Vegatopia Forum

Vivera filet americain

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Lelle

Vivera filet americain
« Gepost op: 10 maart 2007, 21:30:08 »
20 jaar nadat ik vegetarier geworden ben heb ik NOG STEEDS trek in filet americain! Raar maar waar... ???

Maar dat rare worstje bij de Albert Heijn dat ze filet americain noemen smaakt echt nergens naar.

Nu zag ik op Vivera dat zij ook een vega filet maken, maar ben hier (heerhugowaard, omgeving v ALkmaar)alle winkels langs geweest en niemand die het verkoopt of bestellen kan.

Wie o wie heeft het weleens gehad, weet hoe het smaakt én weet waar ze dat wel verkopen??????
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2007, 12:36:52 door Sander »

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vivera filet americain
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2007, 19:50:27 »
Brr.. verschrikkelijk. Wortelpuree, maar dan snotterig.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

proud-veggie

Re:Vivera filet americain
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2007, 19:54:34 »
20 jaar nadat ik vegetarier geworden ben heb ik NOG STEEDS trek in filet americain! Raar maar waar... ???

Maar dat rare worstje bij de Albert Heijn dat ze filet americain noemen smaakt echt nergens naar.

Nu zag ik op Vivera dat zij ook een vega filet maken, maar ben hier (heerhugowaard, omgeving v ALkmaar)alle winkels langs geweest en niemand die het verkoopt of bestellen kan.

Wie o wie heeft het weleens gehad, weet hoe het smaakt én weet waar ze dat wel verkopen??????

Ik heb het nog nooit gehad, maar ik weet wat je doormaakt :P Ik was ook gek op filet american

Deborah

Re:Vivera filet americain
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2007, 17:08:12 »
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb ook na 10 jaar nog steeds trek in kip. Kip in de kippensoep, stukjes kip in de ketjap met knoflook gemarineerd, kippepootje van een gegrild karkas, kip kip kip!

Maar ik vraag me wel eens af of ik het niet gewoon geïdealiseerd heb. Zou het nog wel zo smaken als ik het me herinner?

Re:Vivera filet americain
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2007, 17:09:24 »

Eén manier om daar achter te komen. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Tom32

Re:Vivera filet americain
« Reactie #5 Gepost op: 08 april 2007, 09:59:54 »
Ik heb het onlangs gegeten (die van Vivera) en zo vies was het ook weer niet, alleen heeft het inderdaad dat knaloranje kleurtje.

Ik vroeg waar het gekocht was want ik kan het hier bij mij in de buurt ook nergens vinden, maar bij de Jumbo vandaan dus..

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vivera filet americain
« Reactie #6 Gepost op: 08 april 2007, 12:21:02 »
20 jaar nadat ik vegetarier geworden ben heb ik NOG STEEDS trek in filet americain! Raar maar waar... ???

Maar dat rare worstje bij de Albert Heijn dat ze filet americain noemen smaakt echt nergens naar.

Nu zag ik op Vivera dat zij ook een vega filet maken, maar ben hier (heerhugowaard, omgeving v ALkmaar)alle winkels langs geweest en niemand die het verkoopt of bestellen kan.

Wie o wie heeft het weleens gehad, weet hoe het smaakt én weet waar ze dat wel verkopen??????

Lijkt nog minder op filet americain dan die van de ah.

Sybine

Ik wilde het ook wel eens proberen
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2007, 11:24:12 »
Ik heb nog nooit in mijn leven filet americain gegeten. Maar omdat ik iedereen in mijn omgeving er zo vaak over hoor (lees: ik ben omgeven door zwangere vrouwen die het op het moment niet mogen eten), wilde ik het ook wel eens proberen.

Nou, als de echte variant net zo smaakt als deze derrie, snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Ik vind die vivera-filet niet vies, het smaakt gewoon nergens naar  :(
Misschien dat ik de nep-filet van Appie nog eens ga proberen, maar aan de reacties hier te lezen hoef ik me daar ook niet echt op te verheugen!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vivera filet americain
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2007, 11:36:36 »
Die van AH vind ik erg lekker maar of ze op echte f.a. lijkt weet ik niet. Ik herinner mij niet meer hoe die smaakte.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2007, 11:54:10 »
die van Vivera is wel te eten hoor, maar je moet bepaald geen american filet verwachten. Want dat lijkt er niet eens op :)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

theitje

Re:Vivera filet americain
« Reactie #10 Gepost op: 11 april 2007, 16:28:04 »
Ik vind de filet american van de AH wel lekker. Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit niet-vegetarische filet american gehad

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2007, 12:29:04 »
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb ook na 10 jaar nog steeds trek in kip. Kip in de kippensoep, stukjes kip in de ketjap met knoflook gemarineerd, kippepootje van een gegrild karkas, kip kip kip!

Maar ik vraag me wel eens af of ik het niet gewoon geïdealiseerd heb. Zou het nog wel zo smaken als ik het me herinner?

grappig dat je dat zegt, ik had laatst echt 1 klein hapje van mn moeders bord gegeten en het smaakte helemaal niet meer zoals ik me kon herinneren, heel flauw eigenlijk ookal was het nog heel gekruid. En dat was een van de weinige soorten vlees die ik lekker vond. Ik denk dat ik de geur lekkerder vind dan de smaak, maar sinds ik dat weer geproefd heb mis ik er echt niks meer aan en vind ik eigenlijk groenten en alles veel lekkerder!

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2007, 12:30:21 »
20 jaar nadat ik vegetarier geworden ben heb ik NOG STEEDS trek in filet americain! Raar maar waar... ???

Maar dat rare worstje bij de Albert Heijn dat ze filet americain noemen smaakt echt nergens naar.

Nu zag ik op Vivera dat zij ook een vega filet maken, maar ben hier (heerhugowaard, omgeving v ALkmaar)alle winkels langs geweest en niemand die het verkoopt of bestellen kan.

Wie o wie heeft het weleens gehad, weet hoe het smaakt én weet waar ze dat wel verkopen??????

Lijkt nog minder op filet americain dan die van de ah.

is het niet lekkerder met een beetje mayonaise? Ik heb Filet americain altijd heel vies gevonden maar weet wel dat mensen vaak bij filet americain van vlees ook nog een beetje mayo erop doen. En met een beetje peper kun je het misschien nog een beetje 'pimpen'. Hihi
« Laatst bewerkt op: 14 april 2007, 12:31:49 door blingda »

Flowertje0

Re:Vivera filet americain
« Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2007, 21:51:39 »
Ik snap wat je bedoeld  :P, ooit, in een ver grijs verleden was ik er ook dol op, maar ik heb het nu gewoon afgezworen, en ik mis het niet eens meer  :D. De neppe filets heb ik nog nooit geprobeert, maar bij alles wat echt op vlees moet lijken wat ik probeerde vond ik het smerig, dus ik heb ook niet zon behoefte om het te proberen...  ;)

Offline Teddy

Re:Vivera filet americain
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2007, 11:10:49 »
Ik vond de echte f.a juist niets bijzonders en die van Albert Heijn wel erg lekker! En ik ken ook wel mensen die die van A.H lekkerder vinden dan de echte...  :O
Die van Vivera heb ik nog nooit gehad, maar ik zal die ook een proberen als ik 'm die liggen in de winkel.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #15 Gepost op: 08 maart 2009, 20:35:40 »
2 jaar na het openen van deze topic heb ik ein-de-lijk en geheel onverwacht die f.a. van vivera gevonden.
Helemaal vrolijk naar huis gehuppelt, eerdere eet plannen overboord gegooit, verse broodjes in de oven gestopt, vol ongeduld gewacht tot die klaar waren en toen eindelijk een hapje genomen.... en meteen weer uitgespuugd!!
 :'(
Wat is dat spul verschrikkelijk vies zeg! Ben nu officieel fan van het rare worstje van Albert Heijn want die snotterige wortelprut van vivera hoef je echt niet te proberen.
Bweeehhh

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #16 Gepost op: 08 maart 2009, 20:40:50 »
F.a heb ik altijd goor gevonden.. Het idee van rauw vlees, bah.
Nu ik veggie ben heb ik die van ah geprobeerd, maar ik vond het nog steeds eng... al was het geen echte f.a.  ;D


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #17 Gepost op: 08 maart 2009, 20:50:13 »
F.a heb ik altijd goor gevonden.. Het idee van rauw vlees, bah.
Nu ik veggie ben heb ik die van ah geprobeerd, maar ik vond het nog steeds eng... al was het geen echte f.a.  ;D

Dat gevoel ken ik... AH heeft nog zo'n worstje "saksische leverworst'.
Als ze het saksische worst hadden genoemd had ik het misschien nog naar binnen kunnen werken maar dat lever er bij staat me zooo tegen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Vivera filet americain
« Reactie #18 Gepost op: 09 maart 2009, 15:23:37 »
Ook voor mij is fa een van die dingen die ik miste toen ik vega werd. Toen heb ik een keertje per ongeluk wat binnen gekregen en was mijn verlangen gelijk over. De fake van AH vind ik gewoon een lekker hartig broodbelegje voor af en toe, inderdaad een beetje opgepept met peper of scherpe mosterd. Goed zoete tomaten gaan er wat mij betreft ook prima bij en wat gesnipperde sjalot.
Of met geroosterde knoflook!
O jee, net geluncht en nu al weer hongerig!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vivera filet americain
« Reactie #19 Gepost op: 09 maart 2009, 18:30:08 »
F.a heb ik altijd goor gevonden.. Het idee van rauw vlees, bah.
Nu ik veggie ben heb ik die van ah geprobeerd, maar ik vond het nog steeds eng... al was het geen echte f.a.  ;D

Dat gevoel ken ik... AH heeft nog zo'n worstje "saksische leverworst'.
Als ze het saksische worst hadden genoemd had ik het misschien nog naar binnen kunnen werken maar dat lever er bij staat me zooo tegen.


Het is maar een woord...  :)