Vegatopia Forum

Vegetarische kaas, de Vegatopia kaaslijst

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #300 Gepost op: 03 januari 2013, 20:32:21 »
Als er meer informatie nodig is over de kazen, dan kan ik het de volgende keer nakijken bij de Makro. Is naam, variant, maker en verkoper voldoende voor de update van de lijst?

Ja, en heel graag  :D

Doe ik!

Ik ben hier overigens inderdaad eerder geweest maar ben destijds opgestapt door bepaalde forumleden, soms moet je weten wanneer het tijd is om afscheid te nemen. Toch haal ik hier het nodige vandaan (de website dan), vandaar mijn aanvulling. Moet ik het hier plaatsen als ik meer informatie heb?
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #301 Gepost op: 03 januari 2013, 20:37:59 »
Je had toen ook nog maar 1 achternaam, als ik het me goed herinner;).

Ja, je mag het hier plaatsen. Mailen naar de redactie mag ook: redactie@vegatopia.com

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #302 Gepost op: 03 januari 2013, 20:53:02 »
Wow, dat heb je goed onthouden, het is toch zeker al drie jaar geleden?! Het zijn er altijd twee geweest, maar toen werkte ik onder één achternaam, commercieel meer verantwoordt en was voor klanten gemakkelijker.

Dan e-mail ik wel! Volgens mij is dat gemakkelijker.
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #303 Gepost op: 03 januari 2013, 23:12:21 »
Wow, dat heb je goed onthouden, het is toch zeker al drie jaar geleden?!

Gevonden!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #304 Gepost op: 03 januari 2013, 23:55:07 »
Wow, dat heb je goed onthouden, het is toch zeker al drie jaar geleden?!

Gevonden!

:D Ah, ik herinner mij jou nog! Jij begreep mij, meen ik mij te herinneren.
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #305 Gepost op: 04 januari 2013, 00:24:53 »
:D Ah, ik herinner mij jou nog! Jij begreep mij, meen ik mij te herinneren.
Uiteraard! Als ik nou alleen nog zou weten waarover dat dan ging, zo ongeveer...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #306 Gepost op: 04 januari 2013, 00:31:50 »
Ik krijg hier een vreselijk oude-koeien gevoel van.

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #307 Gepost op: 04 januari 2013, 01:03:23 »
:D Ah, ik herinner mij jou nog! Jij begreep mij, meen ik mij te herinneren.
Uiteraard! Als ik nou alleen nog zou weten waarover dat dan ging, zo ongeveer...

Hahaha! Nu, laten we dat vooral niet doen en het op kaas houden. ;)

En Greet, jij bedoelt oude katten... Nou ja, oudste is vier. Nog steeds groene ogen. En er is een Bengaal bij. Oh, en een Whippet, maar dat is weer iets heel anders. Geeft in ieder geval geen melk.
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #308 Gepost op: 04 januari 2013, 16:53:34 »
Whippets zijn leuk!

echteten

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #309 Gepost op: 12 mei 2013, 18:35:07 »
alle Hollandse kaas bij Marqt met winkels in A,dam Haarlem en Den Haag zijn vegatarisch en ook veel van hun buitenlandse soorten zijn dat ook.  :D

Norah

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #310 Gepost op: 03 december 2013, 07:53:56 »
Hoi,

even een weetje over OLD AMSTERDAM, dit is geen oude kaas, dit is een zeer jonge kaas die door een toevoeging oud lijkt/ wordt binnen een zeer korte tijd. Dus wil je echt oude kaas neem dan niet deze dure kaas die niet echt oud is.
Ik heb een tijd geleden geleerd zelf kaas te maken en heb daardoor veel meer respect voor mijn stukje kaas gekregen en voor de koeien die de melk ervoor produceren.

groeten Norah

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #311 Gepost op: 03 december 2013, 12:05:49 »
Dus wil je echt oude kaas neem dan niet deze dure kaas die niet echt oud is.

Aan de ene kant snap ik wat je wil zeggen, aan de andere kant: wat maakt het uit als je dat gewoon een lekkere kaas vindt? Ben je alleen bereid meer voor kaas neer te tellen als die langer op een plank heeft liggen te liggen? Dan zou je wat mij betreft beter kunnen zeggen: Koop geen kaas waar zoveel tv-reclame voor gemaakt wordt want dan betaal je vooral voor de reclame en niet voor de smaak, of zelfs maar voor het op de plank laten liggen van je kaas.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #312 Gepost op: 03 december 2013, 21:49:05 »
Eric van Veluwen schreef in zijn kaasboekje ook al een waarschuwing dat Old Amsterdam geen oude kaas is, maar gewoon een soort snel zweetproces door gaat om ouder over te komen.
Leuk boekje wel trouwens, over Nederlandsche kazen met recepten.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #313 Gepost op: 04 december 2013, 21:56:52 »
Tja, ik vind Old Amsterdam dus inderdaad gewoon best lekker. Ook nu ik weet dat ie niet echt oud is...

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #314 Gepost op: 01 januari 2014, 19:10:20 »
Het gaat hier nu over Old Amsterdam, maar voor de duidelijkheid: deze is toch niet vegetarisch gestremd?

In supermarkten, zowel de standaard als goedkope en ook in onze arabische, zijn blikken witte kaas met vegetarisch stremsel te koop die prima als vervanger van feta kunnen dienen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #315 Gepost op: 04 januari 2014, 17:08:03 »
Het gaat hier nu over Old Amsterdam, maar voor de duidelijkheid: deze is toch niet vegetarisch gestremd?

In supermarkten, zowel de standaard als goedkope en ook in onze arabische, zijn blikken witte kaas met vegetarisch stremsel te koop die prima als vervanger van feta kunnen dienen.


Klopt, Old Amsterdam is niet vega gestremd.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #316 Gepost op: 17 februari 2014, 09:46:04 »
Bedankt voor de tip, Liselotje!

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #317 Gepost op: 09 maart 2014, 20:59:57 »
Ik heb er weer eentje voor het lijstje, hoewel dit niet gewoon broodbeleg ofzo is: babybel. Er is ook een light versie, maar omdat die niet bij mijn supermarkt verkrijgbaar is, weet ik niet of het ook voor die geldt.

Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #318 Gepost op: 10 maart 2014, 01:27:03 »
Al die produkten zijn vegetarisch gestremd. Dat houdt dus ook in dat dat zou gelden voor The Laughing Cow, in NL beter bekend als La Vache Qui Rit. Al zou ik het vreemd vinden dat de Gouda en Edam -varianten inderdaad vegetarisch gestremd zijn, en lijkt de informatie op de Amerikaanse markt gericht te zijn. Geen idee of eea ook van toepassing is op wat in Europa op de markt is.
En de Apéricubes staan er helemaal niet tussen. Bestaan die nog wel?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Kaas: microbieel of dierlijk stremsel
« Reactie #319 Gepost op: 17 mei 2014, 16:52:05 »
Kennelijk bestaan ze nog wel...

Weet iemand welke kwark en/of huttenkase vega gestremd is? De kaaslijst specificeert niet bij ieder merk en ik ben niet zo bekend met dit soort spul eigenlijk. In de biowinkel meeste kans op vegastremsel of misschien ook in een reguliere super verkrijgbaar?
Sin chile, no tiene chiste!