Depressie is een intressant gegeven,vaak willen we het uitbannen
ik heb drie gevallen van depressie in mijn familie dus je kan wel zeggen dat er een tekort aan serotonine heerst in de familie.
Ik denk dat het goed is om te kijken waaruit je depressie schijnt voor te komen, ik heb een melancholische inslag waar ik vroeger ook van vond dat het niet OK was,je moet je toch goed voelen, anders moet er iets gefixed worden ,juist dat onbegrip over wat goed zou moeten zijn heeft mij altijd op een dwaalspoor gezet.
Je kunt je chemie wel willen corrigeren en beheersen maar het accepteren heeft mij zoveel vrijheid gegeven dat ik kan zeggen
dat ik daardoor rust ervaar,melancholie is mijn muze,mijn creative moter,er op te focussen en denken dat je je goed moet voelen
daar ontstaat depressie uit.Natuurlijk st. Janskruid, homeopathie,
bachflowers kunnen allemaal je chemie beinvloeden,springen op een trampoline maakt serotonine aan o.a. in je lymphen ook goed.
Maar gewoon ja zeggen tegen niet goed voelen, is de grootste uitdaging en maakt dat je je eigenlijk niet zo gek voelt.
Veel inzichten heb ik gehad uit het Humandesign Systeem, een synthese tussen astrologie/Iching/kaballah, dit heeft heel veel ruimte geschapen en inzicht verschaft in mijzelf.