Vegatopia Forum

Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vlietje

Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2007, 19:47:57 »
Ik ben geen vegetariër, maar eet af en toe vlees. Onder in mijn berichtje staat waarom. 'Persoonlijke note.'of zoiets. Ik zit nog niet zolang op deze site.

Ik loop ook (hoe gek het ook klinkt) toch tegen 2 dingen aan.
Ik wordt met de nek aan gekeken door de christenen, vanwege het feit dat we bepaalde diersoorten niet eten. Ik heb kort in een streng gelovige dorp gewoond. Ben er gelukkig weg. Maar werk er wel eens. Ze denken altijd dat wij of verloren gaan ,of ččn van hen zijn, ::) en toch maar bepaalde soorten vlees moeten eten die wij niet mogen en willen. Ze kijken echt of we gek zijn.
Belachelijk, en erger me daar aan. Ook aan de blikken als ze weten dat we joods zijn.

Het tweede en dat is hier belangrijk:Wij eten dus ook veel vegetarisch. Inderdaad, weinig begrip voor.

Sommigen vinden het niet te pruimen. vega-voeding (familie)
Nou Oke, mijn man en ik houden van  vegetarisch eten,  wij vinden dat bijzonder lekker, in dit opzicht kan ik ook goed mijn mening hier geven over vegetarisch eten, vega-schijven enz.
ALs wij pasta 's eten komt daar vaak die vega-gehakt in, bijzonder lekker, dat vertel ik nooit aan onze kinderen (zijn de deur al uit) als ze hier eten. Ze merken gewoon niets.
Mijn zoon, toen die nog thuis was tot een maand geleden, vond mijn eten heerlijk, ook bijna alle vega-burgers, of wat ik dan ook maakte. af en toe. Onze dochter, vond het niks..volgens mij gruwt ze van vegaburgers, hahaha. Ik kan niet genoeg mijn best doen, maar ik laat het maar zo..

Maar ja.. ik ben zelf  iemand die graag iets probeert als het belangrijk is om iets te leren eten. Dus doe ik daar ook mijn best voor. Zo heb ik soja-melk, gewone, en die zonder zout en suiker leren drinken. Eerst gruwde ik daarvan, en nu geniet ik ervan. Mjn man krijg ik er niet aan, of het moet al een soort ' sojadrink'zijn.
Geitekaas lust ik eigelijk alleen als het met kruiden is. Ik probeer altijd wel.
Ik ben dol op quorn. Lijkt wel een beetje op gepaneerde kip..kwa smaak. Tivall -producten ook lekker.

Mijn man is muzikant en als we toevallig een conferentie bezoeken neem ik mijn eigen brood mee. irritant vind ik het als je vegetarisch bestelt, (dan is er een buffet) je er als 'de kippen 'bij moet zijn, want anderen vinden dan vegetarisch ook wel lekker en pikken zo de vega-salades voor je neus weg. ('och dat is ook lekker, even proberen'....denken niet na) Terwijl wij buiten de deur daarop zijn aangewezen. Ik kan daar boos over worden. Staan we voor een bijna lege schaal. Terwijl er zoooooooveeeel voor hun is, wat zij kunnen eten. Nota bene staat er een bordje voor met vegetarisch !
Dat zou betekenen dat we, alleen daar groente (is maar de vraag) fruit en melk en ei kunnen nemen. Vegenisten niets. Muzikanten zijn als laatste aan de maaltijd..dus jullie snappen...we betalen er wel voor..
Oke hahaha dit was even mijn ergenis..

Hebben julie ook wel eens dat men zegt..oh..dat valt me mee..met een gezicht..alsof je dan een konijn bent, alleen maar sla eet, of zielig..zo..zo'n keurende blik..
Ik zeg dan altijd,  houd jij het maar op spek..bah, hahaha


Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2007, 21:07:01 »
Vriendje vindt mijn burgers superlekker, hij pikt ze altijd van mijn bord :D
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

vlietje

Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #22 Gepost op: 11 april 2007, 22:32:30 »
Vriendje vindt mijn burgers superlekker, hij pikt ze altijd van mijn bord :D
Mazzeltje voor je.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #23 Gepost op: 12 april 2007, 14:18:20 »
Vriendje vindt mijn burgers superlekker, hij pikt ze altijd van mijn bord :D
Mazzeltje voor je.

Ja, fijn.. dan ben ik overgeleverd aan de groenten en aardappels :D

Vriendje en ik wonen samen en hij eet thuis (bij zijn papa en mama) en op zijn brood vlees. Bij het avondeten bijna nooit, omdat hij dat dan zelf moet bakken ;)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

vlietje

Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #24 Gepost op: 12 april 2007, 14:59:43 »
Wat een rare situatie bloemjuh,
hij eet zelf vlees?
Oh ja ik snap het..van jou moet ie het zelf bakken, hahaha
Hopelijk gaat het goed tussen jullie, want het kan een probleem worden als je b.v strikter wordt en hij niet van zijn vlees af wil uiteindelijk. En dat lijkt me niet prettig.

Vlietje

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #25 Gepost op: 14 april 2007, 20:19:22 »
Waarom moet eten zonodig "lekker"zijn? In principe eten we om onszelf in leven te houden. Discussies over lekker lopen stuk op de opmerking, dat het een kwestie van smaak is, en daar mag je kennlijk niet over twisten.
Laat de vleeseter eens rauw vlees eten en kijken of ze het dan nog lekker vinden. En je kan natuurlijk ook voorstellen of ze het varkentje, kalfje of konijntje zelf willen slachten.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

proud-veggie

Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #26 Gepost op: 14 april 2007, 21:47:03 »
Waarom moet eten zonodig "lekker"zijn? In principe eten we om onszelf in leven te houden. Discussies over lekker lopen stuk op de opmerking, dat het een kwestie van smaak is, en daar mag je kennlijk niet over twisten.
Laat de vleeseter eens rauw vlees eten en kijken of ze het dan nog lekker vinden. En je kan natuurlijk ook voorstellen of ze het varkentje, kalfje of konijntje zelf willen slachten.

Natuurlijk moet eten lekker zijn. Anders kun je er toch niet van genieten. Eten is een zeer belangrijk deel van ons leven en niet alleen omdat het ons in leven houd. Sociaal gezien is het ook heel belangrijk, vind ik. Het is toch altijd gezellig om met mensen samen te eten. Eten is voor mij belangrijk en niet alleen om te overleven. Ik geniet er ook erg van.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Houding van vleeseters tegenover vleesvervangers?
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2007, 07:13:14 »
Waarom moet eten zonodig "lekker"zijn? In principe eten we om onszelf in leven te houden. Discussies over lekker lopen stuk op de opmerking, dat het een kwestie van smaak is, en daar mag je kennlijk niet over twisten.
Laat de vleeseter eens rauw vlees eten en kijken of ze het dan nog lekker vinden. En je kan natuurlijk ook voorstellen of ze het varkentje, kalfje of konijntje zelf willen slachten.

Natuurlijk moet eten lekker zijn. Anders kun je er toch niet van genieten. Eten is een zeer belangrijk deel van ons leven en niet alleen omdat het ons in leven houd. Sociaal gezien is het ook heel belangrijk, vind ik. Het is toch altijd gezellig om met mensen samen te eten. Eten is voor mij belangrijk en niet alleen om te overleven. Ik geniet er ook erg van.
PV, helemaal mee eens. Ik vind het sociale aspect ook belangrijk. Eten moet lekker zijn om ervan te genieten. En wat lekker eten is zal voor iedereen anders zijn.