@Sanja. Grappig dat je dat huishouden noemt, want dat houd ik mijzelf ook altijd voor, bij het gebrek aan ervaring met een verslaving. Overigens denk ik dat mede daardoor mijn weerstand vooralsnog zo uitstekend is
Misschien te, gezien een auto-immuunziekte, waar ik bij mijn weten dus niets aan kan doen en waar mijn no claim van wordt uitgekleed. Vooral dat ene bezoekje jaarlijks aan de internist hakt in. En dat is het minimale. Nu lig ik er niet wakker van, maar bijvoorbeeld mijn moeder...ik vind het schandalig. Daar heb je het al: mijn veel te dikke broer is een en ander wel te verwijten, denk ik. Maar pilletjes voor gebrek aan wilskracht bestaan niet, misschien moet je dat ook wel als "ziek" beschouwen.
Wat dat betreft denk ik wel dat er steeds meer mensen zijn die van alles opgelost willen zien i.p.v. het zelf op te lossen. Een eiscultuur, waardoor hoge kosten ontstaan. Je maakt geen vrienden, maar ik vind IVF ook voor eigen kosten. Het is een luxe, al zul je dat beslist niet zo kunnen zien, als het je zelf aangaat. In deze zin zit het grootste probleem. Daphne en anderen gaan er ook een tikkeltje anders over denken als ze iets gemeens krijgen.
Een deel van de IVF ontstaat doordat vrouwen te laat een kind willen. En als men daarom aan veel betere voorwaarden gaat werken(dat mag wat kosten wat mij betreft), zodat dames weer wat eerder aan kinderen beginnen, juich ik dat toe. We hebben het over een technologisch hoogstandje en daar komt steeds meer van. Het kan geen kwaad om daar eens kritisch naar te kijken. In de verpleeghuizen is een enorme slag te maken, van mij mag daar veel meer geld naar toe. Wel in combinatie met een onderzoek naar "overhead" en zo, want anders gaat het in een bodemloze put.