Ik koop over het algemeen mijn schoonheidsproducten bij de Hema, geheel proefdiervrij.
Mijn shampoo koop ik bij het kruidvat, proefdiervrij en ook nog eens vriendelijk voor je portomonaie, 89 euro cent geloof ik, en ook nog voor allerlei type haarsoorten.
Verder kocht ik eerder nog wel eens bij the body shop, maar sinds ik heb gelezen dat zij samen gaan werken(fuseren) met Loreal sta ik toch een beetje perplex, het voordeel is wel dat Loreal al bezig is met kweekjes van diverse huidsoorten(aziatische huid, nederlandse huid enzevoorts, en daar het een en ander op test, is in principe al een stap voorruit aangezien ze dat in eerste instantie bij dieren zouden doen.
Ik hoop dat ze de overstap gaan maken naar geheel proefdiervrij dat zou een hele verbetering zijn.
Al blijf ik er wel bij dat wat het verleden met zich meegebracht heeft, al die dieren die geleden hebben in laberatoria vanwege een cosmetica middel niet goed te praten valt, maar ik ben wel in staat dat mocht Loreal zich van de goeie kant zien, ze wel te willen ondersteunen, immers kun je iemand die jaren lang dieren geslacht heeft en ondanks dat het dierenleed zomaar voor ogen ziet en dat ook begrijpt en aanvoelt niet eeuwig gaan verachten , tenminste ik niet, het zou me wel zeer dwars zitten, maar de gedachte dat die persoon nooit meer een dier pijn aan zal doen dat kan alleen maar mooi zijn en getuigen van een goed teken.
Ik ben zelf als kind zijnde ook niet bepaald vriendelijk geweest tegen bepaalde diersoorten geweest, maar ondanks dat ben ik nu toch al een tijdje veganist en doe ik er dan ook vrij veel voor om het dierenleed zoveel mogelijk te verzachten, maar moet ik dan door de domme fouten die ik in mijn jeugd gemaakt heb maar voor eeuwig het graf ingekeken worden?
Tot inkeer komen is juist goed vind ik