Vegatopia Forum

Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

P.M

Re:Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese
« Reactie #20 Gepost op: 09 mei 2007, 20:51:28 »
Sorry! verkeerd begrepen...  :-[ Heb ook naar Frico gemaild: alle kaassoorten van frico hebben iig dierlijk stremsel... Ik zag trouwens ook cottage cheese bij de lidl.. iets van "king frais': is daar ook iets over bekend?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese
« Reactie #21 Gepost op: 09 mei 2007, 22:25:34 »
Heb ook naar Frico gemaild: alle kaassoorten van frico hebben iig dierlijk stremsel...

Frico Red Hot (weet niet zeker of dat nog op de markt is) wordt/werd gemaakt mbv vegetarisch stremsel.

P.M

Re:Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese
« Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2007, 17:46:18 »
Volgens mij heb ik weer wat nieuwe informatie!! :D
De tekst hier onder kreeg ik namelijk als reactie op een mail naar Arla Foods:
onze roomkazen en zuivelspreads bevatten zo-ie-zo geen stremsel. Dus geschikt om te eten zijn: Arla Broodzuivel en Danslot bieslook of Ananas ringen.
Apetina feta bevat microbieel stremsel met soms een dierlijke lipase. Echter geschikt zijn: Apetina blokjes in pekelwater, Apetina feta in olie of feta en olijven in olie (hier zit géén dierlijke lipase in verwerkt).
Danablu (blauwschimmelkaas). Geschikt zijn: Danablu 125 gr. en Danablu in plakjes.
Finello (geraspte kaas); alleen geschikt Finello Pizzakaas en Finello Mozzarella Light.

Dus die kunnen ook op de kaaslijst!

Groetjes

suzangel

Re:Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese
« Reactie #23 Gepost op: 05 januari 2008, 21:52:13 »
Bereidingswijze:

Voor Hüttenkäse wordt de melk net zo gestremd als voor kwark. Daarna wordt de wrongel vermalen of met een kaasmes in kleine stukjes verdeeld (de grootte van de stukjes is bepalend voor de grofte van de structuur van de Hüttenkäse).

Kijk voor vegetarisch gestremde hüttenkäse/cottage cheese eens in de natuurvoedingswinkel.

suzangel

Re:Vegetarische hüttenkäse / cottage cheese
« Reactie #24 Gepost op: 05 januari 2008, 21:55:09 »
Kijk een in de natuurvoedingswinbkel of vraag het daar ander  even voor de zekerheid. Ik weet dat 'mijn'natuurvoedingswinkel cottage cheese verkoopt die vegetarisch is gestremd. Ben het merk even kwijt.