Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

hahahaha

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #140 Gepost op: 04 mei 2007, 23:31:35 »
ik wil nog ffjes zegge omdat zoveel mense twijfelde of l'oreal op dieren wordt getest of niet .
op http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDoTest.pdf deze site staat dat ze wel op dieren testen!  :(

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 07 mei 2007, 16:23:46 »
Hoewel ik tegen onnodige dierproeven ben (en voor shampoo lijkt het me nog steeds niet nodig) valt mij op de site van EWG Skin Deep op dat vaak de als veilig gemerkte producten wel op dieren getest worden. Wellicht dus toch omdat daaruit blijkt dat sommige stoffen irriteren etc. wat bij in vitro testen wellicht niet zo goed kan??

Ik koop nog steeds veel producten van de Body Shop want ook ik ga ervan uit dat zo'n merk niet ineens veranderd, bovendien staat het nog met koeieletters in de winkel, kijk zodra dat verandert... Maar dat denk ik niet omdat dan het hele bestaansrecht van de Body Shop verdwijnt. Verder koop ik heel veel Lush, HEMA en Weleda (voor de kinderen). En als ik het niet weet koop ik NIVEA.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Anna

• 319
« Reactie #142 Gepost op: 07 mei 2007, 19:14:53 »
Ik gebruik geen enkel verzorgingproduct dat op dieren is getest, behalve, tjah ik moet het echt toegeven: mascara.

Mascara is echt nog een grote valkuil voor mij. Ik ben mijn hele leven al opzoek naar de perfecte mascara! Noem het een nooit af te ronden zoektocht. Nou heb ik een hele tijd de zwarte kam mascara gebruikt van de etos en ik dacht tevreden te zijn, maar toch ging het weer kriebelen om wat andere merken uit te proberen :-[

Ik ben voor veel reclames immuun, maar niet voor mascara reclames. Elke keer denk ik weer: zou die dan toch het beloofde waar maken?!  

Ik denk dat ik binnenkort wel weer wroeging krijg en overstap op mijn oude vertrouwde etos mascara!
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2007, 19:17:04 door Anna »

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #143 Gepost op: 07 mei 2007, 22:35:09 »
Nivea schijnt de beste volume mascara te hebben (consumententest in Zwitserland), dus optie??

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #144 Gepost op: 07 mei 2007, 23:13:07 »
Volgens mij kun je helemaal geen nivea-beautyproducten kopen in NL, ik heb wel eens gezocht omdat het in de duitse bladen wel wordt aangeprezen, maar nog nooit gevonden.

Hier kan het wel natuurlijk, maar ik heb net vanalles bij de bodyshop gekocht.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #145 Gepost op: 09 mei 2007, 10:49:16 »
Dat zou best eens kunnen want ik was ook hogelijk verbaasd dat ze zoveel (mooie ook trouwens) spullen hadden.
Serieuze bestellingen kunnen natuurlijk altijd worden opgenomen  ;D.

Die mascara kost trouwens ongeveer 9 euro (ben aan het troostshoppen vandaar  ;)).

Offline Anna

• 319
« Reactie #146 Gepost op: 09 mei 2007, 14:57:26 »
Bedankt voor de tip! Ik heb hier ook nog nooit make up van Nivea gezien! Wel gek, want ik denk at Nederland best wel nivea minded is en dit land dus een goede afzet markt zou kunnen zijn!

Mocht ik ooit wanhopig worden, plaats ik een bestelling! :D
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2007, 14:58:57 door Anna »

tamara19

« Reactie #147 Gepost op: 14 mei 2007, 02:03:09 »
is nivea niet proefdiervrij?

sh*t man.. ik heb wel iets van 20 producten...
ik ga nivea ff een emailtje sturen denk ik!

Gwennepen

« Reactie #148 Gepost op: 28 mei 2007, 16:21:20 »
Ik kreeg voor m'n verjaardag een doos van Kneipp met rozemarijndouche en aloe veradouche en oranjebloesembadolie en een lavendelbruisding en bodyolie. :cheer:

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #149 Gepost op: 29 mei 2007, 10:10:37 »
Ik kreeg vorige keer Dove.... ::)

Jippia

« Reactie #150 Gepost op: 29 mei 2007, 22:36:24 »
Ik probeer er wel een beetje op te letten. Mijn omgeving doet dat meestal niet. Mijn man voor zichzelf ook niet altijd. Ik ben sinds september veganist en op mijn verjaardag kreeg ik van mijn schoonmoeder een fles Fa douchegel met sojamelk (vegan, soja, je snapt de verbinding), maar die was niet proefdiervrij en toen ik de lijst met ingrediënten nog eens goed doorlas, twijfelde ik er zelfs aan of het wel zonder dierlijke bestanddelen was. Toen heb ik de fles weggegooid. Ik ben voor veel dingen aan het overstappen op Ecover, Lavera (o.a. deodorant) etc. Sanicur douchegel is proefdiervrij. Staat op de fles. Ik gebruik Kruidvat scrubcrème, dagcrème en facewash van De Tuinen (de scrubcrème van dat merk beviel me niet zo goed). Wel shampoo en conditioner van Andrélon. Daar komt ook nog wel een vervanging voor.

Ik probeer er dus wel een beetje op te letten dat het proefdiervrij en vegan is.

Mirjam

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #151 Gepost op: 30 mei 2007, 14:34:11 »
Toen heb ik de fles weggegooid.
:o

Waarom zou je dat weggooien????
Dat snap ik echt niet.....het leed is al geleden, de fabrikant heeft er al centjes aan verdiend, wat heeft het dan nog voor zin om het weg te gooien?
Ik zou het in dat geval gewoon zelf gebruiken eigenlijk, of als er iets in zit waar ik echt problemen mee heb maak ik er iemand anders blij mee.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #152 Gepost op: 30 mei 2007, 14:35:18 »
Ik gooi het dan altijd in mijn sporttas of ik geef het weg. Weggooien vind ik ook zonde.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Gwennepen

« Reactie #153 Gepost op: 06 juni 2007, 10:30:52 »
Ik heb lekker ruikende Urtekram deo crystal green natural fresh. lekker lavendelig.

Gwennepen

« Reactie #154 Gepost op: 08 juni 2007, 11:00:23 »
Jammer, in de hitte voldoet ie niet. :-\  :P

brenda_lelie

« Reactie #155 Gepost op: 08 juni 2007, 11:07:44 »
Ik had die deo ook eens, maar dan die roze, op zich werkt het misschien als je geen kleren aanhebt, je huid gaat niet echt stinken, maar het als je zweet in contact komt met je kleren gaat het dus wel stinken...
tot nu toe de enige deo die écht werkt bij mij is aromacreme van Lush :cheer: alleen zijn mn oksels de laatste tijd wel wat rood en jeukerig, maar of dat daardoor komt weet ik niet

Gwennepen

« Reactie #156 Gepost op: 08 juni 2007, 11:12:37 »
Ja ik heb wel m'n kleren aan. ;) Ik stink normaal nooit echt naar zweet, maar sommige deo's lukken wel in de winter maar niet in de zomer.

Die Lush ga ik denk ik ook een keer bestellen.

Gwennepen

« Reactie #157 Gepost op: 08 juni 2007, 11:35:30 »
En gedaan. :) En ook nog een honingzeep waar je ook je oma en de hond mee kan wassen. :heehee:
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2007, 11:37:38 door Gwennepen »

brenda_lelie

« Reactie #158 Gepost op: 08 juni 2007, 11:40:03 »
En gedaan. :) En ook nog een honingzeep waar je ook je oma en de hond mee kan wassen. :heehee:

Goed zo! Die is erg lekker (als je tenminste van zoet houd)

Gwennepen

« Reactie #159 Gepost op: 08 juni 2007, 11:41:43 »
Ik hou van zoet. :)