Vegatopia Forum

Gezondigd...

Offline Flapke

• 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezondigd...
« Reactie #220 Gepost op: 06 oktober 2010, 14:49:21 »
Tja ik weet niet. Er zit waarschijnlijk minder koe in dan een burger uit de supermarkt.
Ik weet niet wat het verschil van het leven van een koe uit de supermarkt en van de M. Is allebei niet fris lijkt mij.  Vond het al heel bijzonder dat hij dezelfde mening had als ik en besloot met me mee te doen. Een tijdje later toen ik de stap nam vis te laten staan deed hij dat ook. Hij proeft zo eens in de paar jaar nog wel eens een garnaal ofzo en dat valt hem meestal ook tegen.

"ergheid"  afwegen, vind ik voor mezelf op heel veel vlakken niet te doen en doe het dan ook zo min mogelijk ,probeer gewoon zo bewust mogelijk te leven en ja ben soms ook makkelijk.
Kan bijvoorbeeld de plakken kaas tellen die ik buiten de deur eet en kijken hoe lang een koe daarvoor op stal gestaan heeft en hoeveel stieren daarvoor .. etc. Misschien kan ik dan beter af en toen een hap M pakken dan kaas eten, maar het schiet voor mji niet op om zo te denken. (ook op andere vlakken, of dat ik wel of niet een plastic iets goed ga schoonmaken - met drinkwater uit kraan en schoonmaakmiddel- of dat ik het dan net zo goed weg kan gooien. Wat er dan erger is, is eigenlijk niet te meten.)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #221 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:41:00 »
Iedereen moet voor zichzelf afwegen wat hij of zij eet. Alleen vind ik gewoon uit smaakoogpunt de gele M een drama. Vandaar dat ik het erger zondigen vind dan iets met smaak eten. Iets smerigs in je lijf stoppen vind ik erg.
Maar dat is een mening, geen feit. Gelukkig leven we in een vrij land.

Offline Flapke

• 177
« Reactie #222 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:42:21 »
Ja inderdaad. Hij vind die saus zo lekker en voor hem smaakt dat nou precies naar hamburger  :-X
Uiteindelijk vind ie zelfgemaakte veggieburgers gelukkig ook lekkerder  :)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #223 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:45:25 »

Gelukkig. Ik weet niet hoe jij je burgers maakt, maar ik kan me dat heel goed voorstellen. Maar in noodgevallen is fastfood soms gewoon handig, toch?

Offline wenche

• **
  • 27
« Reactie #224 Gepost op: 06 oktober 2010, 17:23:14 »
Ja inderdaad. Hij vind die saus zo lekker en voor hem smaakt dat nou precies naar hamburger  :-X

Oftewel ketchup en mosterd???
Kun je zelf toch ook op een vegaburger kieperen?

Offline Flapke

• 177
« Reactie #225 Gepost op: 11 oktober 2010, 13:54:51 »
Ja dat kan, hij zou ook elke dag vlees kunnen eten zoals het gros van de mensen, gelukkig heeft ie genoeg redenen om dat niet te doen.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #226 Gepost op: 12 oktober 2010, 10:10:25 »
Ik eet al 10 jaar vegetarisch, maar tijdens mijn onlangs tweede zwangerschap kreeg ik ineens zin in vlees en heb af en toe vlees gegeten. Toen mijn tweede dochter geboren was, heeft het ongeveer nog twee weken geduurd en toen was het weer over. Eet inmiddels weer vegetarisch.Manlief en oudste dochter eten weleens vlees, maar dan zorg ik ervoor dat het wel biologisch is.
Vegetariƫr, die flirt met het veganisme.

Offline xCretin

• *
  • 14
« Reactie #227 Gepost op: 13 oktober 2010, 09:25:56 »
Per ongeluk gezondigd toen ik een TUC aangeboden kreeg, ik dacht dat het paprika smaak was toen ik het aannam... maar er zat dus BBQ Bacon smaak aan... het was 1 TUC en daarna had ik de hele tijd die vieze Bacon smaak in m'n mond, yuck!  :P Daarna goed m'n mond gespoelt met water, maar die vieze smaak ging maar met moeite weg!

En ik heb een aantal maanden geleden ook een keer gezondigd, weer zonder dat ik het wist... M'n vriend had Stroganoff saus in huis gehaald, ik had de ingrediƫnten lijst bekeken en kon in eerste instantie niks dierlijks vinden... Maar later keek ik nog een keer en toen zag ik er toch tussen staan Runderbouillon Daarna voelde ik me schuldig en ziek.

En ik wil veganist worden, maar ik kan nog steeds een ei en plakjes kaas op z'n tijd niet weerstaan! Wie heeft er een goed recept voor een alternatief voor een ontbijt eitje dat makkelijk te maken is? En veganistische plakjes kaas voor op brood? Ik had Gouda Cheezly gekocht en er een hapje van geproefd, of het ook smaakte als het niet gesmolten was, maar yuck! Dat was echt heel erg vies...

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #228 Gepost op: 13 oktober 2010, 10:33:30 »
Ik heb die vega kaas van Veggiedeli gehad. Die was best lekker, maar duur.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #229 Gepost op: 13 oktober 2010, 13:10:08 »
Bij de Irakese buurman afgelopen zaterdag wat kikkerwten gehad. Lekker, maar ik betwijfel of ze in groentenbouillon waren gekookt... Ik had het hart niet om er wat van te zeggen, aangezien hij net die dag terug was gekomen uit Irak en zijn best had gedaan om voor ons wat lekkers neer te zetten.

Offline myrsky

• 137
« Reactie #230 Gepost op: 13 oktober 2010, 15:42:37 »
Ik dacht, dat ik gezondigt had, naardat ik die Limited Lays Nr. 66 Babi Pangang had gegeten. Maar er zit niets viezes (dierlijkes ...) in, lijkt me ... maar wat een vlees-aroma. Na, op en Veggie-Steak of -Schnitzel mag dat wel nog, maar op Chips ... ?!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #231 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:25:36 »
Bij de Irakese buurman afgelopen zaterdag wat kikkerwten gehad. Lekker, maar ik betwijfel of ze in groentenbouillon waren gekookt... Ik had het hart niet om er wat van te zeggen, aangezien hij net die dag terug was gekomen uit Irak en zijn best had gedaan om voor ons wat lekkers neer te zetten.

Runderbouillon heeft een hele specifieke smaak. In sambal kan ik het er eigenlijk niet meer uithalen, te gekruid en teveel pepers.
Het smaakt umami, met vlezig, zonder dat het paddenstoel (smaakt ook umami) is. Met goed proeven zou je het een volgende keer zelf kunnen testen, zonder de buurman voor zn hoofd te stoten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #232 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:42:45 »
Ik gluur wel een keer in zijn kastjes;).

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #233 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:06:37 »
Sinds het avondeten mijn 4de glas goedkope Chardonnay van de Aldi, is dit erg marginaal zo in mijn eentje?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #234 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:12:17 »
Betekent marginaal wat anders in het Vlaams dan in het Nederlands of is het ironie?

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #235 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:19:16 »
Je in je eentje bezatten met goedkope Aldi chardonnay is niet echt hip toch? Maar me zondag op de jeneverfeesten op kosten van broer bezatten wordt maatschappelijk wel geaccepteerd, inclusief het uitlachen van andere zattere vrouwen die naast hun hakken trappen over de grote markt. Dat zijn dan de marginalen  ;D

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #236 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:27:54 »
Ah, inmiddels de betekenis opgezocht. Maar om even de Sheldon uit te hangen: alcohol drinken kan in gezelschap de functie hebben om losser en daarom socialer te worden. Wat is de functie van alcohol drinken indien men zonder gezelschap is?

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #237 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:43:37 »
Geen, dat is er zo marginaal aan, maar ik vind Chardonnay, zelfs van de Aldi, lekker. En had een klein beetje reden om te vieren maar niemand om het te delen. Maar nu toch maar de beddenbak in anders klagen de collegas dat ik te veel geeuw.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #238 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:55:29 »

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #239 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:41:57 »
Geen, dat is er zo marginaal aan, maar ik vind Chardonnay, zelfs van de Aldi, lekker. En had een klein beetje reden om te vieren maar niemand om het te delen. Maar nu toch maar de beddenbak in anders klagen de collegas dat ik te veel geeuw.
ik drink ook wel eens in mijn eentje wijn hoor, moet je jezelf soms gewoon gunnen, niks mis mee! ik ben zelfs een poosje fan geweest van wijn in pak a la zeer goedkope shit maar slobbert zo lekker weg!