Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Gwennepen

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #280 Gepost op: 23 december 2007, 07:15:50 »
Wij liepen gisteren in Den Bosch en waren eigenlijk al onderweg terug naar de auto. Jullie voelen 'm al hangen zeker? ;) Ik rook het nog voor dat ik het zag. Jaimy zei; jij moet zeker naar binnen hier?  ;D Hihi, wat dacht ie dan? Maar we waren nauwelijks binnen en meneer had zichzelf al de Each Peach (and two is a pear)massagebar aan laten smeren. ;D :D. Ik had zelf nog de Imperialis gezichtscrème en de Honey I washed the kids parfumbalsem. Gisteren thuis maar meteen lekker gedouched en gesmeerd. De hele familie krijgt met kerst ook een Lushzeepje, maar die had ik een paar weken terug al via internet besteld. :gossip:+ natuurlijk weer een groot deel van het assortiment voor onszelf. :bloos: ;) De kinderen zijn trouwens ook helemaal gek op Lush. :D Met voorkeuren en al. 8)
« Laatst bewerkt op: 23 december 2007, 07:17:05 door Gwen »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 23 december 2007, 18:22:16 »
Fijn dat ik niet meer alleen sta met mijn verslaving  :D ;)

Gwennepen

« Reactie #282 Gepost op: 24 december 2007, 07:15:38 »
 ;)

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #283 Gepost op: 10 januari 2008, 11:40:55 »
Heb toch Zwitsal maar eens gebeld. Zij garanderen dat het eindproduct niet op dieren wordt getest. De ingrediënten kopen ze in en die worden momenteel niet op dieren getest, maar ze kunnen niet garanderen dat dat in het verleden niet is gebeurd, daarom zullen ze het 'niet getest op dieren' ook niet snel op de verpakking zetten. Klinkt redelijk, denk ik.

Hoeven de kinderen weer niet zonder Kapitein Haak en Kleine Zeemeermin shampoo  ;D
Hoor wie klopt daar kinders???

Gwennepen

« Reactie #284 Gepost op: 11 januari 2008, 20:59:40 »
Rockstar!  :ylsuper:

Gwennepen

« Reactie #285 Gepost op: 11 januari 2008, 21:07:38 »
Een lekker zoet Lushzeepje. :cheer:

Offline IneN

• 873
« Reactie #286 Gepost op: 11 januari 2008, 21:44:28 »

My favouriteeee I LOVE ROCKSTAR :)
En ik hou van de onzin die ze op de sticker van het productje/in het krantje zetten. :)

Gwennepen

« Reactie #287 Gepost op: 12 januari 2008, 07:51:09 »

My favouriteeee! I LOVE ROCKSTAR :)
En ik hou van de onzin die ze op de sticker van het productje/in het krantje zetten. :)

:D Ik ook! :cheer:

Offline IneN

• 873
« Reactie #288 Gepost op: 12 januari 2008, 10:58:59 »

My favouriteeee! I LOVE ROCKSTAR :)

:D Ik ook! :cheer:

En ik hou van de gepassioneerde verkoopsters die Lush heeft!! (in Maastricht en Amsterdam toch)
En van de bruisballen met glitter, waardoor je de hele dag nog naglittert als je ze hebt vastgehad/gebruikt hebt in bad (wat eigenlijk geen aanrader is > wegens TE veel glitter en minder bruis :))
Maar mmm I LOVE GLITTER :) :yes: :)

Gwennepen

« Reactie #289 Gepost op: 12 januari 2008, 18:05:35 »
In Den Bosch kregen de verkoopsters zelfs Jaimy enthousiast. Nou dat wil wat zeggen hoor. ;)
Ik heb de bruisballen nog niet gehad. Ik ga vanavond badderen met the comforter. Glitter is inderdaad heel erg leuk! :D
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2008, 18:11:38 door Gwen »

Offline IneN

• 873
« Reactie #290 Gepost op: 12 januari 2008, 21:53:49 »
Als je dit zo leest zijn proefdiervrije producten bij uitstek geschikt voor hysterici :-X

Zo trekken ze (hysterische) klanten. :) Met dat geglinster en gekraai over hoe leuk en lekker alles is. Ik vind het een goeie tactiek.
En dierproefvrij.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2008, 21:54:23 door IneN »

Offline IneN

• 873
« Reactie #291 Gepost op: 13 januari 2008, 12:06:39 »
Dat vraag ik me ook af!!
Ik vond wel dit:

Dierproeven
Dierproeven voor de ontwikkeling van cosmetische producten zijn in Nederland sinds 1995 verboden wegens de Wet op Dierproeven. Maar wanneer er geen geschikte alternatieven voor handen zijn, mogen proefdieren nog steeds worden ingezet voor de veiligheidstesten voor nieuwe ingrediënten. In Europa worden géén dierproeven meer gedaan met cosmetische eindproducten.

Vanaf 2013 is het bovendien verboden om cosmetica te verkopen waar voor de ingrediënten nieuwe dierproeven gedaan zijn, zelfs als dat buiten de Europese Unie is gebeurd. De gebruikte ingrediënten zijn dus wel ooit op dieren getest, en daarmee veilig bevonden, maar dit betreft dan oude testen Hiermee wordt een einde gemaakt aan vrijwel alle dierproeven voor cosmetica. Om tot die tijd te zien of de ingrediënten van een product op dieren zijn getest, kunt u een gids bestellen bij Proefdiervrij, of de gids op de website gebruiken www.proefdiervrij.nl.

http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Persoonlijke%20verzorging

Hierrrrr met die cosmetica  ;D

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #292 Gepost op: 17 januari 2008, 08:09:07 »
Dankzij Brenda-Lelie eindelijk de perfecte gezichtscreme gevonden; Balancecreme van Lavera. Hij ruikt lekker, wordt goed opgenomen en maakt de droge delen van mijn huid minder droog maar maakt mijn huid niet vetter.

Robyn

« Reactie #293 Gepost op: 18 januari 2008, 15:02:48 »
gebruik ook bijna altijd producten van de Hema.  ben r heel tevreden over... hebben altijd leuke make-up ook, en goeie douchegels, deo's... en niet te duur!  

Gwennepen

« Reactie #294 Gepost op: 27 januari 2008, 10:19:07 »
Ik had gisteren bij de Bodyshop aarbeienbodybutter en mangobodybutter gekocht. En ik kreeg een minipotje appelscrub erbij. Vanmorgen met met de aarbeienbodybutter ingesmeerd. Ik ruik naar aarbeiensnoepje. ;D

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #295 Gepost op: 24 februari 2008, 15:01:10 »
Ik zie het ja. Op zich ook wel logisch als ze Dr. Hauschka Cosmetica heten... :bloos: En ze hebben inderdaad een concealer, maar in maar drie kleuren. Hoop dat ze 'm hebben bij mijn natuurwinkel!

Heb je hem uiteindelijk nou gekocht? Zo ja, hoe bevalt hij?

Offline Laura

• **
  • 81
« Reactie #296 Gepost op: 06 maart 2008, 16:39:18 »
Ik ga vanaf nu ook proefdiervrije producten gebruiken. Heb alvast wat merknamen op een briefje geschreven, dat ik zometeen in mijn portemonnee ga doen. Heb ook gelijk de cosmeticagids besteld.

Nog even een vraagje: betekent proefdiervrij ook meteen dat het product geen dierlijke ingrediënten bevat? (tenminste, volgens de regels die proefdiervrij.nl toepast?)
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2008, 16:48:26 door Laura »

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #297 Gepost op: 06 maart 2008, 18:31:14 »
nee, op cosmeticagids.nl van proefdiervrij staat wel als het geschikt is voor vegetariers en soms ook voor veganisten.
Stem op de Partij voor de Dieren

missmena

« Reactie #298 Gepost op: 14 mei 2008, 23:07:33 »
Ik ben benieuwd of Douglas eigen merk op dieren getest is, ik zie het nergens staan op die lijsten.

Ik ben (blij) verrast dat Nivea, Clinique en Chanel niet op dieren getest zijn...

Ik probeer mijn moeder ook zoveel mogelijk dierproefvrij te laten kopen, maar -zoals volgens mij veel mensen- komt ze niet van Dove af... dat is echt een favoriet product bij velen vermoed ik!

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #299 Gepost op: 16 mei 2008, 22:34:19 »
Ik probeer mijn moeder ook zoveel mogelijk dierproefvrij te laten kopen, maar -zoals volgens mij veel mensen- komt ze niet van Dove af... dat is echt een favoriet product bij velen vermoed ik!

Oost-Indisch Dove mensen.   ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!