Ik ben geen vegetariër, maar eet af en toe vlees. Onder in mijn berichtje staat waarom. 'Persoonlijke note.'of zoiets. Ik zit nog niet zolang op deze site.
Ik loop ook (hoe gek het ook klinkt) toch tegen 2 dingen aan.
Ik wordt met de nek aan gekeken door de christenen, vanwege het feit dat we bepaalde diersoorten niet eten. Ik heb kort in een streng gelovige dorp gewoond. Ben er gelukkig weg. Maar werk er wel eens. Ze denken altijd dat wij of verloren gaan ,of èèn van hen zijn,
en toch maar bepaalde soorten vlees moeten eten die wij niet mogen en willen. Ze kijken echt of we gek zijn.
Belachelijk, en erger me daar aan. Ook aan de blikken als ze weten dat we joods zijn.
Het
tweede en dat is hier belangrijk:Wij eten dus ook veel vegetarisch. Inderdaad, weinig begrip voor.
Sommigen vinden het niet te pruimen. vega-voeding (familie)
Nou Oke, mijn man en ik houden van vegetarisch eten, wij vinden dat bijzonder lekker, in dit opzicht kan ik ook goed mijn mening hier geven over vegetarisch eten, vega-schijven enz.
ALs wij pasta 's eten komt daar vaak die vega-gehakt in, bijzonder lekker, dat vertel ik nooit aan onze kinderen (zijn de deur al uit) als ze hier eten. Ze merken gewoon niets.
Mijn zoon, toen die nog thuis was tot een maand geleden, vond mijn eten heerlijk, ook bijna alle vega-burgers, of wat ik dan ook maakte. af en toe. Onze dochter, vond het niks..volgens mij gruwt ze van vegaburgers, hahaha. Ik kan niet genoeg mijn best doen, maar ik laat het maar zo..
Maar ja.. ik ben zelf iemand die graag iets probeert als het belangrijk is om iets te leren eten. Dus doe ik daar ook mijn best voor. Zo heb ik soja-melk, gewone, en die zonder zout en suiker leren drinken. Eerst gruwde ik daarvan, en nu geniet ik ervan. Mjn man krijg ik er niet aan, of het moet al een soort ' sojadrink'zijn.
Geitekaas lust ik eigelijk alleen als het met kruiden is. Ik probeer altijd wel.
Ik ben dol op quorn. Lijkt wel een beetje op gepaneerde kip..kwa smaak. Tivall -producten ook lekker.
Mijn man is muzikant en als we toevallig een conferentie bezoeken neem ik mijn eigen brood mee. irritant vind ik het als je vegetarisch bestelt, (dan is er een buffet) je er als 'de kippen 'bij moet zijn, want anderen vinden dan vegetarisch ook wel lekker en pikken zo de vega-salades voor je neus weg. ('och dat is ook lekker, even proberen'....denken niet na) Terwijl wij buiten de deur daarop zijn aangewezen. Ik kan daar boos over worden. Staan we voor een bijna lege schaal. Terwijl er zoooooooveeeel voor hun is, wat zij kunnen eten. Nota bene staat er een bordje voor met vegetarisch !
Dat zou betekenen dat we, alleen daar groente (is maar de vraag) fruit en melk en ei kunnen nemen. Vegenisten niets. Muzikanten zijn als laatste aan de maaltijd..dus jullie snappen...we betalen er wel voor..
Oke hahaha dit was even mijn ergenis..
Hebben julie ook wel eens dat men zegt..oh..dat valt me mee..met een gezicht..alsof je dan een konijn bent, alleen maar sla eet, of zielig..zo..zo'n keurende blik..
Ik zeg dan altijd, houd jij het maar op spek..bah, hahaha