Vegatopia Forum

Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2007, 10:02:42 »
Zijn ze dan nog groen als je ze gekookt hebt of niet meer? Als ze nog groen zijn, vind ik ze namelijk ook een stuk lekkerder dan wanneer ze zo eh... niet-felgroen meer zijn.
Ze moeten natuurlijk felgroen zijn.

Alle groentes trouwens, mijn ouders zijn er van overtuigd dat ik rauwe groente eet, omdat ik ze wat korter gekookt wil hebben dan zij, maar halen wel een deel eerder uit de pan voor mij.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2007, 10:34:54 »

... Alle groentes trouwens, mijn ouders zijn er van overtuigd dat ik rauwe groente eet, omdat ik ze wat korter gekookt wil hebben dan zij, maar halen wel een deel eerder uit de pan voor mij.

Generatieprobleem :-) Kristofs oma heeft ook al eens in een chique restaurant ons verontwaardigd toegefluisterd dat het eens schande was dat de groente op haar bord "nog rauw" was.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #42 Gepost op: 17 maart 2007, 10:55:17 »
En mijn ouders koken hun groenten echt al aanzienlijk korter dan de hunne.

Mijn oma aan vaders kant maakt alle groenten snotterig, en mijn oma aan moeders kant maakt alle groenten rubberachtig en verschrikkelijk zout (daar is het zowaar een voordeel dat ik een vegetarier  met voedselallergiën ben en dus een goed excuus heb om eigen eten mee te nemen :P)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #43 Gepost op: 17 maart 2007, 11:17:59 »
De ditte steel van de broccoli gaat naar de cavia. Hij houdt niet van de roosjes, ik hou niet van de dikke stronk: perfecte oplossing!!

Ik heb een oud kookboekje van mijn moeder meegekregen toen ik voor het eerst op kamers ging. Daarin stond dat je worteltjes een half uur moest laten koken.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2007, 09:24:16 »
M’n schoonmoeder kookt nog steeds alle groenten veel te lang (en dan ook echt veeeeeeel te lang). Mike z’n nichtje had ooit de geweldige uitspraak toen ze broccoli kreeg opgeschept en vroeg wat dat was “ja maar, broccoli is toch groen?” Ja, schat, maar niet als oma kookt.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #45 Gepost op: 19 maart 2007, 21:46:38 »
Uitslag van de poll van de afgelopen week:

Weggooien? Ikke niet, al moet ik een wéék prakjes eten        13.2%
Helemaal geen moeite mee: hoppa in de vuilnisbak    22.4%
Als het echt niet anders kan: in de gft-bak of op de composthoop    43.4%
Mijn bordje gaat leeg. Helemaal.    21.1%
Totaal uitgebrachte stemmen: 76

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #46 Gepost op: 19 maart 2007, 21:47:57 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #47 Gepost op: 28 maart 2007, 07:11:03 »
Uitslag van de Poll van de afgelopen week:

Hieperdepiep hoera, het is voorjaar! Welke groente is vanaf nu weer volop verkrijgbaar van de volle grond?

Volle grond, volle grond... Is dat ook alweer?    7.5%
Lente-ui?    23.9%
Opperdoezer ronde?    14.9%
Tomaten?    14.9%
Spinazie?    38.8%
Totaal uitgebrachte stemmen: 67

En 38,8% wist het dus: spinazie is de lente-groente die vanaf ongeveer deze tijd weer volop verkrijgbaar is.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 07:12:44 door J@n »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2007, 09:59:29 »
... laat die mensen blij zijn dàt ze iets te koken hebben.   :P

Voor de zekerheid: pas op, bovenstaande zou wel eens ironisch bedoeld kunnen zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2007, 13:41:52 »
Wat ik er nog over wilde zeggen is: je kunt twijfelen aan de cijfers, maar dat het probleem bestaat is zeker. En ook een feit: het is triest dat de WHO nauwelijks fondsen kan vinden om er iets aan te doen. Donoren vinden zo'n project "niet sexy genoeg". Daar zakt je broek toch van af?

Anderzijds: het wordt je als bereidwillig individu ook niet gemakkelijk gemaakt om iets te betekenen op het gebied van het rookvrij maken van keukens in ontwikkelingslanden. Na een week zoeken heb ik welgeteld één Britse organisatie gevonden die er concreet werk van maakt.

Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #51 Gepost op: 28 maart 2007, 13:43:38 »
... laat die mensen blij zijn dàt ze iets te koken hebben.   :P

Voor de zekerheid: pas op, bovenstaande zou wel eens ironisch bedoeld kunnen zijn.

Zit niet zo te stoken!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2007, 14:17:58 »
Ik heb geschreven dat ik er niets van geloof.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2007, 14:32:59 »
Waarom? Geloof je het echt niet? Is het ironisch bedoelt? Probeer je een discussie uit te lokken?

brenda_lelie

Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #54 Gepost op: 28 maart 2007, 16:00:01 »
die optie was vast speciaal voor proud-veggie

Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #55 Gepost op: 28 maart 2007, 16:03:45 »
die optie was vast speciaal voor proud-veggie

Dan is hij vijfvoudig aan het stemmen geweest.
Op de zelfde manier als hij op het forum post, dus zo ongeveer.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #56 Gepost op: 28 maart 2007, 17:07:20 »
Deze week: de Wereldgezondheidsorganisatie meldt dat jaarlijks 1,6 miljoen mensen sterven als gevolg van rook in de keuken. Dan denk jij... (Onderaan de pagina)

Het verbaast me dat er zoveel 'ik geloof er niets van-stemmers' zijn.

1,6 miljoen mensen zijn erg veel mensen, maar gezien het grote aantal mensen dat in primitieve omstandigheden leeft en gezien de hoge giftigheid van de rook van open vuren vind ik dat aantal zeker niet ongeloofwaardig groot.

Zonder meer details te hebben over het onderzoek zie ik in ieder geval geen reden om het zomaar als 'onzin' af te doen.

Ik vraag me af of de 'ik geloof er niets van-stemmers' ooit al in een klein hutje hebben gezeten terwijl er op deze wijze gekookt werd.
Ik wel, en na een kwartiertje moest ik - samen met de meerderheid van het gezelschap dat deze omstandigheden niet gewoon was - buiten gaan zitten.  Dit vonden we niet prettig, het leek een signaal van ondankbaarheid naar de gastvrije mensen die ons in hun hutje toelieten, maar we hielden het echt niet langer uit.  Die situatie was erger dan in een klein lokaaltje tussen 100 kettingrokers zitten.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 17:07:49 door Ligfietsertje »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #57 Gepost op: 28 maart 2007, 17:16:24 »
Deze week: de Wereldgezondheidsorganisatie meldt dat jaarlijks 1,6 miljoen mensen sterven als gevolg van rook in de keuken. Dan denk jij... (Onderaan de pagina)
Ik vraag me af of de 'ik geloof er niets van-stemmers' ooit al in een klein hutje hebben gezeten terwijl er op deze wijze gekookt werd.


Ik ben zo'n stemmer en nee, ik heb nog nooit in zo'n hutje gezeten.

Waarom ik wel dan zo gestemd heb? Ik vroeg me gewoon af of dit ervoor zorgde dat ze dood gaan of iets anders? En ik dacht "Die mensen gaan misschien wel eerder ergens anders aan dood". Maar he, het was meer kiezen uit een aantal opties, waarbij deze me het meest aansprak.  Maar als blijkt dat het wel zo is, ben ik ook niet verrast hoor. En daarmee probeerde ik niet het onderzoek als totale onzin af te doen.

Wat dan weer leidt tot de conclusie dat dit Vegatopia-onderzoek iig niet de beste is :P
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 17:17:50 door LL »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #58 Gepost op: 28 maart 2007, 17:21:55 »
Wat dan weer leidt tot de conclusie dat dit Vegatopia-onderzoek iig niet de beste is :P

Hé, een beetje meer respect voor Jan die deze hoogst wetenschappelijk onderzoeken opzet!  ;)

Re:Waar gáát dat over? (Kwestie van de week)
« Reactie #59 Gepost op: 28 maart 2007, 18:43:55 »
Ergens dringt zich hier de vraag bij mij op: Ben ik mijn broeder's hoeder?

En zijn er geen andere problemen in die betreffende gebieden, die aangepakt worden, zodat dit vrij eenvoudig in een bestaand educatief hulppakket kan worden meegenomen of zo?
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 18:44:25 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner