Vegatopia Forum

Gezondigd...

Birdy

Re:Gezondigd...
« Reactie #100 Gepost op: 18 mei 2007, 15:28:40 »
ik ben met mijn vriend door afrika getrokken met de rugzak en ik heb het neit echt moeilijk gehad daar geen vlees te eten omdat vlees duur was en mensen er niet veel van gebruikten. Wel heb ik sausen gegeten waar een stuk vlees in had geweekt en nog veel vaker sauzen waar voor ongeveer 0,5% aan gemalen gedroogde vis in zat... Ik vond het steeds vies maar mijn beleefdheid naar hun gastvrijheid toe won het toch...

Ik heb ooit een broodje tonijn gekocht door een vergissing van een broodjeszaak en heb het toen willen opeten maar ben blijven kokhalzen met dat broodje in mijn handen tot ik uiteindeljik van ellende beginnen huilen ben en gewoon niets meer gegeten heb die dag...

Gelatine en garnalenextract tracht ik niet te kopen maar zo strikt ben ik daar niet in...

Gargamel

« Reactie #101 Gepost op: 18 mei 2007, 22:25:53 »
Ik ben gek op kroepoek. Ik kan het niet helpen. Sorry voor de garnalen  :( . Dat, plus een stukje zalm in een restaurant zijn mijn zondes. O, ik heb laatst in Antwerpen uiensoep gehad. Die was té donker om van groentebouillon te zijn gemaakt, dus dat was ongetwijfeld vleesbouillon. Maar hij was niet te versmaden.

Aiko

« Reactie #102 Gepost op: 19 mei 2007, 00:37:37 »
Ik ben gek op kroepoek. Ik kan het niet helpen. Sorry voor de garnalen  :( .

Er is ook casavekroepoek, dus met casave in plaats van garnalen. Scheelt alweer één eeuwigheid in de hel.

Gargamel

« Reactie #103 Gepost op: 19 mei 2007, 16:30:52 »
weer wat geleerd  :)

Aiko

« Reactie #104 Gepost op: 19 mei 2007, 16:32:26 »
En zalm is vast wel ook in sojaformaat te vinden. Of het hetzelfde smaakt of ruikt is wat anders, hetzelfde qua uiterlijk boetseren kan men al wel goed! Zie je lokale vegatoko.

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #105 Gepost op: 27 mei 2007, 23:13:20 »
"per ongeluk" een keer gezondigd. Had een personeelsfeestje en het zou vegatarische salade zijn. Nou niet dus, bleek dus vlees in te zitten; en dat vond mn maag somehow niet heel fijn  :-X

Ray

« Reactie #106 Gepost op: 28 mei 2007, 10:59:12 »
Dat er per ongeluk vlees in bleek te zitten, heb ik ook twee keer gehad. Het is meer de wetenschap dat ik dan vlees in mn maag had zitten, me doet huiveren en de hele tijd mn maag deed voelen ipv een werkelijk fysische afweer.

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #107 Gepost op: 28 mei 2007, 11:34:38 »
ik merkte het helaas pas toen ik misselijk begon te worden een uurtje later... ff in de salade gekeken en dr zaten toch wat rare niet te indentificeren stukjes in.

Ray

« Reactie #108 Gepost op: 29 mei 2007, 09:33:11 »
Aj... Hopelijk gebeurt het niet weer :)

Offline Anna

• 319
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #109 Gepost op: 30 mei 2007, 14:13:15 »
Niet echt gezondigd maar toch;

laatst aten we hier friet van de snackbar. Ik had mijn broertje opdracht gegeven een vegetarische snack uit te zoeken. Kwam hij thuis met een bamischijf. Ik open gesneden zaten er vage bruine dingetjes in. Mijn vader proefde en zei: geen vlees, broertje idem dito. Maar ik vertrouwde het zaakje niet echt dus heb mijn snack maar weg gegeven.

Hij stond wel onder het rijtje vegetarische snacks. Verder was het de enige bamischijf die ze verkochten (grote snackbar). Maar die dingen zijn toch standaard niet vegetarisch? Ach ik bak voortaan zelf wel weer een vetara kroketje!
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 14:13:58 door Anna »

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #110 Gepost op: 30 mei 2007, 22:03:53 »
Bij de snackbar hier op de hoek hebben ze een bamischijf en een bamirol, de schijf is hier vegaverantwoord en de rol niet.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #111 Gepost op: 31 mei 2007, 11:05:44 »
Verder was het de enige bamischijf die ze verkochten (grote snackbar). Maar die dingen zijn toch standaard niet vegetarisch?

Bamischijven bevatten meestal geen stukjes vlees, die bruine dingetjes die erin zitten lijken inderdaad gruwelijk veel op vlees (ook als je ze uit elkaar peutert), maar het zijn gewoon kleine sojabrokjes. Mora zegt over hun bamischijven dat er vleesbouillon inzit.

De nassischijven van Mora zijn overigens wel vegetarisch.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #112 Gepost op: 13 juni 2007, 23:05:47 »
Ik heb net yoghurt/zwarte bessentaart gegeten met gelatine...
Ik was bij een vriendin gaan lunchen, en die zei al heel enthousiast 'laten we vlaai gaan maken' alleen bleek dat kwarktaart uit zakjes te worden met gelatine erin. Ik heb wel gezegd dat ik het eigenlijk niet eet maar dat begreep ze niet echt (uit botten? maar bot is geen vlees toch?) en toen heb ik het toch maar gegeten aangezien ze het speciaal voor mij in huis had gehaald. Voel me ook niet schuldig ofzo, daarvoor is poeder uit runderbotten me een beetje te abstract.

Arie

« Reactie #113 Gepost op: 16 juni 2007, 17:42:22 »
ik ga dadelijk weer zondige  :'( omdat er niks anders te eten is dan pizza en ik woon nog thuis.. zelf boodschappen doen zit er helaas bijna niet in omdat ik te weinig tijd heb.. ik vraag me af hoe andere mensen het doen...  ???

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #114 Gepost op: 16 juni 2007, 18:07:49 »
Te weinig tijd? In mijn herinnering had ik nooit zoveel tijd als toen ik nog bij m'n ouders woonde... bovendien lagen er bij ons altijd vleesloze pizza's in de vriezer, die kan iedereen nl. eten. Ideetje?

Arie

« Reactie #115 Gepost op: 16 juni 2007, 18:12:34 »
Te weinig tijd? In mijn herinnering had ik nooit zoveel tijd als toen ik nog bij m'n ouders woonde... bovendien lagen er bij ons altijd vleesloze pizza's in de vriezer, die kan iedereen nl. eten. Ideetje?

Hier hebben we wel vleesloze pizza's, maar het probleem is dat ik normaal gesproken ook geen kaas eet.
Ik werk hele dagen en als ik savond's thuis kom heb ik ook geen zin om snel naar de winkel te rennen. :-[

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #116 Gepost op: 16 juni 2007, 18:59:38 »
Ik ook niet, en doe m'n boodschappen dus 1x per week.

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #117 Gepost op: 18 juni 2007, 23:28:52 »
Verder was het de enige bamischijf die ze verkochten (grote snackbar). Maar die dingen zijn toch standaard niet vegetarisch?

Bamischijven bevatten meestal geen stukjes vlees, die bruine dingetjes die erin zitten lijken inderdaad gruwelijk veel op vlees (ook als je ze uit elkaar peutert), maar het zijn gewoon kleine sojabrokjes. Mora zegt over hun bamischijven dat er vleesbouillon inzit.

De nassischijven van Mora zijn overigens wel vegetarisch.

Voor zover ik kon zien zijn de bamischijfen van Beckers ook vegatarisch; de nasischijven weer niet want daar zit rundvet in.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #118 Gepost op: 28 juni 2007, 15:26:31 »
Sinds gisteren zondig ik een beetje: pillen waarin gelatine is verwerkt. Dat realiseerde ik me natuurlijk pas nadat ik het bij de apotheek had opgehaald. Al betwijfel ik of er een gelatinevrij alternatief is, volgende keer (hopelijk in de verre toekomst) zal ik er toch naar vragen.

Ter compensatie: Kristof heeft afgelopen week een documentaire gezien, waarin hij zag hoe dieren werden geprepareerd voor 'de gelatine'. Zijn wijngummie-consumptie (Haribo Gummibärchen) is sindsdien dramatisch gedaald.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #119 Gepost op: 04 juli 2007, 10:09:41 »
Getsie Eelco...hoe dan?