderen met pincet heb ik vernomen, dus dat zal ik dan doen en deze weer buiten zetten.
Je hebt nog geluk dat je in dit deel van de wereld woont. Je respect voor alles wat leeft, gaat zo ver dat je anders nu vol ziektes en parasieten zou zitten, als je nog zou leven.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #61 Gepost op: 23 april 2007, 01:21:51 »
Je hebt nog geluk dat je in dit deel van de wereld woont. Je respect voor alles wat leeft, gaat zo ver dat je anders nu vol ziektes en parasieten zou zitten, als je nog zou leven.

hahaha.. het is wel een dilemma.. ik wil graag naar buitenland maar dan moet je weer allerlei vaccins hebben enzo.. vertrouw ik dus niet. Maar daar heen gaan en ziekte krijgen dan moet je ook weer medicatie hebben.. wat een dillemma.. misschien idd maar beter om hier te blijven... maar tsja.. dan zegt de tandarts hier weer dat je verstandskies er beter uitgetrokken kan worden en dat het weer in het ziekenhuis moet gebeuren.. wat nu he.. zit al weken lekker uit te stellen om een afspraak te maken. ;) Ik vertrouw die verdoving enzo ook niet.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #62 Gepost op: 23 april 2007, 09:30:19 »
Je hebt nog geluk dat je in dit deel van de wereld woont. Je respect voor alles wat leeft, gaat zo ver dat je anders nu vol ziektes en parasieten zou zitten, als je nog zou leven.

hahaha.. het is wel een dilemma.. ik wil graag naar buitenland maar dan moet je weer allerlei vaccins hebben enzo.. vertrouw ik dus niet. Maar daar heen gaan en ziekte krijgen dan moet je ook weer medicatie hebben.. wat een dillemma.. misschien idd maar beter om hier te blijven... maar tsja.. dan zegt de tandarts hier weer dat je verstandskies er beter uitgetrokken kan worden en dat het weer in het ziekenhuis moet gebeuren.. wat nu he.. zit al weken lekker uit te stellen om een afspraak te maken. ;) Ik vertrouw die verdoving enzo ook niet.

Ik denk dat er voor die vaccins wel wat te vinden valt. Verder is er genoeg 'buitenland'  waar je die dingen niet voor nodig hebt.
Overigens, die teken die ik in Panama opliep waren 'schoner' dan de teken hier, ze hadden daar tenminste geen lyme. Verder waren er daar nog verschrikkelijke beestjes die onder je huid kropen en daar dood gingen (ehh, foutje van de natuur?) maar die waren zo klein dat je ze niet kon zien dus daar viel weinig tegen te doen, en de kans dat je er ziek van werd was heel erg klein (maar die bultjes jeukten wel als de pest en mijn hele lichaam zat al snel onder).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #63 Gepost op: 23 april 2007, 11:04:22 »
Ik denk dat er voor die vaccins wel wat te vinden valt.

Voor sommige vaccins zijn al alternatieven idd voor testen.

Citaat
Verder is er genoeg 'buitenland'  waar je die dingen niet voor nodig hebt.

Tuurlijk, maar ik ga niet zo snel reizen voor plezier.. wil dan wel ook actief iets doen. En waar ik graag vrijwilligerswerk wil doen zijn de vaccins wel verplicht om te nemen, omdat je ook met dieren werkt.

Citaat
Verder waren er daar nog verschrikkelijke beestjes die onder je huid kropen en daar dood gingen (ehh, foutje van de natuur?)

ja dat lijkt me ook niet echt logisch...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #64 Gepost op: 23 april 2007, 11:14:27 »
Als je echt graag zoiets wilt doen moet je je gewoon even verdiepen in de alternatieve vaccinaties. Sowieso ben je met een aantal van die prikken wel voor lange tijd (10 jaar ofzo) beschermd.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #65 Gepost op: 23 april 2007, 11:27:22 »
En misschien moet je het ook wel tegen elkaar afwegen als je geen alternatieve vaccins vindt.
Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #66 Gepost op: 23 april 2007, 15:22:28 »
Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?

Dat is nou het dilemma.. :)

Aan de ene kant kan je goed helpen, veel leren en iets van de wereld zien, maar dan moet je wel een op diergetest vaccin nemen en de gevaren van een vaccin risceren (... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #67 Gepost op: 23 april 2007, 15:26:13 »
Nu is een vaccin vast niet helemaal zonder risico, dat is niets, maar zo erg als jij het nu doet voorkomen is het ook niet hoor. Ik schat dat de kans dat jij kanker krijgt omdat je wel in eens in Amsterdam komt veel groter in dan de kans dat jij kanker krijgt als je je een keertje laat vaccineren. Door die risico's moet je je dus echt niet laten weerhouden.

Blijft alleen je geweten over en of je dit probleem rationeel kunt aanpakken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #68 Gepost op: 23 april 2007, 15:27:23 »
(... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).

Als je in Nederland blijft, word je daarentegen maar door auto's en treinen overreden, en krijg je longkanker van de smog.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2007, 15:28:07 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #69 Gepost op: 23 april 2007, 15:48:31 »
Stel nu dat je met een vaccin meer goed kunt doen dan zonder, zou je dan nog steeds geen vaccin willen?

Dat is nou het dilemma.. :)

Aan de ene kant kan je goed helpen, veel leren en iets van de wereld zien, maar dan moet je wel een op diergetest vaccin nemen en de gevaren van een vaccin risceren (... bijwerkingen, kanker krijgen er door of dood gaan door een onvoorziene reactie).

Die risicos zijn volgens mij heel klein, maar ja je kunt er ook voor kiezen om gewoon te gaan zonder vaccinaties, en dan het risico lopen dat je ziek wordt.

Ik hoefde er zelf eigenlijk niet zo lang over na te denken. Ik heb voor Panama een overkill aan vaccinaties gekregen (en dat terwijl ik bij het idee van een prik al bijna flauwval) maar nu ben ik voor de komende 15 jaar onder de pannen.

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #70 Gepost op: 23 april 2007, 15:51:35 »
een overkill aan vaccinaties

Die poging tot doodslag heb je dus overleefd... ::)
« Laatst bewerkt op: 23 april 2007, 15:51:56 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #71 Gepost op: 23 april 2007, 15:55:27 »
Precies, mij krijgen ze niet stuk!


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #72 Gepost op: 23 april 2007, 19:07:40 »
Die risicos zijn volgens mij heel klein, maar ja je kunt er ook voor kiezen om gewoon te gaan zonder vaccinaties, en dan het risico lopen dat je ziek wordt.

Ja, dat zou ik zo doen, maar men stelt de vaccinaties verplicht om met de dieren te werken. Willen natuurlijk niet dat je ziekten overbrengt enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #73 Gepost op: 23 april 2007, 19:08:31 »
Als je in Nederland blijft, word je daarentegen maar door auto's en treinen overreden, en krijg je longkanker van de smog.

Ja, maar dat heb je overal en ontkom je niet aan. Maar als je dan wel een keuze hebt moet je daar toch wel goed over nadenken vind ik.
Stem op de Partij voor de Dieren

brenda_lelie

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #74 Gepost op: 23 april 2007, 21:42:16 »
Poes had een teek vandaag :( Helemaal in het hoekje bij dr oog. We probeerden hem te verwijderen maar toen draaide ze dr hoofd weg en nu zit er volgens mij nog een stukje. Ik vind het zo zielig. Hoop niet dat ze een ontsteking/ziekte krijgt.

Gwennepen

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #75 Gepost op: 24 april 2007, 08:24:28 »
Ik zou daar mee naar de dierenarts gaan.

brenda_lelie

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #76 Gepost op: 24 april 2007, 10:04:52 »
Het laatste stukje lijkt er nu ook uit te zijn, ik ga met dr naar de dokter als dr oog raar gaat doen denk ik

Gwennepen

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #77 Gepost op: 24 april 2007, 10:06:10 »
Het zal wel net als bij mensen zijn, dat je zes weken in de gaten moet houden of het er niet vreemd uit gaat zien met kringen en alles.

brenda_lelie

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #78 Gepost op: 24 april 2007, 10:12:31 »
ja klopt, we hebben het opgezocht, en zo dicht bij het oog zie je dat snel neem ik aan.

Gwennepen

Re:Teken? Weg ermee?
« Reactie #79 Gepost op: 24 april 2007, 10:26:38 »
Ja, lijkt me wel, daar zitten niet zoveel haartjes, toch?