Ik zet het maar hier, want ik vind het een beetje overdreven om er een aparte draad voor te maken:
Van een van mijn buren heb ik drop gekregen om mee te nemen naar Duitsland, woonbootjesdrop zelfs. Hartstikke lief natuurlijk, maar er zit gelatine in. Nu weet zij waarschijnlijk niet eens dat ik vegetarier ben (hoe vaak heb je het daar nou over met bovenburen?) en al helemaal niet dat vegetariers moeilijk doen over drop, en omdat het zo'n lief gebaar is, is moeilijk doen geen optie. Ik neem het dus gewoon mee.
Maar dan...
- Uitdelen aan mensen die toch al vlees eten, dus niet mogen zeuren over gelatine, en dan zeggen dat dit iets typisch nederlands is (maar ik vind het eigenlijk niet prettig om mensen niet-vega snoep te geven, voelt een beetje alsof ik toch meewerk aan het dierenleed)?
- Niet zeuren en af en toe, als ik de drop echt mis, gewoon toch een dropje eten, ik heb het nu eenmaal, dus ik ga er toch geen dieren meer mee redden.
- Op mijn kamer zetten, als aandenken aan mijn lieve buren en vlak voordat ik weer naar huis ga gewoon weggooien?