Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Proefdiervrije producten
« Reactie #360 Gepost op: 13 maart 2012, 01:45:53 »
Als Revlon nou ook de ZP11 shampoo weer in productie zou nemen...

Online is het nog te koop.

Gwennepen

« Reactie #361 Gepost op: 05 mei 2012, 09:48:13 »
Ik ben al m'n cosmetica aan het vervangen. Het moet allemaal zonder parabenen. Iemand nog tips voor voordelige cosmetice en uiteraard dierproefvrij. Want met Dr Hauschka, hoe sympathiek ook, loopt het nogal in de papieren.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #362 Gepost op: 05 mei 2012, 11:05:03 »
Wat zijn parabenen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

« Reactie #363 Gepost op: 06 mei 2012, 08:43:01 »
Dat zijn schimmeldodende conserveringsmiddelen in vele verzorgingsspulletjes. Fabrikanten doen er luchtig over, want het gaat maar over een kleine hoeveelheid per product. Maar uit studies blijkt bijvoorbeeld dat elke onderzochte borstkankertumor parabenen bevat. Wat blijkbaar niet wil zeggen dat parabenen de oorzaak zijn, maar ik vind het genoeg info om ze te mijden. Ze kunnen ook allergische reacties veroorzaken. Jai moet al zolang ik hem ken 's ochtends overgeven. Nu heb ik Weleda tandpasta en is er geen vuiltje aan de lucht. Zou zomaar eens door de parabeentjes in de gewone tandpasta kunnen zijn.
Ik heb inmiddels zeepjes, bodylotion en gezichtscreme van Dr Organic, foundation, poeder en concealer van Yves, oogpotlood, mascara en eyeliner van Dr Hauschka en handzeep van Ecover.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #364 Gepost op: 22 mei 2012, 16:11:44 »
MAC is nu ook online te koop in NL!
http://www.maccosmetics.nl/

Helaas geen proefmonsters.

Helaas wel proefdieren. :(
http://www.greenbeautyblog.nl/2012/03/16/mac-cosmetics-test-weer-op-dieren/

Diepe zucht... nog een topmerk dat weer overstapt op dierproeven. Onbegrijpelijk, als ik topvrouw was bij zo'n bedrijf zou ik niet kunnen slapen van zo'n beslissing en opstappen. En daar heel veel ruchtbaarheid aan geven :devil:.

Hier een lijst met alle merken die onder Estee Lauder vallen, zoals MAC, Clinique, Bobbi Brown, Aveda, en hun huidige status op het gebied van dierproeven:

http://www.logicalharmony.net/an-update-on-all-estee-lauder-brands-and-animal-testing/#axzz1vbjfjJ5t

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #365 Gepost op: 29 mei 2012, 09:08:45 »
Kneipp producten bevatten volgens mij ook geen parabenen.

Gwennepen

« Reactie #366 Gepost op: 29 mei 2012, 12:57:21 »
Ow ik ga eens checken. :)

Gwennepen

« Reactie #367 Gepost op: 02 juni 2012, 07:15:54 »
Ik heb gekeken. In Kneipp zitten idd geen parabenen, maar wel sls. Wat ik ook probeer te vermijden. Ik het valt me trouwens een beetje tegen dat er in sommige Lushproducten parabenen en sls zit. :( Ik heb nu vooral spulletjes van Dr Organic, Yes to en Dr Hauschka.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #368 Gepost op: 12 juni 2012, 08:15:31 »
Ik gebruik eigenlijk altijd Etos eigen merk of AH merk. Dan zit ik altijd goed. Ik gebruikte ook in het verleden graag Dove en kon het nergens vinden of die dierproefvrij werken. Dus ik heb ze een brief gestuurd (voorbeeldbrief van dierproefvrij). Hun antwoord was dat als je een nieuw product op de markt wilt brengen verplicht 13 testen moet doen. Daarvan kan je er nu 10 dierproefvrij doen en dat doet Dove nu ook. In die brief stond ook dat ze miljoenen geven aan onderzoek naar dierproefvrije methodes. Daarbij gaven ze ook aan dat de Body Shop die zich dierproefvrij noemt een dochteronderneming is van L’Oréal. Die helemaal niks geeft aan onderzoek.

Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.

Of een bedrijf die toegeeft dat ze het gebruiken alleen daarbij wel miljoenen besteden om op zoek te gaan naar alternatieven.

Daarom hou ik het maar op eigenmerk producten. Want het merk Yves Rocher wat zich dierproefvrij noemt schijnt ook in het verleden gewoon op dieren getest te hebben. Ze zijn vanaf een bepaald jaar dierproefvrij gaan werken. Wel natuurlijk goed dat ze het niet meer doen. Maar toch!
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 08:17:57 door Sedna »
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #369 Gepost op: 12 juni 2012, 09:38:25 »
Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.

Heb je daar bewijs van? Zover ik weet is het 'misschien wel, misschien niet' en dan sowieso niet de eindproducten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #370 Gepost op: 12 juni 2012, 12:00:35 »

Heb je daar bewijs van? Zover ik weet is het 'misschien wel, misschien niet' en dan sowieso niet de eindproducten.

Ik dacht dat L'Oreal juist test of nieuwe ingredienten veilig zijn. Zij zijn het die hebben geprobeerd het Europese verbod op dierproeven voor cosmetica uit te stellen met enkele jaren. Dat doe je niet als je toch al niet test. Overigens besteden ze ook een aanzienlijk bedrag aan alternatieven voor dierproeven.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #371 Gepost op: 12 juni 2012, 13:56:20 »

Ik dacht dat L'Oreal juist test of nieuwe ingredienten veilig zijn. Zij zijn het die hebben geprobeerd het Europese verbod op dierproeven voor cosmetica uit te stellen met enkele jaren. Dat doe je niet als je toch al niet test.

L'Oreal is zeer pro-dierproeven inderdaad.

Citaat
Overigens besteden ze ook een aanzienlijk bedrag aan alternatieven voor dierproeven.

Nou vooral aan het opkopen van alternatieven, waarmee ze dan weer kunnen zeggen 'kijk wij doen aan alternatieven'.
Stem op de Partij voor de Dieren

Gwennepen

« Reactie #372 Gepost op: 21 juli 2012, 11:39:10 »
Lush heeft nu vegan make-up. Helaas wel veel met parabenen. Dan heb ik toch liever een beetje bijenwas hier en daar.

lely_love

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #373 Gepost op: 05 januari 2013, 15:42:06 »
yep, maar het blijft moeilijk om de goede producten te vinden, die ook nog betaalbaar zijn.

Helemaal mee eens! Ik heb speciaal een profiel aangemaakt om hierop te reageren. Ik vind het namelijk heel belangrijk om dierproefvrije producten te gebruiken maar ik heb het niet al te breed. Ik bestel sinds een aantal weken bij heerlijkhaar.nl. Ze hebben producten voor haar en huid, en gaven mij ook advies toe ik ze berichte. Heel erg tevreden en niet zo schreeuwend duur dus! aanrader!  ;)