Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Angie

Proefdiervrije producten
« Gepost op: 22 juni 2006, 12:36:59 »
Ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen, hopenlijk staat het hier goed!

Wie gebruikt er ook alleen maar proefdiervrije producten?
Ik heb voor mijn verjaardag veel spulletjes gekregen, zoals ;
- Parfum
- Deo
- Douche gel
- Mascara

En wat denk je? Geen een product daarvan is proefdiervrij (denk dus aan Nivea enz).
Ik gebruik het dus liever niet....

Denken jullie erbij na wat je koopt? En als je iets van iemand krijgt (aan make-up of verzorgingsspullen) gebruik je het dan gewoon?

Ik ben wel benieuwd naar jullie antwoorden  ;)

Groetjes Angie
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2009, 10:38:12 door Sander »

Anticarne

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2006, 17:01:52 »
Ik probeer er zo veel mogelijk op te letten.

Zo haal ik vaak de deo bij de HEMA alleen die werkt helaas niet zo goed bij me. En bij de natuurwinkel soms de Weleda deo die werkt wel prima maar is erg duur.

Tandpasta, shampoo en douchegel zijn 100% goed.

Ik gebruik wel eau-de-toilette van Hugo Boss en heel soms de deo van Nivea als ik echt zonder zit.

Maar het kan beter! Ik blijf me er telkens van bewust.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2006, 11:13:47 »
Volgens de lijst van Peta test Beiersdrof (Nivea dus) niet op dieren.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Anticarne

« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2006, 17:48:03 »
Volgens de lijst van Peta test Beiersdrof (Nivea dus) niet op dieren.

Dat is goed nieuws. Ik ga altijd uit van Cosmeticagids.nl en daar wordt Nivea niet genoemd ???

Toni

« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2006, 22:40:23 »
Ik haalde en nog steeds alles van
de Trekpleister huismerk.
Blijkt zeer dierproefvrij te zijn bij de
cosmeticagids, zonet vernoemd door Anticarne. ;D
Zelfs de schoonmaakmiddelen zijn dierproefvrij.

Offline Anna

• 319
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2006, 03:17:47 »
Jaaa!

Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten!

- Douche-gel en shampoo komen altijd van de natuurwinkel.
- Make-up (ik gebruik alleen mascara) komt altijd van het kruidvat.
- Reinigingsdoekjes altijd van een eigen merk (trekpleister, etos, kruidvat).
- Zonnecreme/aftersun van Weleda.
- Verder gebruik ik huidverzorging van Weleda.
- Alleen deodorant is een beetje riscant! Ik koop ze van de natuurwinkel, maar gebruik die alleen snachts. Ik vind ze niet sterk genoeg voor overdag. Dus voor overdag gebruik ik zo'n tubetje van nivea. Maar als ik het goed gelezen heb hierboven, dan blijkt dat ook dierproefvrij te zijn?! Super!

Weet zo even niet wat ik nog meer gebruik dat eventueel op dieren getest kan zijn...

Als je je er maar een klein beetje in verdiept kan je er achter komen wat dierproefvrije producten zijn, dus zo moeilijk is het niet. Maargoed voor veel mensen net even teveel moeite.

Als ik "niet kosher" producten zou krijgen zou ik ze denk ik weg geven aan mn familie ofzo. En dan niet om de reden dat het op dieren getest is, maar meer omdat ik die producten nooit gebruik, en ik erg gesteld bent op die natuurwinkel en natuurlijke producten die m'n huid tenminste niet uitdrogen, lekker ruiken en verantwoordelijk geproduceerd zijn!!

Dus misschien is dat een optie voor jou? Ook gewoon weer kado doen!? Maar dan wel aan iemand die niet op dat feestje was, haha  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2006, 03:21:48 door Anna »

wendy

« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2006, 16:34:40 »
Ik koop altijd eigen merk produkten,(make up, shampoo,bodylotion)deze zijn meestal proefdiervrij (hema,schlecker, action, kruidvat ect)
Verder pluis ik altijd mn parfums uit aan de hand van de ingredienten, maar dit is best moeilijk uit te zoeken...
heb wel eens met een telefoniste gebeld van het pdvrij blad, om te vragen hoe het zit met de musk in vele parfums...
zij zei dat er tegenwoordig vaak synthetische musk gebruikt wordt en dat dit dus niet van dieren komt.... maar helemaal vertrouw ik het toh nog niet echt!
Gebruik nu meestal de "neppers" ze ruiken net zo lekker als de originele, maar zijn proefdiervrij (hoop ik) en veel veel goedkoper...
Ik gebruik trouwens ook nivea, hoop dus dat deze goed is en rexona???
Had wel een keer wat over dove gehoord dat dit niet pdvrij was... als ik zulke dingen over produkten hoor dan gebruik ik ze zeker niet dus.

Als er dermatologisch getest op staat dan is dit toch goed??? (pdvrij...)
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2006, 16:38:26 door wendy »

brenda_lelie

« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2006, 19:52:12 »
nee dat betekent dat het op vrijwilligers is getest (mensen dus)  (en dat kan ook op maar een paar mensen zijn, er zijn geen voorwaarden voor op hoeveel mensen je het dan moet testen voor je het zo mag noemen) maar sluit niet uit dat het daarvoor op dieren is getest. Het zegt dus helemaal niks.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2006, 22:34:34 »
Huismerken worden vaak genoemd als goedkoop proefdiervrij alternatief, maar zijn niet echt een schoolvoorbeeld van hoe het moet. Greenpeace heeft een folder over schadelijke stoffen in cosmetica, schoonmaakmiddelen etc. gepubliceerd. Daar doen de huismerken het niet goed in, en dat is dan weer de andere kant: huismerken zijn wel proefdiervrij omdat al die grondstoffen al getest zijn en dus goedkoop, maar het milieu maakt ze niet veel uit (proefdieren volgens mij ook niet) Voor meer informatie: http://www.greenpeaceweb.org/lichaamzondergif/
Als je voor proefdiervrij kiest zou ik dus iets verder kijken dan de huismerken, probeer Weleda of zoiets (ook erg lekkere spullen trouwens!)
edit: synthetische musk is (helaas) dus een van de schadelijke stoffen...
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2006, 22:35:22 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

errant_bone

« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2006, 19:43:49 »
Ik probeer producten te vermijden waarvan ik weet dat ze op dieren getest zijn. En slecht maar waar, producten waarvan ik het niet zeker weet gebruik ik wel. Ik probeer m'n moeder er subtielop te wijzen dat ze beter Hema zeep kan kopen dan bv. palmolive en meestal luistert ze dan wel, jammer allen dat er wel veel dove in ons huis te vinden is.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2006, 13:49:18 »
Ik vind het vrij moeilijk om een afgewogen keuze te maken tussen proefdiervrij en gifvrij. Zo heb ik nu babydoekjes van Huggies. In Europa verreweg de minst giftige, maar wel getest op dieren, maar ja, voor de kinderen...
Overigens moet je niet teveel vertrouwen op Greenpeace (herrinnert iemand zich de Brent Spar). Elk bedrijf dat niet reageert op een evt. vraag om info wordt als fout bestempeld. Dat is ook bij Beiersdorf het geval.
Hetzelfde geldt voor het gifvrije deel. Greenpeace geeft namelijk niet aan hoe giftig iets is. Als een product dus voor 0.00001% giftig is en de producent wil het niet eruit halen is het rood. Als een product voor 50% giftig is maar de producent wil het er 'op termijn' uithalen is het oranje. Niet helemaal correct n.m.m. Voor gifinfo vertrouw ik op het EWG report Skin deep, daar staan producten gerangschikt op niveau van gif (onafhankelijk vastgesteld). En voor proefdiervrij op PETA.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Anna

• 319
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2006, 06:55:14 »
Hausfrau --> mocht je gifvrije, proefdiervrij en milieu vreindelijke babydoekjes zoeken zou je eens online moeten kijken op: www.drugstore.com en dan klikken op de natural store. Dan zoeken voor babyproducten, ze hebben daar veel dingen van onder andere: 7th generation.

Nou weet ik natuurlijk niet of het veel duurder is, maargoed huggies klinkt ook best prijzig  :) Ik denk dat als je een groot aantal tegelijk in zou kopen de verzendkosten in het niet vallen...

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2006, 14:20:14 »
Gelijk even gekeken. Als ik 10 pakken bestel dan kosten die (ongeveer) 40 euro, de verzendkosten zijn dan ongeveer 80 euro. Da's dus totaal ongeveer 3x zo duur als Huggies (die al allejezus duur zijn, maar ja). Ik denk trouwens over te gaan naar Nivea, lost in ieder geval 1 probleem op...

Offline Anna

• 319
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2006, 04:34:25 »
Nee haha dat is inderdaad niet echt een 'oplossing'!

Maar ach het was het kijken waard, zal ook wel duurder zijn om te versturen omdat het zo zwaar is! Maar wie weet vind je wel wat anders (lichter  ;)) op die site, ze hebben echt een grote selectie mens, dier en aarde vreindelijke dingen!!
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2006, 04:35:09 door Anna »

moon_rose

« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2006, 20:14:13 »
ik ben er ook heel veel mee bezig geweest, en er is een (spaanse helaas, maar voor merknamen maakt dat niks uit) site waar veel merken op staan die proefdiervrij zijn: http://www.refugiokimba.org/noticias/experimentacion.html
voor de rest heb ik hier een lijst van merken die je als diervriend beter maar kunt vermijden. het zijn meer merken dan je denkt die dierproeven doen. als je niet zeker weet of een product proefdiervrij is, kun je kijken bij welke grote cosmeticaproducent het product hoort.  in het begin vond ik het wel lastig om sommige fijne producten niet meer te kopen, maar het went wel :)

Gemey Paris - L'Oréal
Sanex - Kortman Intradal
Lancaster - Lancaster group The Netherlands
Diadermine - Schwarzkopf & Henkel
Fa - Schwarzkopf & Henkel
Laboratoires Garnier - L'Oréal
Colgate - Colgate - Palmolive Nederland BV
Head & Shoulders - Proctor&Gamble
Dove - Unilever
L'Oreal - L'Oréal
Andrélon - Andrélon Lever Fabergé
Schwarzkopf - Schwarzkopf & Henkel
Palmolive - Colgate - Palmolive Nederland BV
andrelon - Andrélon Lever Fabergé

Offline Carla

• 259
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2006, 10:10:56 »
Gelijk even gekeken. Als ik 10 pakken bestel dan kosten die (ongeveer) 40 euro, de verzendkosten zijn dan ongeveer 80 euro. Da's dus totaal ongeveer 3x zo duur als Huggies (die al allejezus duur zijn, maar ja). Ik denk trouwens over te gaan naar Nivea, lost in ieder geval 1 probleem op...

Ik heb een tijd gedacht dat babydoekjes noodzakelijk waren voor de verzorging van een baby, maar opeens realiseerde ik me dat dat helemaal niet zo was en het een grote marketingtruck is.
Sinds die tijd haalde ik het ergste weg met een vochtig gemaakt stukje zacht toiletpapier en dan de rest met een vochtig washandje en klaar is het weer. Zo goed als gratis, zonder gif en veel minder milieuvervuilend dan wegwerpdoekjes !

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2006, 15:25:25 »
Noodzakelijk zijn ze inderdaad niet. Thuis doe ik ook het merendeel met gewoon toiletpapier,maar voor onderweg (zeker met 35 graden) is mijn afweging er toch één van gemakzucht.
Overigens staat op Theparentingsite.com ook een zelfmaakmengsel om het spul na te bootsen dat voor de doekjes gebruikt word. In een plantenspuit en voila (onder babies en wipes geloof ik).

Shit FA ook al niet proefdiervrij GRRRRRRRRRR

Kimberley

« Reactie #17 Gepost op: 02 augustus 2006, 14:02:48 »
alle producten van de Body Shop zijn ook proefdier-vrij

Gwennepen

« Reactie #18 Gepost op: 02 augustus 2006, 14:22:50 »
Alleen zit in de badparels wel gelatine. :P

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #19 Gepost op: 03 augustus 2006, 10:59:25 »
En zit er schellak in de mascara, en schapenwolvet in de cremes... dierproefvrij betekent niet zonder dierenleed.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light