Vegatopia Forum

Vleesvervangers, niet lekker?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vleesvervangers, niet lekker?
« Reactie #20 Gepost op: 15 juli 2007, 13:09:14 »
Maar wat wil je daar nou mee zeggen? Wat Sam zegt is 'mensen vinden dingen pas lekker als ze zout zijn'. Ze zegt toch niet 'mensen vinden alle zoute dingen lekker'? Zoutigheid is blijkbaar een voorwaarde om lekker te zijn, maar toch niet de enige?
This is between me and the vegetable!

Offline Sam

  • ******
  • 7.154
Re:Vleesvervangers, niet lekker?
« Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2007, 13:15:11 »
De enige twee producten die van het panel een "zeer goed" kregen voor de smaak, zijn ook de enige twee producten die meer dan *anderhalf keer* de aangeraden hoeveelheid zout bevatten. Dat doet niets af aan de andere resultaten, maar is wel tekenend voor hoe lekker mensen zout vinden. Als ze het voor het kiezen hebben, kiezen ze op smaak het product met het meeste zout. QED in deze test.

Er zijn nog drie  producten met een matige beoordeling voor het zoutgehalte, die slechts een goede smaakbeoordeling krijgen. Kijk maar eens goed in de tabel.
??? Daar gaat het mij helemaal niet om. Tabel, laatste kolom, smaak: er zijn slecht 2 producten met ++ en dit zijn de producten met meer dan 1,5 keer teveel zout. Daar gaat het mij om.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2007, 13:15:46 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Puck

Re:Vleesvervangers, niet lekker?
« Reactie #22 Gepost op: 15 juli 2007, 13:40:49 »
Zoals wel vaker in de consumentengids trekken ze een conclusie uit de test die weliswaar klopt, maar die niet het hele plaatje weergeeft. Dat is het enige wat ik duidelijk wil maken, maar blijkbaar komt het niet goed over. Ligfietsertje, help me alsjeblieft.