Vegatopia Forum

Het beste dieet?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

proud-veggie

Het beste dieet?
« Gepost op: 14 april 2007, 22:50:20 »
Weet iemand hier een goed dieet om voor de zomer 7 kilo af te vallen. En heeft iemand ervaring met een goed dieet?
« Laatst bewerkt op: 14 april 2007, 23:24:43 door proud-veggie »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Het beste dieet?
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2007, 22:52:47 »
Niet meer naar de Mac.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2007, 22:55:11 »
Niet meer naar de Mac.

Daar ben ik ook al een tijdje nie geweest
« Laatst bewerkt op: 14 april 2007, 22:55:48 door proud-veggie »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Het beste dieet?
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2007, 22:59:33 »
Ik heb toen ik wilde afvallen een paar dagen een eetdagboekje bijgehouden, op www.voedingscentrum gekeken hoeveel caloriën overal inzaten en toen de loze caloriën (heel veel cola, heel veel vruchtensap en heel veel sojamelk, van de laatste twee veel meer dan nodig) eruit gegooid en die dingen vervangen door calorie-arme varianten. Ik had er met een maand of vier zeven kilo af, al kwam dat ook doordat ik een keer de griep had.

Maar van minder drinken val je veel langzamer af dan van bv geen vegaburgers meer eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2007, 23:03:21 »
Ik drink nu veel water en af en toe een glaasje cola light. En verder hb ik me aangemeld bij een sportschool en ik let op de calorieen. Dus k ben benieuwd hoeveel ik ga afvallen

Kiwi

Re:Het beste dieet?
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2007, 23:44:58 »
Het beste dieet is geen dieet maar gewoon je eetgewoonten blijvend veranderen. Inderdaad niet meer naar de McDonalds, geen chips, chocolade, frisdranken met suiker, vruchtensappen, vette kaas, dat soort dingen. Op de Voedingswijzer van Fonds voor het hart kun je ook bijhouden wat je eet per dag. Je kunt daar niet alleen zien hoeveel caloriën je binnenkrijgt, maar ook of je wel voldoende voedingsstoffen tot je neemt. Verder meer bewegen dan je tot nu toe deed. En dat hoeft niet perse in de sportschool, dat kan ook door eens wat vaker te fietsen, fanatiek te stofzuigen, in de tuin te werken, een keertje te gaan zwemmen, noem het maar op. Als je maar bezig bent. Het geheim is gewoon dat het aantal caloriën wat je tot je neemt afgestemd moet zijn op de hoeveelheid die je verbrandt.
Verder moet je niet te snel willen afvallen, hoe sneller je afvalt des te groter is de kans dat het er ook snel weer aankomt. En ik weet ook niet of het realistisch is voor jou om 7 kg te willen afvallen. Hoe meer overgewicht je hebt des te makkelijk zul je overtollige kilo's verliezen. Hoe hoog is je BMI?

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2007, 00:03:15 »
Mijn BMI is 25, maar echt overgewicht heb ik ook niet. Een buikje enzo. Jullie kennen het wel :P
« Laatst bewerkt op: 15 april 2007, 00:03:56 door proud-veggie »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Het beste dieet?
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2007, 00:06:16 »
En je middelomtrek ? Is die nog goed?

Als dat zo is, is het natuurlijk nog steeds goed om gezonder te eten en meer te bewegen, maar dan wordt het erg lastig om nog 7 kilo af re vallen denk ik.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2007, 00:09:17 »
Mijn middelomtrek is precies 100 centimeter, dus ik heb lichtelijk overgewicht, maar ik ben vooral wat dikker om mijn buik en onderrug. Verder ben ik gewoon slank.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2007, 00:14:30 door proud-veggie »

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Het beste dieet?
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2007, 06:58:21 »
Wat ook goed werkt is "het van alles de helft" dieet. Ik zou wel de echt ongezonde dingen eruit gooien en verder van alles wat minder. Geen 4 scheppen spagetti maar 3 bijv. is ook goed vol te houden. En zoals al gezegd door anderen: meer bewegen. Dat laatste is verslavend pas maar op, binnenkort kun je niet meer zonder! Veel succes en hou ons op de hoogte in hoeverre er minder PV ontstaat.

Gwennepen

Re:Het beste dieet?
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2007, 07:16:34 »
 :heehee:

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Het beste dieet?
« Reactie #11 Gepost op: 15 april 2007, 09:10:46 »
Misschien kun je beginnen door te stoppen met naar de snackbar gaan (dat zou volgens mij bij jou echt al heel veel moeten schelen), of je zou (omdat je bijvoorbeeld altijd met je vrienden naar de snackbar gaat en niet niet mee wilt gaan) ipv én patat, én een burger én een rijfkoek het altijd maar bij 1 ding kunnen houden, en dan ook niet meer dan één keer per dag gaan (of liever nog een keer per twee dagen/week/etc).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2007, 14:05:56 »
Ongeveer 2 weken geleden was mijn middelomtrek 100 centimeter en vanmorgen hem ik me maar weer eens opgemeten. 98 centimeter! Ik ben dus op de goede weg! ;D Ik wil nu echt van die extra kilo's af. Als ik iets lelijk en goor vind is het wel dik zijn. Dat is en van de ergste dingen in het leven. Niet alleen voor je gezondheid, maar ook tegen depressies en sociaal gezien is het beter om slank te zijn.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2007, 14:10:35 door proud-veggie »

Offline Emmy

  • **
  • 54
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het beste dieet?
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2007, 14:36:58 »
Mijn middelomtrek is precies 100 centimeter, dus ik heb lichtelijk overgewicht, maar ik ben vooral wat dikker om mijn buik en onderrug. Verder ben ik gewoon slank.
Dit had je vandaag om 00:09:17 gepost,
En om 14:05 is je middelomtrek 98 cm?????
Moet je me tog eens ff uitleggen hoe je dat doet...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Het beste dieet?
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2007, 14:37:56 »
Even naar de WC.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2007, 14:40:21 »
Mijn middelomtrek is precies 100 centimeter, dus ik heb lichtelijk overgewicht, maar ik ben vooral wat dikker om mijn buik en onderrug. Verder ben ik gewoon slank.
Dit had je vandaag om 00:09:17 gepost,
En om 14:05 is je middelomtrek 98 cm?????
Moet je me tog eens ff uitleggen hoe je dat doet...

Ik had het vandaag gepost, maar ik had me 2 weken geleden voor de laatste keer gemeten! En vanmorgen besloot ik om me nog eens te meten en toen was het 98 centimeter. Ik heb dus 2 centimeter middelomtrek verloren in 2 weken. Is heel makkelijk te begrijpen, lijkt me.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het beste dieet?
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2007, 14:43:22 »
Mijn middelomtrek is precies 100 centimeter, dus ik heb lichtelijk overgewicht, maar ik ben vooral wat dikker om mijn buik en onderrug. Verder ben ik gewoon slank.
Dit had je vandaag om 00:09:17 gepost,
En om 14:05 is je middelomtrek 98 cm?????
Moet je me tog eens ff uitleggen hoe je dat doet...

Ik had het vandaag gepost, maar ik had me 2 weken geleden voor de laatste keer gemeten! En vanmorgen besloot ik om me nog eens te meten en toen was het 98 centimeter. Ik heb dus 2 centimeter middelomtrek verloren in 2 weken. Is heel makkelijk te begrijpen, lijkt me.

prima te begrijpen: een paar warme dagen, ik zou zeggen, vochtverlies
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Emmy

  • **
  • 54
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het beste dieet?
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2007, 14:52:54 »
Ok...
Dan heb ik nix gezegd.. :-[

viv

Re:Het beste dieet?
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2007, 14:58:55 »
Ik ben 2 jaar geleden 10kg afgevallen
door gewoon wat minder tussendoortjes te nemen
of meer fruit
en 2x per week te sporten

dit is er nog steeds af
en dit houdt ik bij door gewoon te blijven sporten
hoef je ook lang niet al het lekkers te laten staan! ;)

proud-veggie

Re:Het beste dieet?
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2007, 19:54:01 »
Sporten wil ik zowiezo blijvend doen. Dat is niet tijdelijk. Zo blijf je na het afvallen op gewicht als je uiteraard niet al te veel eet.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2007, 19:54:40 door proud-veggie »