Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #20 Gepost op: 03 augustus 2006, 14:43:56 »
het zijn meer merken dan je denkt die dierproeven doen.

Voor mijn gevoel is het juist andersom, merken waar ik het helemaal niet van verwacht, die niet blijken te testen, zoals Nivea dus.

Jannijntje

« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2006, 14:32:36 »
Ik gebruik ook sowieso dierproefvrije cosmetica, maar ik vind dat ik nog een stapje verder kan. Want dierproefvrije wasmiddelen en schoonmaakmiddelen gebruiken we nog niet echt. Laatst heb ik wel iets van Ecover gekocht, het is effectief en prettig ruikend spul, maar wel duurder dan het gangbare (Ajax, Cif etc.) Wat gebruiken jullie om schoon te maken en te wassen?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2006, 16:01:50 »
Ik gebruik ook sowieso dierproefvrije cosmetica, maar ik vind dat ik nog een stapje verder kan. Want dierproefvrije wasmiddelen en schoonmaakmiddelen gebruiken we nog niet echt. Laatst heb ik wel iets van Ecover gekocht, het is effectief en prettig ruikend spul, maar wel duurder dan het gangbare (Ajax, Cif etc.) Wat gebruiken jullie om schoon te maken en te wassen?

Ik gebruik Ecover afwasmiddel, allesreiniger, schuurmiddel, waspoeder en vloeibaar wasmiddel.
Al jaren, en ik weet nog altijd niet of je het nu uit moet spreken als E-cover of Eco-vèr. :bloos:
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2006, 16:02:47 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2006, 16:03:41 »
Qua schoonmaakmiddel kan ik Froggy aanraden. Dat is goedkoop en iig te koop bij de Makro en de Super. Ze testen niet op dieren: http://www.eurofour.nl/wern.html + www.dierproefvrij.nl

Hebben ze van de Etos/DA/Kruidvat/Trekpleister eigenlijk geen eigen merk wasmiddel en vaatwastabletten?

Edit: Froggy is onderdeel van Tana Werner&Metz en zij brengen ook Greencare uit, een milieuvriendelijke lijn:
http://www.weska.nl/webshop/enter.html?lang=nl&target=d218.html  
Daar zit iig vaatwasmiddel bij. Het zou me niks verbazen als dit Froggy is, en dat ze dus de naam hebben veranderd.

Edit: volgens Bite Back is Froggy dierproefvrij: http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=1191  
*Zwaait naar Marianne*

« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2006, 16:34:47 door Hizikigrrrl »

Lelle

« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2006, 23:38:08 »
ALs het even kan haal ik wel proefdiervrije producten in huis alhoewel ik me soms betrap dat ik het stomweg vergeet en weer thuis kom met een of andere foute shampoo :-[
Nu hoorde ik laatst dat er voor huisdierenvoer vaak ook heel nare dierproeven gedaan worden, maar ik heb geen idee welk voer ik dan moet kopen, weten jullie dat?

patje74

« Reactie #25 Gepost op: 06 september 2006, 19:02:21 »
Volgens de lijst van Peta test Beiersdrof (Nivea dus) niet op dieren.
wel even opletten met de positieflijst van Peta!....zij zijn al blij als het eindproduct niet getest is op dieren, maar vaak worden enkele ingredienten WEL getest op dieren. :o Beetje een dubbeltje op zijn kant. radikaler is de lijst van GAIA... is betrouwbaar...nemen alleen bedrijven op die het verdag hebben ondertekend. dus waar de leveranciers ook bewijzen dat de ingredienten NIET zijn getest!....even kijken dus.. www.GAIA.be ;)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #26 Gepost op: 06 september 2006, 19:33:34 »
Volgens de lijst van Peta test Beiersdrof (Nivea dus) niet op dieren.
wel even opletten met de positieflijst van Peta!....zij zijn al blij als het eindproduct niet getest is op dieren, maar vaak worden enkele ingredienten WEL getest op dieren. :o Beetje een dubbeltje op zijn kant. radikaler is de lijst van GAIA... is betrouwbaar...nemen alleen bedrijven op die het verdag hebben ondertekend. dus waar de leveranciers ook bewijzen dat de ingredienten NIET zijn getest!....even kijken dus.. www.GAIA.be ;)

hhmmm, (oppassen trouwens voor vieze foto's), dan is alleen de bodyshop als winkel in Nederland een optie. niet zo'n punt hoor, ik koop er vaak, maar zou er echt niet meer zijn?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #27 Gepost op: 07 september 2006, 13:42:42 »
Maar kan er ook niet vervuiling optreden doordat ingrediënten bijvoorbeeld in een ver grijs verleden zijn getest? Dat vind ik min of meer acceptabel (andere waarden) al is het niet perfect.

Heb net voor de zekerheid nog even op de site van Lush gekeken: Die geven aan dat alle producten vegetarisch zijn, en dat er alleen gekocht wordt van bedrijven die niet op dieren testen. :yes:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
« Laatst bewerkt op: 07 september 2006, 13:56:32 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Ivy

« Reactie #28 Gepost op: 11 september 2006, 11:42:31 »
Ik probeer ook meestal proefdiervrije producten te gebruiken, vooral de shampoo en conditioner die ik heb zijn proefdiervrij. Voor mn verjaardag vraag ik ook altijd proefdiervrije producten als iemand het wil geven.
Maar ja moet zeggen schoonmaakmiddellen enzo... Geen idee of ze proefdiervrij zijn. We kopen meestal hetgene wat werkt. Dus echt letten of het proefdiervij is doen we niet.

shadowfax

« Reactie #29 Gepost op: 23 september 2006, 21:06:44 »
Ik koop over het algemeen mijn schoonheidsproducten bij de Hema, geheel proefdiervrij.
Mijn shampoo koop ik bij het kruidvat, proefdiervrij en ook nog eens vriendelijk voor je portomonaie, 89 euro cent geloof ik, en ook nog voor allerlei type haarsoorten.

Verder kocht ik eerder nog wel eens bij the body shop, maar sinds ik heb gelezen dat zij samen gaan werken(fuseren) met Loreal sta ik toch een beetje perplex, het voordeel  is wel dat Loreal al bezig is met kweekjes van diverse huidsoorten(aziatische huid, nederlandse huid enzevoorts, en daar het een en ander op test, is in  principe al een stap voorruit aangezien ze dat in eerste instantie bij dieren zouden doen.
Ik hoop dat ze de overstap gaan maken naar geheel proefdiervrij dat zou een hele verbetering zijn.
Al blijf ik er wel bij dat wat het verleden met zich meegebracht heeft, al die dieren die geleden hebben in laberatoria vanwege een cosmetica middel niet goed te praten valt, maar ik ben wel in staat dat mocht Loreal zich van de goeie kant zien, ze wel te willen ondersteunen, immers kun je iemand die jaren lang dieren geslacht heeft en ondanks dat het dierenleed zomaar  voor ogen ziet en  dat ook begrijpt en aanvoelt  niet eeuwig gaan verachten , tenminste ik niet, het zou me wel zeer dwars zitten, maar de gedachte dat die persoon nooit meer een dier pijn aan zal doen dat kan alleen maar mooi zijn en getuigen van een goed teken.

Ik ben zelf als kind zijnde ook niet bepaald vriendelijk geweest tegen bepaalde diersoorten geweest, maar ondanks dat ben ik nu toch al een tijdje veganist en doe ik er dan ook vrij veel voor om het dierenleed zoveel mogelijk te verzachten, maar moet ik dan door de domme fouten die ik in mijn jeugd gemaakt heb maar voor eeuwig het graf ingekeken worden?

Tot inkeer komen is juist goed vind ik
« Laatst bewerkt op: 23 september 2006, 21:08:23 door shadowfax »

shadowfax

« Reactie #30 Gepost op: 23 september 2006, 21:22:37 »
En zit er schellak in de mascara, en schapenwolvet in de cremes... dierproefvrij betekent niet zonder dierenleed.

dat is goed dat je dat even vermeld want daar had ik dus totaal geen weet van, proefdiervrij betekend eigenlijk, proeven uitvoeren op dieren en zien wat voor reactie van daaruit ontstaat, maar het zegt niks over de ingredienten, gelukkig koop ik mijn mascara altijd bij de hema, en ik doe er lekker lang mee, ik gebruik het niet dagelijks.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #31 Gepost op: 28 september 2006, 21:25:26 »
In het laatste boekje van Douglas stond een nieuw Zwitsers (nou, ik heb 'm hier even gemist hoor) merk voor huidverzorging dat vegetarisch is en klinisch getest. Skincode. Ik ga zo even yahooen.

Gwennepen

« Reactie #32 Gepost op: 29 september 2006, 12:55:55 »
Ik heb zo'n lekker douchegelletje bij het Kruidvat gehaald.Het merk is Original Source.En het spulletje heet Almond and coconutshower.Er zit niks synthetisch in en is niet getest op dieren.Er staat zelfs vegan op.Ik heb nu al zin om weer te douchen. :)

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #33 Gepost op: 29 september 2006, 13:00:49 »
Hebben ze Original Source bij de Kruitvat? :o

Dat sleep ik altijd uit Londen mee. De 'tea tree en mint' lijn voor je haar is zo lekker! (Je hoofdhuid wordt namelijk helemaal 'koud' oid.) En ze zijn inderdaad veganne! :cheer:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Gwennepen

« Reactie #34 Gepost op: 29 september 2006, 13:37:39 »
Ik weet niet of ze er alles van hebben hoor.Maar in ieder geval wel 3 soorten douchegel.Ik kende het merk helemaal niet.Ben nu wel nieuwsgierig naar de andere produkten. :D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #35 Gepost op: 29 september 2006, 13:45:05 »
Is het duur? Volgens mij zag ik er iets van in de folder.

Gwennepen

« Reactie #36 Gepost op: 29 september 2006, 13:55:46 »
Ik geloof 2,49 voor de douchegel.(250 ml)

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #37 Gepost op: 29 september 2006, 13:57:20 »
En dan zit er ook nog échte olie in, ipv synthetische troep.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Nirvana

Dierproefvrije haarverf
« Reactie #38 Gepost op: 29 september 2006, 21:54:20 »
Ik gebruik nu alleen dierproefvrije producten. Ook het hondenvoer van mijn beestjes is dierproefvrij en het huis wordt dierproefvrij schoongehouden. Mijn haar heb ik al even niet meer geverfd, maar als ik het verf doe ik dat met dierproefvrije haarverven. Echter, die hebben niet zo'n hele leuke kleuren. Liever kleurde ik mijn haar paars of groen. Weet iemand of je deze kleuren ook van dierproefvrije merken kan krijgen? Het is nu zo saai!  :-\-zucht-

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #39 Gepost op: 30 september 2006, 13:37:33 »
Ik zit me nou al heel lang af te vragen hoe je aan dierproefvrije dierenvoeding kunt komen. Ze moeten toch weten of die beesten het lekker vinden?????