Vegatopia Forum

Stickers plakken!

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

Stickers plakken!
« Gepost op: 08 maart 2007, 18:10:01 »
Ik heb nog nieuwe stickers van wakker dier met de tekst ' Vogelpest. Rem het virus, eet geen kip!' Dus ik ga weer lekker stickers plakken in de supermarkt en andere winkels. Ik ben blij dat ik ze gevonden heb. Wat vonden jullie van die actie van wakker dier?

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2007, 18:14:34 »
oh dat vind ik echt opdringerig en slecht tegenover de fabrikant van het vlees en de supermarkt.

Ik zou het ook echt vreselijk vinden als veganisten op mijn kaas een sticker zouden plakken met: eet geen kaas, dat is zielig voor de kalfjes. Ik ga er toch maar vanuit dat mensen zelf wel kunnen nadenken en keuzes kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2007, 18:16:24 door brenda_lelie »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Stickers plakken!
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2007, 18:17:32 »
Ik heb ooit tweeduizend stickers met 'meat is murder' erop laten maken. Die plakte ik ook her en der op, en ik gaf ze ook weg aan veggies (sommige vegatopianen zullen er ook wel eentje hebben). Maar ik zou niet blij geweest zijn als mensen ze in winkels en supermarkten zouden plakken. Het is vandalisme, het wekt irritatie op en ze zullen snel weggehaald worden.

Op een lantaarnpaal plakken of zo vind ik dan weer wel kunnen. Officieel is dat geloof ik verboden, maar een klein beetje burgerlijke ongehoorzaamheid mag.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2007, 18:21:00 »
Mocht je willen dat je supermarkt een beetje vega-vriendelijk blijft/ vegaburgers etc in zijn assortiment houdt/opneemt: niet doen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2007, 18:23:21 »
Denk je dat een supermarkt dan zn vega-burgers uit het assortiment gooit? Aan de ene kant dom want die stickers geven wel aan dat er vegetariers in je winkel rondlopen maar ook wel slim want je bent dan wel van die vegetariers af   ;)
Ik zou in ieder geval heel kwaad worden als iemand het zou doen in de winkel waar ik werk.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2007, 18:27:08 »
Dat weet ik niet, maar hij of zij zal er vegetariërs vast geen leukere mensen van gaan vinden en minder bereid zijn om er iets voor te doen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2007, 18:34:16 »
Ik plak ze bijv. ook op de ingang van een flatgebouw. Veel mensen zien die sticker dan. En op lantaarnpalen doe ik al ;)

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #7 Gepost op: 08 maart 2007, 18:37:14 »
Er word gezegt dat mensen er zelf maar over moeten nadenken, maar dat is het probleem juist. Dat doen veel mensen niet. Die zien dat stuk kip en denken niet verder na. Zo zal er nooit iets veranderen.

Re:Stickers plakken!
« Reactie #8 Gepost op: 08 maart 2007, 18:51:46 »

Alles met stickers bevuilen, dat zal wel helpen? Wordt nog wat, als iedereen zijn onvrede met de wereld op die manier kenbaar meent te moeten maken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #9 Gepost op: 08 maart 2007, 18:52:53 »
Ik ga er toch maar vanuit dat mensen zelf wel kunnen nadenken

Nee, als ze dat konden dan aten ze geen kaas ;)  ::) ;D
Stem op de Partij voor de Dieren

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #10 Gepost op: 08 maart 2007, 18:58:01 »
Dat je het er nie mee eens bent betekent niet dan het niet helpt :)

Re:Stickers plakken!
« Reactie #11 Gepost op: 08 maart 2007, 19:05:25 »

Maar ook niet dat het wel helpt. Intussen zadel je anderen wel met een probleem op. Sociaal is anders.
Plak die stickers dan inderdaad liever op lantaarnpalen. Op pishoogte.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #12 Gepost op: 08 maart 2007, 19:07:47 »
ik denk ook niet dat ik ze in een supermarkt plaats maar op de deur van een flat kan geen kwaad.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #13 Gepost op: 08 maart 2007, 19:11:58 »
Kijk, op bepaalde plaatsen kun je zo'n sticker niet plakken. Op auto's of huizen zal ik ze niet plakken maar op plekken waar veel mensen komen kan het misschien al helpen. Al denk 1 persoon er al aan om geen kip meer te eten, dat is al goed.

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #14 Gepost op: 08 maart 2007, 19:28:10 »
Ik ga er toch maar vanuit dat mensen zelf wel kunnen nadenken

Nee, als ze dat konden dan aten ze geen kaas ;)  ::) ;D

Uh ja dat bedoel ik dus, ik kan heel goed nadenken en koop toch kaas. Mensen die vlees kopen die kunnen óók heel goed nadenken en zij kiezen er zelf voor om vlees te kopen. En die mensen zijn heus niet zo wereldvreemd dat ze nooit van vogelgriep of varkenspest hebben gehoord maar zij maken gewoon een andere keuze. Ik denk echt dat je met zulke stickers niks bereikt. Ja, een negatief imago voor vegetariers misschien. Ik geloof er écht helemaal niks van dat er vleeseters zijn die door zo'n sticker minder vlees gaan eten.


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #15 Gepost op: 08 maart 2007, 19:43:48 »
Ik denk ook niet dat je met stickers plakken wat bereikt. Hoewel ik wel vind dat er op allerlei producten moet staan waar het vandaan komt etc. Dus er moet wel meer info op.. en vind niet dat er lieve diertjes op verpakkingen mag staan voor producten als kaas enzo.. terwijl de diertjes helemaal niet lief behandeld worden.

Vind een betere actie om met lekkere vegan producten en voorlichtingsmateriaal voor een supermarkt of ergens anders op straat te staan.

Citaat
Ik geloof er écht helemaal niks van dat er vleeseters zijn die door zo'n sticker minder vlees gaan eten.

Denk wel degelijk dat je er wel mensen mee kan bereiken. Mensen die zich ergens al schuldig voelen enzo zouden door het tegen komen van stickers dat het een fout product is misschien net dat extra zetje kunnen krijgen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart 2007, 09:58:21 »



Uh ja dat bedoel ik dus, ik kan heel goed nadenken en koop toch kaas.

Ik wist pas hoe het zat met kaas, stremsel en hoe de koeien behandeld worden toen ik wat meer ging opzoeken over vegetarisme. Veel mensen weten gewoon echt niet hoe de productie van hun voedsel in zijn werk gaat. Dat stickers plakken hiervoor het juiste educatiemiddel is, zal ik trouwens niet beweren.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Stickers plakken!
« Reactie #17 Gepost op: 09 maart 2007, 12:07:07 »
Op auto's of huizen zal ik ze niet plakken maar op plekken waar veel mensen komen kan het misschien al helpen.

ik denk ook niet dat ik ze in een supermarkt plaats maar op de deur van een flat kan geen kwaad.
Sorry hoor, maar in een flat wonen ook mensen, en die mensen willen hun flat vaak schoon en netjes houden. En de Gerards van deze wereld hebben nog wel meer te doen dan stickers van deuren af peuteren.

Maarreh, waren stickers niet verschrikkelijk milieu-onvriendelijk?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #18 Gepost op: 09 maart 2007, 12:39:32 »
Maarreh, waren stickers niet verschrikkelijk milieu-onvriendelijk?

ligt ook wel aan waar de stickers van gemaakt zijn hoe milieuonvreindelijk zijn.

Daarnaast zijn kaas, eieren en zuivel wel milieuonvriendelijker ;)
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2007, 12:41:11 door Draakje [zoekt Drakelien] »
Stem op de Partij voor de Dieren

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #19 Gepost op: 09 maart 2007, 13:07:50 »
Als je op een pak melk bij de aldi kijkt zie je een paar koeien in de weide lopen. Dat vind ik nou ook de grootste misleiding en leugens. Dat vind ik erger dan ergens een waarschuwingssticker op plakken.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2007, 13:08:23 door proud-veggie »