Jaaa!
Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten!
- Douche-gel en shampoo komen altijd van de natuurwinkel.
- Make-up (ik gebruik alleen mascara) komt altijd van het kruidvat.
- Reinigingsdoekjes altijd van een eigen merk (trekpleister, etos, kruidvat).
- Zonnecreme/aftersun van Weleda.
- Verder gebruik ik huidverzorging van Weleda.
- Alleen deodorant is een beetje riscant! Ik koop ze van de natuurwinkel, maar gebruik die alleen snachts. Ik vind ze niet sterk genoeg voor overdag. Dus voor overdag gebruik ik zo'n tubetje van nivea. Maar als ik het goed gelezen heb hierboven, dan blijkt dat ook dierproefvrij te zijn?! Super!
Weet zo even niet wat ik nog meer gebruik dat eventueel op dieren getest kan zijn...
Als je je er maar een klein beetje in verdiept kan je er achter komen wat dierproefvrije producten zijn, dus zo moeilijk is het niet. Maargoed voor veel mensen net even teveel moeite.
Als ik "niet kosher" producten zou krijgen zou ik ze denk ik weg geven aan mn familie ofzo. En dan niet om de reden dat het op dieren getest is, maar meer omdat ik die producten nooit gebruik, en ik erg gesteld bent op die natuurwinkel en natuurlijke producten die m'n huid tenminste niet uitdrogen, lekker ruiken en verantwoordelijk geproduceerd zijn!!
Dus misschien is dat een optie voor jou? Ook gewoon weer kado doen!? Maar dan wel aan iemand die niet op dat feestje was, haha