Vegatopia Forum

Stickers plakken!

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #100 Gepost op: 11 maart 2007, 19:18:48 »
dat merk je toch ook meneer de uil?

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #101 Gepost op: 11 maart 2007, 19:25:26 »
Als de mensen kil tegen je zouden zijn, dan zouden ze je negeren. Het feit dat ze op je reageren wijst toch nog op een zekere betrokkenheid.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #102 Gepost op: 11 maart 2007, 19:39:01 »
Daar heb je wel gelijk in.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #103 Gepost op: 11 maart 2007, 19:46:52 »
Ik snap jullie ook niet. Jullie zien toch ook het liefst dat niemand meer vlees eet. Nou dan niet meer zeuren, maar er actief iets aan doen!   :)

Nee hoor. Ik lig er echt niet wakker van dat praktisch iedereen om mij heen vlees eet. Ik laat er mijn eten zelfs niet minder door smaken als degene tegenover mij op een stuk vlees kauwt. IK eet geen vlees. Da's MIJN keuze. Ik vind niet dat ik het recht heb om anderen te vertellen dat ze iets fout doen, omdat dat in MIJN ogen en in de ogen van een heel kleine minderheid iets is waarvan ik denk: dat doe ik niet.

Tuurlijk steekt het mij als ik een varkenstransport langs zie rijden. Ik denk dan: "Jullie hoeven niet van mij", maar er zijn voldoende mensen die zich heel goed beseffen waar hun karbonaadje vandaan komt en die zo'n stinkende vrachtwagen vol krijsende varkens niet zien als levende wezens maar als hun speklap-fabriekjes. So be it. Dan kun je m.i. beter, zoals Fem ook al zegt, laten zien hoe lekker en leuk vegetarisch eten is, zonder de nadruk te leggen op moord en doodslag. Als je mensen in de verdediging drukt, zullen ze nooit aan jouw kant komen staan!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #104 Gepost op: 11 maart 2007, 21:34:41 »
Melk drink ik niet, kaas eet ik niet en onze eieren zijn van de kippen van een vriendin van mijn moeder en die lopen de hele dag buiten.

Ik eet vaak de gewone valess filet.
::)

Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar volgens mij klopt dat toch niet helemaal. Maar ik zal er verder over op houden.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #105 Gepost op: 11 maart 2007, 22:19:49 »
Ik had het over pure melk
Als je dat al laat doe je al heel veel.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #106 Gepost op: 11 maart 2007, 22:40:41 »
Ik had het over pure melk
Als je dat al laat doe je al heel veel.
Toen ik nog melk dronk was dat eens één glas per dag, bij het ontbijt. Dat is, wat, 200 ml? Voor één kilo valess is zes liter melk nodig. Een filetje is 80 gram, oftewel 480 ml melk. Tel uit je winst.

En nou maar hopen dat er niet nog eentje komt die zegt dat hij veganist is geworden door wat ik vertelde. ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #107 Gepost op: 11 maart 2007, 22:41:33 »
En nou maar hopen dat er niet nog eentje komt die zegt dat hij veganist is geworden door wat ik vertelde. ::)
:whack:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #108 Gepost op: 11 maart 2007, 22:43:14 »
Ik had het over pure melk
Als je dat al laat doe je al heel veel.
Het leek wel alsof je iets anders impliceerde en dat wist je volgens mij ook best.

Maar ik geloof dat je nu wel snapt wat ik bedoelde toch, dat jij het niet fijn zou vinden als ik de hele tijd door ga lopen drammen over al die bio-industriemelk die voor Valess gebruikt wordt?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #109 Gepost op: 11 maart 2007, 22:43:48 »
En nou maar hopen dat er niet nog eentje komt die zegt dat hij veganist is geworden door wat ik vertelde. ::)
:whack:
Aan de andere kant heb ik dan wel weer heel veel voor de dieren gedaan! :D
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #110 Gepost op: 11 maart 2007, 22:44:57 »
:whack:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #111 Gepost op: 11 maart 2007, 23:07:02 »
Nee hoor. Ik lig er echt niet wakker van dat praktisch iedereen om mij heen vlees eet. Ik laat er mijn eten zelfs niet minder door smaken als degene tegenover mij op een stuk vlees kauwt. IK eet geen vlees. Da's MIJN keuze. Ik vind niet dat ik het recht heb om anderen te vertellen dat ze iets fout doen, omdat dat in MIJN ogen en in de ogen van een heel kleine minderheid iets is waarvan ik denk: dat doe ik niet.

Gelukkig zijn er ook mensen die er wel iets aan willen doen en dat uitspreken. Anders zou er nu nog zo een slavernij zijn, zou de vrouw minder rechten hebben etc. Gelukkig bestaat de mogelijkheid om mensen te veranderen, mensen te inspireren etc.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #112 Gepost op: 11 maart 2007, 23:13:49 »
Anders [...] zou de vrouw minder rechten hebben
Ehm.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #113 Gepost op: 11 maart 2007, 23:42:42 »
Je snapt me wel... maar ik neem aan dat zusje ook gewoon wel organisaties steunt als amnesty of dierenorganisaties of milieuorganisaties toch? Dat is ook indirect mensen vertellen dat ze het fout doen he..
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #114 Gepost op: 12 maart 2007, 15:35:26 »
Je snapt me wel...
Jij dénkt dat ik je snap. Dat dat niet anders kan, want wat jij denkt is zo logisch.

Er zijn genoeg punten waarop die vergelijking tussen dieren en vrouwen (die zichzelf geëmancipeerd hebben), slaven (die zelf ontsnapten en met wie op zijn minst gepraat kon worden over wat ze willen) mank gaat.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #115 Gepost op: 12 maart 2007, 16:20:22 »
Tsja.. mag je vinden natuurlijk. Ik zie toch zeker overeenkomsten daarin. Tuurlijk zijn er ook verschillen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #116 Gepost op: 12 maart 2007, 17:03:52 »
Ik ben meer van het type 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' dan 'verbeter de wereld, maak een boel herrie zodat mensen je gaan ontwijken'.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #117 Gepost op: 12 maart 2007, 17:06:30 »
Ik ben meer van het type 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' dan 'verbeter de wereld, maak een boel herrie zodat mensen je gaan ontwijken'.

Iemand aanspreken, informatie geven etc.. betekent echt niet meteen dat men je gaat ontwijken. Soms komen ze zelf.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #118 Gepost op: 12 maart 2007, 17:08:19 »
Soms komen ze zelf.

Inderdaad. En dat doen ze bij mij ook wel. Hoe dacht je dat Christiaan op het idee kwam om vegetarier te worden?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:Stickers plakken!
« Reactie #119 Gepost op: 12 maart 2007, 17:10:28 »
maar wakker dier weet heel goed dat ze niet boven iemands bed terechtkomen.

Vroeger plakte men dat soort stickers op z'n schooltas, achter of voor op de jas, op z'n fietsspatbord, dat soort dingen. Het zal toch niet zo zijn dat Wakker Dier er heimelijk vanuit gaat dat ze in winkels en op andermans flatportiekdeuren of brievenbussen worden geplakt?
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2007, 17:10:39 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner