Voor mij was het een 'Rox Rauw!' weekend.
nieuwe levenskracht door bewust te etenEen toegankelijk boek, verhalend geschreven over haar eigen weg naar haar Rauwe bestaan (alleen maar rauw voedsel eten of dat wat tot maximaal 40 graden is verhit). Dit ivm enzymen die anders kapot gaan; waar juist al die goede stoffen in zitten (kort door de bocht). Maar goed, soms wat veel privé informatie eromheen maar wat de bedoeling van haar is (denk ik) om je nieuwsgierig te maken, is bij mij wel gelukt. Ze haalt er veel andere boeken en mensen bij (achterin een lijst met adressen en links en websites). Hier en daar had ik er al wat over rawfood gelezen maar haar persoonlijke zoektocht en de recepten als afsluiting waren erg toegankelijk, leerzaam en luchtig. Heel wat anders dan het kookboek 'Rauw', die ik onlangs had geleend. Wat je daar allemaal voor in huis moet hebben en aan groenten moet zien te scoren... dat is niet leuk meer (voor een beginner als ik).
Nu ga ik voor de rawfood bijbel van David Wolfe, behoefte aan wat meer achtergrond informatie. Ik wacht geduldig op Bol.com…
wordt vervolgd..?
Kortom luchtig persoonlijk geinig verhaal, oh ja, over de opmaak van het boek (schaarste aan fotodiversiteit) heb ik het verder niet
Schrijfster: Roxane Catz
Titel: 'Rox Rauw!' nieuwe levenskracht door bewust te eten.
isbn: 9021542005
uitgever: Lifetime Kosmos-Z&K Uitgevers, Utrecht/Antwerpen