Vegatopia Forum

Dierenacts in circus

Fabian

Re:Dierenacts in circus
« Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2004, 16:51:03 »
Zomaar een idee: we zouden, mocht de DB er wat mee willen doen landelijk, wel een petitie kunnen laten ondertekenen door biologen enzo. We hebben er al drie  :P

Tamara

« Reactie #21 Gepost op: 25 december 2004, 16:24:29 »
offtopic: wat is jouw mening over het houden van wilde katachtige roofdieren in het circus?

Dieren behoren hum vrijheid te hebben.
Ieder dier heeft een eigen leven.
Waar haalt de mens het recht vandaan om het dier zijn vrijheid te ontnemen?
Bovendien krijgt zo'n dier te maken met veel stress.
En stress is ziekmakend en dus niet goed voor het dier.

« Reactie #22 Gepost op: 26 december 2004, 12:15:01 »
Bovendien krijgt zo'n dier te maken met veel stress.
En stress is ziekmakend en dus niet goed voor het dier.

Een loslopend roofdier veroorzaakt in ieder geval veel stress bij andere dieren. Maar dan is het natuurlijk, en schijnt het wel te mogen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #23 Gepost op: 26 december 2004, 13:21:10 »
Een loslopend roofdier veroorzaakt in ieder geval veel stress bij andere dieren. Maar dan is het natuurlijk, en schijnt het wel te mogen.
Het gaat er natuurlijk om in welke mate en met welke bedoelingen de mens ingrijpt ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Fabian

« Reactie #24 Gepost op: 26 december 2004, 13:23:30 »
Beetje kort door de bocht. Het is echt niet zo dat prooidieren in de natuur voortdurend stress ervaren. Dieren in circussen zitten wel in een hele grote stress omdat ze geen kant opkunnen. 't Is niet voor niets dat dieren in een circus in tegenstelling tot dieren in de natuur stereotiep gedrag vertonen.

Tamara

« Reactie #25 Gepost op: 26 december 2004, 14:48:58 »
Citaat

Maar opgedrongen stress ddoor middel van een wezen die eigenlijk dat dier zijn natuurlijke vijand niet is is eigenlijk toch veel erger?

Bovendien is het zo dat een dier in de natuur verscheidene ontsnappingskansen heeft.
En dat komt in gevangenschap niet eens voor.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2008, 12:09:32 »
De Volkskrant meldt:

NAPELS - In de Italiaanse provincie Salerno hebben politieagenten twee Bulgaarse tieners gered, die gedwongen werden gevaarlijke circusacts uit te voeren. Een 19-jarige Bulgaarse moest in een doorzichtig reservoir met piranha’s zwemmen; haar 16-jarige zus werd met tarantula’s en slangen bedekt. Zij werd tijdens een show door een slang gebeten.

Ook de ouders van de Bulgaarse meisjes werkten in het circus: tot 20 uur per dag, voor 100 euro per week. Het gezin leefde in een veewagen. De politie heeft de directie aangehouden, en verdenkt twee Bulgaarse vrouwen de job geregeld te hebben. De politie denkt in computers van het circus meer van dergelijke zaken aan te treffen.

Ik zeg: Draakje, doe er wat aan! Arme piranha's, tarantula’s en slangen!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #27 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:32:47 »
Er komt een verbod op wilde dieren in het circus, of althans, dat staat in het regeeraccoord.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #28 Gepost op: 30 oktober 2012, 00:32:38 »
Er komt een verbod op wilde dieren in het circus, of althans, dat staat in het regeeraccoord.

Als het aan Jorritsma ligt, mogen ze gewoon komen:
"Bovendien ben ik helemaal niet tegen wilde dieren in het circus’’, aldus Jorritsma. ,,Niet iedere Almeerder is in de gelegenheid om die dieren van dichtbij te zien. Vorig jaar was ik zelf naar Zuid-Afrika en daar heb ik ze gezien. Prachtige beesten. Bovendien merk ik weinig publieke verontwaardiging vanuit Almere. Er is ook gewoon publiek voor.’’

http://www.almerevandaag.nl/almere/article17753033.ece/Raad-past-regels-rond-wilde-circusdieren-niet-aan
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:03:00 »

Als het aan Jorritsma ligt, mogen ze gewoon komen:
"Prachtige beesten.’’

dat is dan weer wel waar...
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:27:38 »
Het klinkt ons natuurlijk heel goed in de oren, geen wilde dieren meer in t circus..
Maar wat gaat er gebeuren met die dieren? de tijgers en leeuwen die nu bij Circus Renz "werken" zijn van die "grote" dompteur, maar die werkt gewoon als freelancer. Die gaat nu dus gewoon weer in Duitsland en België werken.
In hoeverre lost dat echt iets op? En wat als nu al die landen nu ook stoppen, wat gaan we dan met die dieren doen, allemaal in dierentuinen stoppen? Ik kan daar uren over lopen filosoferen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

« Reactie #31 Gepost op: 30 oktober 2012, 14:31:46 »
Het lost heel weinig op. Hoeveel wilde circusdieren zijn er nou helemaal in Nederland/Europa? En waarom zouden die een streepje voor moeten hebben op bijvoorbeeld de koebeesten in de bio-industrie?
Hypocriet gedoe.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #32 Gepost op: 30 oktober 2012, 17:11:40 »
Het klinkt ons natuurlijk heel goed in de oren, geen wilde dieren meer in t circus..
Maar wat gaat er gebeuren met die dieren? de tijgers en leeuwen die nu bij Circus Renz "werken" zijn van die "grote" dompteur, maar die werkt gewoon als freelancer. Die gaat nu dus gewoon weer in Duitsland en België werken.

Klopt, maar weet dat er door heel europa discussie is over wilde dieren of alle dieren in het circus. Er zijn lokale verboden en bv. oostenrijk is een landelijk verbod. Dus ze zullen steeds beperkter worden in de keuze waar ze willen werken.

Nederland was een vrijhaven wat betreft dierencircussen. Circussen zijn al gevlucht naar NL, omdat hier geen speciale regels waren voor circussen in tegenstelling tot dierentuinen. Daarom konden ze ook niet echt aangepakt worden als er iets niet klopte.

Dit verbod zal zorgen dat er iig minder dierencircussen in NL komen. Ik verwacht dat een aantal of terug naar Duitsland of naar Frankrijk gaan. Een aantal circussen zullen geen wilde dieren acts meer dan doen.

Citaat
In hoeverre lost dat echt iets op? En wat als nu al die landen nu ook stoppen, wat gaan we dan met die dieren doen, allemaal in dierentuinen stoppen? Ik kan daar uren over lopen filosoferen

Opvang is niet echt het probleem. Dierenorganisaties in NL hebben al tig keer aangeboden de wilde dieren op te vangen en dat proces te begeleiden.

Ik hoop dat het verbod er snel gaat komen, maar ik weet niet precies of dit iets is wat langs eerste kamer gaat moeten of gewoon ingevuld kan worden in de kaderwet GWWD.

Ik ga sowieso door met acties bij circussen, want de andere dieren zijn er ook nog.
Stem op de Partij voor de Dieren

Antoinette

« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:15:19 »

geen dieren acts in het circus het is aangeleerd gedrag en nog veel meer
in dierentuinen zijn helaas veel dieren gehuisvest die te weinig ruimte hebben, dus het beste blijft de natuur, zoals het hoort
in Rhenen is een berenbos, waar o.a. circusdieren worden geplaatst na hard werken
dus voor dieren uit een circus komt ook wel een dergelijke oplossing; VRIJHEID, BLIJHEID

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #34 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:33:47 »
Als er niets aan wilde dieren in het circus wordt gedaan, blijven de misstanden.

Dus... Wilde dieren het circus uit, om te beginnen uit Nederland!
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #35 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:02:03 »
:cheer:
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2012, 21:12:19 »
Circussen zijn al gevlucht naar NL

:schater2:
ze zijn niet toevallig ook de oorzaak van de crisis?
,,,,فلافل

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #37 Gepost op: 31 oktober 2012, 18:31:31 »
Circussen zijn al gevlucht naar NL

:schater2:

Het klopt wel. Het zou eigenlijk een ander smilie moeten zijn, want het is toch erg triest dat doordat hier geen regels zijn ze ons land als een soort beloofde land zien. Het aantal (dieren)circussen is enorm toegenomen afgelopen jaar. ergens ook wel een beetje grappig hoor, want NL circussen hebben beetje ruzies met die duitse circussen. Dus als ik meelees op hun 'fora' dan toch wel een beetje een grijns. Het levert ook een hoop informatie op :)
Stem op de Partij voor de Dieren