Vegatopia Forum

Atrium Vegetarisch Kookboek - Sarah Brown

Kiwi

Atrium Vegetarisch Kookboek - Sarah Brown
« Gepost op: 01 november 2004, 10:33:32 »
Piek, ik zie dat jij dit boek gebruikt hebt voor de Halloweenrecepten. En toevallig zag ik het vorige week ergens afgeprijsd liggen. Is het de moeite waard?

Edit: ik zie dat je het er hier al over gehad hebt.  :-[
« Laatst bewerkt op: 01 november 2004, 10:44:36 door Kiwi »

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Atrium Vegetarisch Kookboek - Sarah Brown
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2004, 11:22:20 »
Ja inderdaad, ik heb het er al over gehad. Maar ik wil er best nog iets over zeggen  :O

Het is een heel erg uitgebreid boek, met meer dan alleen de 'standaard vegetarische recepten'. Het boek wordt een beetje gepresenteerd als een  naslagwerk, omdat er heel erg veel pagina's worden besteed aan 'een gezonde voeding', 'voedingsstoffen' en 'ingrediënten'. Er staan ook veel basisrecepten in (groentensoep, pizzadeeg etc) waarop variatietips geboden worden.
Verder staan er recepten in voor o.a. ontbijt, soepen, voorgerechten, lichte gerechten, hoofdgerechten, salades, bijgerechten, gebak en nagerechten.

Ik ben er erg enthousiast over!

« Laatst bewerkt op: 01 november 2004, 11:23:21 door piek »
Eet gezond & eet taartjes

Gargamel

Re:Atrium Vegetarisch Kookboek - Sarah Brown
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2007, 21:26:30 »
Het Atrium Vegetarisch Kookboek is idd een fantastisch boek. Er staan zóveel recepten in dat je elke dag iets anders kunt eten. De meeste gerechten zijn heel eenvoudig te bereiden voor mensen met een beetje kookervaring. Voorin het boek staan o.a. voedingsadviezen en een uitleg bij allerlei soorten voedingsmiddelen, variërend van groente en fruit tot noten, oliën, kruiden, zuivelproducten, noem maar op. Dit deel neemt meer dan 100 pagina's in beslag. En dan blijven er nog bijna 250 pagina's over vol met recepten en foto's! Als een maaltijd veganistisch is, staat dit apart aangegeven.
Het boek zou nog te koop moeten zijn, want ik heb het nog maar een paar maanden geleden gekocht (in Antwerpen).