Dank jullie voor de reactie's.
Ik bedoel eigelijk, ik weet wel wat vegetarisch inhoudt, maar ik bedoel, sommigen eten kalfjes, dus worden ze niet speciaal gedood voor de'stremsel'.
Maar ik snap het nu, waarom de vegetariers geen kaas eten uit de Supermarkt met stremsel uit de kalverenmaag,
Nodig waarvoor, bedoelde ik, als het beide toch van dieren komt, snap je? Ik begrijp heel goed waarom men vegetarier wordt.
Mijn man zei dat stremsel zoiets was als maagzuur. En dat leek hem niet gezond..zeer scherp..
sam: Van de joodse voedingsregels mag je geen vlees van het dier eten samen met melk. Omdat je het geitje niet mag koken in de melk van de moeder, of iets wat daar op lijkt. Ik zie de maagsappen van een gedood kalf wel als deel van het dier en dus als vlees, het is in ieder geval geen product dat het dier zelf geeft, en zou het dus niet met melk samen gebruiken als ik joods was. ]
Nee dat doen we zeker niet! Alhoewel ik denk, melk wordt door de koe geproduceerd, dus is onderdeel van de koe. Heeft 'tegen elkaar aangelegen'. (in de koe toch?)Wij mogen geen melk en vlees b,v op tafel, hebben of een vlees of een melkmaaltijd, velen eten vegetarisch.
Ik zal deze vraag gaan stellen aan de rabijnen, idd. Dank voor de antwoorden.