Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

brenda_lelie

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #120 Gepost op: 03 februari 2007, 18:32:47 »
Op http://www.lavendula.nl/shop.aspx kun je van heel veel biologische cosmeticamerken die lang niet allemaal goed te verkrijgen zijn in Nederlandse winkels.

missc50

« Reactie #121 Gepost op: 03 februari 2007, 20:33:48 »
Alle make up en verzorgingsprodukten van de Hema zijn niet op dieren getest! Ook zijn ze goedgekeurd door Greenpeace, omdat de Hema er schadelijke toevoegingen heeft uitgehaald. (Bijv. stoffen die de hormoonhuishouding verstoren, bij de mens dus.)

Zie ook boekje "Mooi" Op de site van Greenpeace te downloaden.
Bij stichting proefdiervrij kun je een boekje bestellen met een lijst van allerlei proefdiervrije artikelen. Website: www.proefdiervrij.nl

Gwennepen

« Reactie #122 Gepost op: 15 februari 2007, 09:25:08 »
Ik heb alles van de wilde rozendingetjes van Weleda. Zoooo lekker. :)

Walhalla

« Reactie #123 Gepost op: 17 februari 2007, 00:23:14 »
Lush! Geweldig lekker en natuurlijk en niet op de dieren getest!  :D

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #124 Gepost op: 18 februari 2007, 14:14:11 »
Volgens de H&M zijn er geen proefdieren gebruikt voor hun producten...

:D Dat vroeg ik me al heel lang af, zien er allemaal zo gezellig uit.

Hoe weet je dit?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Daphne

• 438
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 18 februari 2007, 17:02:23 »
Het staat op hun website. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar het is, maar aan de andere kant doen ze ook veel tegen kinderarbeid, dus het zou waar moeten zijn (denk ik dan) Ik vind hun make-up er ook altijd leuk uitzien :)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Daphne

• 438
« Reactie #126 Gepost op: 10 april 2007, 10:13:43 »
Ik heb net een lange lijst gevonden waarop allemaal dierproefvrije bedrijven staan. Het is veel uitgebreider dan bij Dierproefvrij, dus ik weet eigenlijk niet welke nou betrouwbaarder is. Deze is i.i.g. internationaal. Er staan trouwens ook een paar luxe merken op, zoals Estée Lauder en Tommy Hilfiger. http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDontTest.pdf Er staat ook een lijst met bedrijven die juist wél dierproeven gebruiken: http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDoTest.pdf waaronder 'onze' unilever.

blackpurplegreen

« Reactie #127 Gepost op: 11 april 2007, 00:14:04 »
Ik probeer zo goed mogelijk op te letten op alles wat ik koop. Mijn honden eten dierproefvrij inmiddels (Duck en Prins).

Mijn huis houdt ik schoon met Froggy en AH-eigen merk. Al geef ik de voorkeur aan Froggy. Alleen zoiets als verstoppingen pak ik aan met andere merken als ik geen andere keus zie.

Shampoo blijf ik lastig vinden. We gebruiken nu coconutoil-shampoo van Inecto (De tuinen) maar ik kan deze niet op de dierproefvrij-lijst vinden. Deo van Weleda en Zarqua. Douchegel van De Tuinen (wilde rozen!)

Ook make-up vindt ik lastig te vinden. Vroeger kon je nog bij The Body Shop terecht, maar dat is nu overgekocht door Loreal (en mij maak je niet wijs dat ze speciaal voor die Body Shop-producten dierproefvrije ingrediënten inkopen.)
Nu haal ik mijn make-up bij de Hema, maar deze keten wordt ook verkocht en ik vrees dat dit de kwaliteit van de producten kan beïnvloeden.
Zeep haal ik trouwens bij de Abdij van Postel. Die maken alles zelf, de zeep is vegetarisch en proefdiervrij volgens de verkopende broeder. Ze hebben nog meer geschikte verzorgingsproducten. Veelal gemaakt met oliën en kruiden uit eigen tuin.

Groetjes

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #128 Gepost op: 11 april 2007, 00:21:44 »
Ik heb alles van de wilde rozendingetjes van Weleda. Zoooo lekker. :)

Heb alleen de olie, maar fijn spul inderdaad :cheer:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #129 Gepost op: 11 april 2007, 07:47:50 »
Vroeger kon je nog bij The Body Shop terecht, maar dat is nu overgekocht door Loreal (en mij maak je niet wijs dat ze speciaal voor die Body Shop-producten dierproefvrije ingrediënten inkopen.)
Ik weet niet hoe je dat ziet, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat L'Oreal iets veranderd heeft aan het bedrijfsproces van The Body Shop, en dat de R&D- en productieprocessen van de Body Shop en L'Oreal gewoon nog gescheiden zijn. Dan is er nog de kwestie dat als de producten van de Body Shop nog steeds hetzelfde zijn (ik weet echt niet hoe snel zoiets verandert, daar ben ik een man voor), dat de ingredienten dan opeens wel veranderd kunnen zijn van dierproefvrij naar getest. Want het is niet zo dat van hetzelfde ingredient er twee varianten zijn, getest en dierproefvrij.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Daphne

• 438
« Reactie #130 Gepost op: 11 april 2007, 09:57:55 »
Inecto is van het bedrijf Keyline brands, maar ik kan ze niet op de lijsten van caringconsumer.com vinden en ze hebben niks op hun website staan over dierproeven, dus waarschijnlijk testen ze wel op dieren.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #131 Gepost op: 11 april 2007, 10:23:58 »
Inecto is van het bedrijf Keyline brands, maar ik kan ze niet op de lijsten van caringconsumer.com vinden en ze hebben niks op hun website staan over dierproeven, dus waarschijnlijk testen ze wel op dieren.

Hmm ik was daar laatst ook naar op zoek. Er staat ook niks op hun site, en de meeste bedrijven die niet testen zien dat wel als goede reclame dus dat wordt meestal wel op hun site vermeld.

Iemand bij de Tuinen heeft me ooit wijsgemaakt dat alle spullen die ze daar verkochten pdvrij zijn maar ik geloof het niet echt. Zeker niet meer sinds ze in de Tuinen bij mij om de hoek opeens bordjes met konijntjes bij sommige producten hebben geplaatst.

Iemand vroeg het zich al eerder af in dit topic; hoe zit het met rituals?

Offline Daphne

• 438
« Reactie #132 Gepost op: 11 april 2007, 11:58:11 »
Iemand vroeg het zich al eerder af in dit topic; hoe zit het met rituals?

Ik heb ze een maand geleden ofzo een mailtje gestuurd en ze zijn bezig met onderhandelingen om hun producten dierproefvrij te krijgen! Ik hoop dat het snel gaat gebeuren.

Offline Emmy

• **
  • 54
« Reactie #133 Gepost op: 11 april 2007, 13:45:57 »
Ik had zo'n fijn maskertje. Montagne jeunesse dead sea mud pac. Op het zakje staat; vegetarian society approved en vegetarian standard en against animaltesting. :)
Ja daarvan heb ik ook regelmatig mijn maskertjes en voetencrempjes,
Ik vind het fijn dat er duidelijk op staat dat het: against animaltesting is!!

theitje

vegetariers over proefdieren
« Reactie #134 Gepost op: 11 april 2007, 16:45:17 »
Ik wil weten wat jullie vinden van testen op proefdieren als vegetarier/veganist zijnde.

Ik zelf probeer zoveel mogelijk producten te kopen die niet op dieren zijn getest sinds ik her achter ben wat er allemaal voor gruwelijks gebeurd met dieren:
http://www.peta2.com/feat/testing123/

de tranen liepen over mijn wangen toen ik de dieren uit dit filmpje zag.

Misschien kan hier op vegatopia ook aandacht besteed worden aan proefdieren als het onderwerp ten minste niet te ver afwijkt van deze site.
Bijvoorbeeld een link voor proefdiervrij.nl.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Re:vegetariers over proefdieren
« Reactie #135 Gepost op: 11 april 2007, 17:10:55 »
Daar is al een heel topic over (waarschijnlijk nog wel meer ook), zie hier.

proud-veggie

« Reactie #136 Gepost op: 15 april 2007, 14:43:40 »
Bij de Etos in Heerlen staan op kleine bordjes, welke producten proefdiervrij zijn. :D

luie hond

« Reactie #137 Gepost op: 26 april 2007, 11:37:16 »
Hoi ik ben nieuw hier vandaag. Van de week kwam ik langs deze forum en ik wil toch graag even reageren op de lijsten met dierproefvrije bedrijven van PETA en proefdiervrij.nl. Ik heb namelijk contact gehad met mensen van proefdiervrij en volgens hun zijn de verschillen als volgt uit te leggen.

Ten eerste sluit proefdiervrij.nl alleen bepaalde merken uit wanneer niet kan worden bewezen dat ze geen dierproeven doen. PETA sluit hele bedrijven uit. Dit is bijvoorbeeld de reden dat de Bodyshop wel op de lijst van proefdiervrij voorkomt en niet op de lijst van PETA sinds hun samenwerking met L'Oreal.

Proefdiervrij heeft van Estee Lauder correspondentie ontvangen waaruit blijkt dat dit bedrijf toch dierproeven uitvoert. Dit merk staat inderdaad wel op de lijst van PETA als 'veilig', maar proefdiervrij.nl denkt daar anders over.

Nog een ander bekend merk, Nivea, komt niet voor op de lijst van Proefdiervrij, maar wel van PETA. Proefdiervrij.nl heeft Nivea een aantal keren aangeschreven om Nivea toch over te halen om op de lijst van Proefdiervrij te komen staan, maar Nivea gaf in het begin aan dit hypocriet te vinden, omdat in het verleden wel dierproeven zijn gedaan. Proefdiervrij heeft daarna een aantal keren uitgelegd aan Nivea dat voor bijna alle ingredienten in het verleden dierproeven zijn gedaan en als het merk nu geen dierproeven meer deed dat Nivea op de lijst van proefdiervrij kon worden geplaatst. Hierop werd steeds gereageerd met dezelfde reactie, namelijk dat in het verleden wel dierproeven zijn gedaan. Nadat iemand van Proefdiervrij persoonlijk contact had opgenomen met Nivea is door het bedrijf helemaal niet meer gereageerd.

Oordeel zelf. Persoonlijk vind ik voor beide lijsten wat te zeggen. Ik vind het een bedrijf als de Bodyshop wel degelijk aan te rekenen dat zij een samenwerking willen met L'Oreal. Ik vind het daarom ook terecht dat de Bodyshop van de lijst van PETA is gehaald. De Bodyshop heeft zich altijd geprofileerd als een bedrijf dat werkt op basis van bepaalde idealen, waaronder dus geen dierproeven. Als consument  heb ik nu het idee dat het misschien altijd niets meer is geweest dan een goedkope marketingtruc. Ik koop er in ieder geval niets meer. >:(

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #138 Gepost op: 26 april 2007, 13:19:37 »
Ik vind de redenatie van Nivea helemaal zo gek nog niet eigenlijk, sterker nog ik vind het wel heel eerlijk van ze! Blijkbaar vinden ze dat ze nog geen recht hebben op het gebruik van de noemen 'proefdiervrij' en daar zullen ze echt wel hun redenen voor hebben.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #139 Gepost op: 26 april 2007, 14:34:16 »
Ik vind het ook wel eerlijk. Op de site van Eucerin staat een vrij uitgebreide reactie op de vraag of Beiersdorf (de producent van o.a. Nivea) aan dierproeven doet: http://www.eucerin.nl/meta/faq/faq.html#3