Op de site van dierproevrij.nl staat een brief die je naar een fabrikant kan sturen. Omdat ik graag producten van Vichy wilde proberen maar dat nooit zou doen als ze dierproeven doen, stuurde ik ze per mail die brief. Ik kreeg een brief terug van L'Oreal (wist niet dat ze daar van waren), hier is een kopie:
**quote***
Hartelijk dank voor uw bericht over dierproeven.
Al sinds 1989 gebruikt L'Oréal geen dierproeven bij het evalueren van haar producten.
Onze onderzoekslaboratoria leggen zich al jaren toe op het ontwikkelen van alternatieve methoden voor dierproeven om de veiligheid van de producten te kunnen garanderen.
De afgelopen 20 jaar heeft L'Oréal een hoop onderzoeksinspanningen verricht om alternatieve methoden voor dierproeven te ontwikkelen en deze gevalideerd te krijgen.
Naast de vooruitgang die al is gemaakt ligt er een grote uitdaging voor de industrie en de wetenschap: het ontwikkelen van nieuwe alternatieve methoden voor de veiligheidsbeoordeling van chemische ingrediënten en hier goedkeuring voor krijgen van de overheid.
L'Oréal staat achter een toekomst zonder dierproeven. L'Oréal is een actief lid van het Europese partnership voor de ontwikkeling van alternatieve methoden, geleid door de Europese Commissie in November 2005, en L'Oréal is toegewijd om alles te doen wat in ons vermogen ligt om dit programma te promoten bij de gehele industrie.
De recente overname door L'Oréal van het huidproducerende bedrijf Skin Etnic is het bewijs van onze continue zorg.
Op onze website http:\\www.loreal.com kunt u meer informatie vinden over ons onderzoek naar alternatieve methoden voor dierproeven.
Als u nog vragen heeft kunt u, tijdens kantooruren, contact opnemen met ons Informatiecentrum (telefoonnummer 0172-446500). Wij staan u graag te woord.
Met vriendelijke groet,
L'Oréal Paris
Nicole Zorn-Idzerda
Technisch Adviseuse
**end quote***
Ik weet niet zo heel goed wat ik hiervan moet denken, maarja, ik zag inderdaad ook dat ze de bodyshop gaan overnemen. Daar koop ik nu bijna al mijn producten (niet alleen testen ze niet op dieren, ik sta helemaal achter hun bedrijfsfilosofie; en het everybody is beautiful idee).
Weetje, het zou allemaal zoveel makkelijker zijn als het gewoon verboden was