Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Sigurd

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #220 Gepost op: 20 juli 2007, 03:56:58 »
Een wilde gok:

volgens mij zijn de producten van de bodyshop proefdiervrij. Wel een hoop gedoe over geweest, maar ik ben dan ook niet zo'n cosmeticagebruiker.

en wat deo betreft, denk eens aan een bijna 200 jaar oud goedje als eau de Cologne (Kölnisch Wasser) Alcohol, Kampher en nog wat 100% natuurspulletjes. Al een eeuwigheid of twee onveranderd en toen vast niet op dieren getest. (wel op Fransen, en konden er -toen- jammer genoeg tegen) (dus moesten die arme Pruisen wel geweld gebruiken)  ;D

Dat goedje ruikt trouwens best neutraal.

Verder is gewone zeep een prima alternatief voor allerlei douchegels etc. Denk maar eens aan de olijfzeep (zo'n beetje iedere natuurwinkel) kun je eigenlijk alles mee, van de handwas tot je haren mee wassen (geen grapje)

De tandpasta van Urtekram is best ok...heb al jaren geen gaatjes (nooit gehad eigenlijk) maar da's wellicht meer een kwestie van goed poetsen dan een goede tandpasta.

Ecover maakt trouwens ook douchegel en shampoo (wat is trouwens het verschil, afgezien van de verdunning?)

Maar goed, het is niet echt goedkoop.

wel een heel natuurlijk tipje: verse brandnetels koken in water (300 gram in 1 liter) en voeg daaraan toe 100 gr. zeepkruid en 100 gr. smeerwortel.

gooi daar een paar takjes thijm/citroenmelissen of munt bij (voor de geur) en je hebt een prima "shampoo" (het lijkt er niet op, en schuimt ook niet zo idioot-da's trouwens ook een kunstmatig goedje- om je te doen geloven dat veel schuim "erg schoon" zou betekenen, wat gewoon onzin is.)

i.p.v. zeepkruid kun je ook een klein (theelepel) stukje echte zeep oplossen in de (warme) vloeistof.

zeep is trouwens niets meer dan een vet en potas. (en dus ook prima zelf te maken dan weet je zeker dat het 100% diervriendelijk is)

alles wat grootmoeder kon, kan nu nog.

scarabee

« Reactie #221 Gepost op: 23 juli 2007, 12:34:33 »
Heb bij Lush de aromacreme en de Kryzstal-deo gekocht. Heb nu de aromacreme op, bevalt goed tot nu toe. Vraag me wel af hoe lang ik zulke blokken handig blijf vinden, maar goed, scheelt wel verpakkingsmateriaal natuurlijk. Leuke winkel verder.

Toen ik vroeg of de natuurlijke ingrediënten van Lush-producten ook biologisch waren gekweekt, kreeg ik de tegenvraag "Euhh biologisch, hoe bedoel je dat precies?"  ::) Klein minpuntje.

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #222 Gepost op: 25 juli 2007, 21:30:35 »
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2007, 21:30:49 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

carneooltje

anti dierproef en natuurvriendelijke producten
« Reactie #223 Gepost op: 26 juli 2007, 10:28:20 »
hej,
nu heb ik ondekt dat heel veel verzorgingsproducten niet natuurvriendelijk zijn...
kan iemand me vertellen welke producten niet op dieren zijn getest en natuurvriendelijk zijn?

alvast bedankt,
xxxx

jelle

Re:anti dierproef en natuurvriendelijke producten
« Reactie #224 Gepost op: 26 juli 2007, 10:48:43 »
Proefdiervij heeft een hele cosmeticagids op hun site staan. Misschien dat je daarmee verder komt?

Offline Daphne

• 438
« Reactie #225 Gepost op: 28 juli 2007, 22:18:23 »
Is er iemand die de kamilleshampoo van Urtekram heeft geprobeerd? Ik heb de parfumvrije douchegel, maar die is nogal mild (en hij stinkt).
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

scarabee

« Reactie #226 Gepost op: 30 juli 2007, 07:29:16 »
Is er iemand die de kamilleshampoo van Urtekram heeft geprobeerd? Ik heb de parfumvrije douchegel, maar die is nogal mild (en hij stinkt).

Ik gebruik de kamilleshampoo van Urtekram, en hij bevalt mij prima. Hij schuimt niet overdreven maar dat vind ik ook niet nodig. Ook de geur is niet overheersend maar wel oke.

Offline Daphne

• 438
« Reactie #227 Gepost op: 30 juli 2007, 19:37:40 »
Hm...dus je kunt hem beter niet gebruiken voor vette wortels? Want hij klinkt als de douchegel en die is ook erg mild (heel erg handig voor in de winter, maar voor een warme dag is het niet voldoende)

Gwennepen

« Reactie #228 Gepost op: 31 juli 2007, 11:01:06 »
In de 'Vriendin' van tig weken terug stond een stuk over hoe je huidverzorgingsdingetjes kon maken van dingen uit het keukenkastje. Dus heb ik nu olijfolie bij wijze van dagcrème op m'n hoofd. Ik moet zeggen, het voelt lekker aan. Zacht en niet plakkerig of vet, en m'n make-up lijkt er goed op te pakken. Even kijken wat het doet gedurende de dag.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #229 Gepost op: 31 juli 2007, 11:27:38 »
Dus heb ik nu olijfolie bij wijze van dagcrème op m'n hoofd.

Voordeel hiervan is dat het ongeparfumeerd toch lekker ruikt  :)

Gwennepen

« Reactie #230 Gepost op: 31 juli 2007, 15:53:34 »
Het voelt nog steeds lekker. Ik ga vanavond ook m'n benen en voeten er mee inwrijven. Ik heb nog niet echt in de zon gelopen dus ik kan nog niet zeggen of ik een krokant laagje ga krijgen als ik dat doe. 8) ;)

scarabee

« Reactie #231 Gepost op: 31 juli 2007, 19:47:41 »
spannend experiment. Zelf gebruik ik olie ipv bodymilk, schijnt veel beter te voeden. Ik geloof dat veel donkere (negroïde) mensen ook olie gebruiken ipv bodymilk (glanst ook veel mooier bij een donkere huid)

Ik heb de huidolie van E.line. Op m'n gezicht werkt dat echter niet zo goed. Heb het idee dat ik er verstopte poriën van krijg en daardoor vetbultjes. Maar mss dat pure olijfolie een ander effect heeft...ben benieuwd.

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #232 Gepost op: 11 augustus 2007, 18:19:48 »
Ik heb een lijstje met bedrijven die wel/niet testen op dieren van http://www.biteback.be. Ik heb het eens meegenomen van hun standje op een festival, op de site zelf vind ik het niet.

Enkele grote bedrijven die WEL op proefdieren (laten) testen:
Deze bedrijven laten dierproeven doen voor o.a. cosmetica, diervoeders en huishoudproducten. De bedrijven met een * achter hebben momenteel een moratorium op dierproeven. Zij hebben dus een (tijdelijke) opschorting van hun dierproevenbeleid.
Arm & Hammer (Church & Dwight)
Bic*
Boyle-Midway (Reckitt Benckiser)
Braun (Gilette)
Chesebrough-Ponds (Fabergé, Ponds, Vaseline)
Church & Dwight (Airn, Arm & Hammer, Arrid, Brillo, Close-up, Lady's Choice, Mentadent, Nair, Pearl Drops)
Clairol (Aussie, Daily Defense, Herbal Essences, Infusium 23, Proctor & Gamble)
Clorox (ArmorAll, Formula 409, Glas, Liquid Plumber, Pine-Sol, Soft Scrub, S.O.S., Tilex)
Colgate-Palmolive (Ajax, Fab, Hill's Pet Nutrition, Mennen, Murphy's oil soap, Palmolive, Softsoap, Speed Stick, Suavital)
Coty (Adidas, Davidoff, Glow, The Healing Garden, JOOP!, Jovan, Kenneth Cole, Lancaster, Marc Jacob, Rimmel, Stetson)
Cover Girl (Procter & Gamble)
Del Laboratories (CornSilk, LaCross, Naturistics, New York Color, Sally Hansen)
Dial Corporation (Purex, Renuzit)
Erno Laszio
Eukanuba
Gillette Co.* (Braun, Duracell)
Hill's Pet Nutrition
Helene Curtis Industries (Finesse, Salon Selectives, Thermasilk, Unilever)
Iams
Johnson & Johnson (Aveeno, Clean & Clear, Neutrogena, ROC)
Kimberley-Clark Corp. (Cottonelle, Huggies, Kleenex, Kotex, Pull-Ups, Scott Paper)
Lever Bros. (Unilever)
L'Oréal (Biotherm, Cacharel, Garnier, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, Lancôme, Matrix Essentials, Maybelline, Ralph Lauren, Fragrances, Redken, Soft Sheen, Vichy)
Max Factor (Procter & Gamble)
Mead
Melaleuca
Mennen Co. (Colgate-Palmolive)
Neoteric Cosmetics
Nestle Purina Petcare
New Dana Perfumes
Noxell (Procter & Gamble)
Olay Co./Oil of Olay (Procter & Gamble)
Oral-B* (Gilette Company)
Pantene (Procter & Gamble)
Pedigree Masterfood
Pfizer (BenGay, Desitin, Listerine, Lubriderm, Plax, Visine)
Physiqye (Procter & Gamble)
Playtex Products (Baby Magic, Banana Boat, Ogilvie)
Procter & Gamble Co. (Clairol, Cover Girl, Crest, Giorgio, Iams, Max Factor, Physique, Tide)
Reckitt Benckiser (Easy Off, Lysol, Mop & Glo, Old English, Resolve, Spray n Wasg, Woolite, Veet, AirWick, Calgon, Down to Earth, Harpix, Mr Sheen, Windolene, Brasso, Dettox, Finish, Haze, Vanish)
Ricardson-Vicks (Procter & Gamble)
Sally Hansen (Del Laboratories)
Schering-Plough (Bain de Soleil, Coppertone, Dr. Scholls's)
S.C. Johnson (Drano, Edge, Fantastik, Glade, OFF!, Oust, Pledge, Scrubbing Bubbles, Shout, Skintimate, Windex, Ziploc)
SoftSoap Enterprices (Colgate-Palmolive)
Suave (Unilever)
Unilever (Axe, Calvin Klein, Dove, Helene Curtis, Lever Bros., Suave, Comfort, Cif, Persil, Domestus, Lux Flakes, Radion)
3M (Post-It, Scotch)

Bedrijven die NIET op dieren testen:
Internationale merken- en fabrikantenlijst met cosmeticaproducten, schoonmaakproducten en diervoeders. Deze lijst heeft BITE BACK geselecteerd op de verkrijgbaarheid van producten in Europa en in de VS. Noch eindproducten noch basisingrediënten worden getest.
V  achter de naam betekent: vegetarische ingrediënten.
V+achter de naam betekent: veganistische ingrediënten.
A : Actiprotin, Amway, Albert Heyn (eigen merk), Almay (Revlon), Aloë Car V+, Am Care V, AM/Clean V, Animal Plus (dierenshampoo AH) V+, Annemarie Börlind, Anti-Trans V+, Aramis (Estée Lauder), Arcim Farmacie, Aruba Aloë, Auromère Ayurvedic Imports V+, Aubrey Organics, Aveda, Avalon, Avon
B : Balzame, Barbara Bort, Basis (Beiersdorf), Bath'seba V+, B-Box (Make-up Bijenkorf), Beauty Without Cruelty (BWC) V, Beiersdorf (Nivea, Eucerin, La Prairie), Dr. Belter V, Bernard Cassière, Bobbi Brown (Estée Lauder), Body & Nature Care V, Bodysplash V, The Body Shop, Bureco V+
C : Candy Kisses Natural Lip Balm V+, Chanel, Clarins of Paris, Chebella V+, Chello V, Chi Essential Oils, Christina V+, Clinique, Courtin V, Crabtree & Evelyn, Creation V, Creation Lamis V, Cruydhof V+
D : DA Huismerkenproducten, Dauntless, Delight, Deodarant Stones of America V+, Dermaprime V, Dr. Bronner's V+, Dr. R.A. Eckstein, Donna Karan, Beauty Company (Estée Lauder)
E : E.Line V+, Eberhard Faber, Ecover V, Edouard Pinard V+, Estée Lauder, Etos (eigen merk) V, Eucerin (Beiersdorf), Euro Shopper, Everclean (HEMA)
F : Footcare, Frei öl V+, Froggy, Fuente V+
G : Gigi Laboratories, Ginkel's V, Goldwell
H : Hannah Huidverbetering V+, Dr. Hauschka, Hegron V+, HEMA, Hennaplus, Henriëtte Faroche V, Herbelle V+, Herome Cosmetics, Hima Laya V+, Hypogeen V
I : Indra V+, Ine Kari, Isabelle Lancray V
J : Jacob Hooy V, Jane (Estée Lauder), Jean D'estrees Paris, Joe Blasco Cosmetics, John Van G, John Paul Mitchell Systems
K : Kiss My Face, KMS, Kneipp V, Kruidvat (eigen merk)
L : Lady's Own, La Prairie (Beiersdorf), Lakshmi V+, Lanèche V, Lisa Deluxe V, Living Nature V, Lon Cosmetics V, Luna Cosmetics
M : M.A.C. Cosmetics, Malu Wilz, Mary Kay Cosmetics, Marylin, Medex, Men's Own, Mineral Care V, Miss Helen (HEMA), Moistie's V, Montagne Jeunesse V
N : Naturcare V, Nature Knows Best V, Neobio V, Neways V+, NEXXUS, Nibet, Nutriclean, Nutrimetics, Nivea
O : Oggi Froggy V, Opticpro, Optimax, Orange Mate V+, Oriflame, O'vive
P : Paris Memories V, Pedikuur V, Phytotermal V, Prestige Fragrances, Purus
R : Regina B. Kosmetica Individueel V+, Revlon, De Ridder, Rollettes, RoyalWoman V+, Rvb
S : Sante V, Sebastian International (Wella), Silverline, Skinwonder Skin Care, Slurfie V, Solgar Vitamin Co., Sothys V, Speick/Phythokosma, Spinnrad/Pura Natura; Stip (huismerk), Sun 5, Sunsafe
T : Tea tree chi - aromatherapie V, Tea Tree-Chi, Teddy Care V, Terra Australis V, Toco-Tholin V+, Tol Cosmetics V, Tommy Hilfiger (Estée Lauder), de Traay V, Transmuteer V+, Trekpleister (huismerk) V, Trekpleister-Unilens, Trend Cosmetics V, Tropicalbrown
U : Urtekram V
V : Valeria Serratura V, Van De Vergulde Hande, Vertargil V, A.Vogel, Volatile V, Victoria's Secret
W : Webecos, Weleda V, Wiro V+
X : Xenymphus
Y : Yboica M. V
Z : Zarqa V+, 't Zeepvat

Met dank aan BITE BACK.

Weet iemand trouwens een goed alternatief voor Vicks?

Gwennepen

« Reactie #233 Gepost op: 11 augustus 2007, 18:24:43 »
Doorgesneden ui naast je bed.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #234 Gepost op: 13 augustus 2007, 14:32:20 »
Luuf, is eigenlijk een babyproduct, maar werkt bij mij ook prima

Olie werkt volgens de kinderarts niet, dat verdampt gelijk. Hij is ook dermatoloog in het kinderziekenhuis dus die vertrouw ik wel. Hij gaf dat aan omdat ze bij mij last hadden van wratjes en die dus beter vermeerderen op een droge huid. Moest ik wel creme opsmeren, want olie...
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Daphne

• 438
« Reactie #235 Gepost op: 17 augustus 2007, 15:38:07 »
Olie (bv. glycerine) heeft doorgaan een kookpunt van enkele honderden graden, dus het lijkt me sterk dat het verdampt op je huid (die ruim 30 graden is).

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #236 Gepost op: 18 augustus 2007, 20:20:16 »
Tja, hoe hij het bedoelde weet ik ook niet (in dit soort gevallen is er toch een taalbarriere  :-[). Het kwam erop neer dat dat de huid niet voldoende voedde. En dat geloof ik dan maar.
Hoor wie klopt daar kinders???

Gwennepen

« Reactie #237 Gepost op: 14 september 2007, 11:16:06 »
Net lekker een Lushbestelling gedaan. :cheer: Honingzeepje, bohemianzeepje, kokoszeepje, happy hippiedouchegel en flying fox (=honing)douchegel. :cheer:
Kan niet wachten. :cheer_eerie:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #238 Gepost op: 14 september 2007, 16:06:01 »
Net lekker een Lushbestelling gedaan. :cheer: Honingzeepje, bohemianzeepje, kokoszeepje, happy hippiedouchegel en flying fox (=honing)douchegel. :cheer:
Kan niet wachten. :cheer_eerie:

:cheer:

I should coco is een van mijn lievelingszeepjes.

Gwennepen

« Reactie #239 Gepost op: 14 september 2007, 17:04:42 »
Ik hou altijd wel van spulletjes met kokosgeur. Verder ben ik heel gevoelig voor dingen waar "bohemian" of "hippie" opstaat, raar hè? :roodmannetje: