Ik snap jullie ook niet. Jullie zien toch ook het liefst dat niemand meer vlees eet. Nou dan niet meer zeuren, maar er actief iets aan doen!
Nee hoor. Ik lig er echt niet wakker van dat praktisch iedereen om mij heen vlees eet. Ik laat er mijn eten zelfs niet minder door smaken als degene tegenover mij op een stuk vlees kauwt. IK eet geen vlees. Da's MIJN keuze. Ik vind niet dat ik het recht heb om anderen te vertellen dat ze iets fout doen, omdat dat in MIJN ogen en in de ogen van een heel kleine minderheid iets is waarvan ik denk: dat doe ik niet.
Tuurlijk steekt het mij als ik een varkenstransport langs zie rijden. Ik denk dan: "Jullie hoeven niet van mij", maar er zijn voldoende mensen die zich heel goed beseffen waar hun karbonaadje vandaan komt en die zo'n stinkende vrachtwagen vol krijsende varkens niet zien als levende wezens maar als hun speklap-fabriekjes. So be it. Dan kun je m.i. beter, zoals Fem ook al zegt, laten zien hoe lekker en leuk vegetarisch eten is, zonder de nadruk te leggen op moord en doodslag. Als je mensen in de verdediging drukt, zullen ze nooit aan jouw kant komen staan!