Vegatopia Forum

Vogelaarsdraad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vogelaarsdraad
« Reactie #460 Gepost op: 13 maart 2011, 14:08:36 »
Hier nog een paar filmpjes.

Wauw, wat een ongelooflijk mooi iets! Het doet me denken aan dat 'spatten' wat we met handenarbeid deden op de basisschool (met zeef en tandenborstel ofzo) en die bijzondere graphics die Windows Media Player laat zien tijdens muziek.

Je zou toch verwachten dat er geregeld een spreeuwtje naar beneden zou vallen na een botsing met een soortgenoot!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #461 Gepost op: 14 maart 2011, 13:05:29 »
Ik zag het op tv laatst, heel indrukwekkend. Hier hebben we ook wel eens spreeuwenzwermen, maar lang niet zo groot als deze. (en bij die zwermen bij ons moet ik altijd al aan The Birds van Hitchcock denken).

Gisteravond was er om half 11 nog een merel aan het zingen. Best laat vond ik.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #462 Gepost op: 14 maart 2011, 18:36:50 »
Is iemand hier naar de grote groep spreeuwen boven Utrecht wezen kijken? Ik was van de week van plan om te gaan kijken, maar toen was ik net te laat.

T. zei laatst: "O, ik wil je nog wat laten zien, spreeuwen". En ik zei: "Oooo, die filmpjes".

Bleek dat hij live bedoelde. Weet niet wie nu de grotere nerd was.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #463 Gepost op: 14 maart 2011, 18:50:31 »
Enkele jaren geleden zag ik ook zo'n zwermen in Rome, de locals waren helemaal niet onder de indruk. Ik heb nog ergens een foto van een auto die geparkeerd stond daar in de buurt  :-X Pure Jackson Pollock  ;D

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #464 Gepost op: 15 april 2011, 17:03:48 »
Sinds woensdag: broedende meerkoet in een voor de rest volkomen lege sloot.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #465 Gepost op: 18 april 2011, 00:14:07 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #466 Gepost op: 20 april 2011, 14:13:01 »
Helaas, het nest is vernield  :(

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #467 Gepost op: 22 april 2011, 19:37:37 »
Ik hoor hier steeds een vogel, het klinkt heel bekend, maar ik weet maar niet wat het is.

En er maakte net een duif een noodlanding op het balkon, ik dacht eerst dat ie voor de dakrand ging, ging ie misschien ook wel, maar opeens was ie wel heel dichtbij en lazerde op het balkon. Waarschijnlijk was ie moe, maar hij vond mij vreselijk eng en vloog toch weer weg, soort van, om in een boom te duikelen en uit te rusten.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #468 Gepost op: 26 april 2011, 18:00:35 »
Ben je er al achter welke vogel het is, Nevyn?

Helaas, het nest is vernield  :(
Check, poging twee, nest zit nu verderop in een inham van de sloot. Beter geschikt, want veel beschutter.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #469 Gepost op: 27 april 2011, 08:13:41 »
Nee, nog steeds niet. Best irritant. Het klinkt zo vreselijk bekend, maar ik kan maar niet bedenken wat het is. Heb ook al een en ander op internet beluisterd, maar daar zat ie ook niet tussen. Inmiddels begin ik ook vreselijk aan mezelf te twijfelen, is het wel een wilde vogel, misschien is het wel een volièrevogel die ik steeds hoor.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #470 Gepost op: 02 mei 2011, 21:00:14 »
De koekoek is er weer!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #471 Gepost op: 05 mei 2011, 09:41:35 »

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #472 Gepost op: 05 mei 2011, 10:55:20 »
Hé, da's hier om de hoek. Best oud ook.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #473 Gepost op: 07 mei 2011, 22:05:15 »
Nee, nog steeds niet. Best irritant. Het klinkt zo vreselijk bekend, maar ik kan maar niet bedenken wat het is. Heb ook al een en ander op internet beluisterd, maar daar zat ie ook niet tussen. Inmiddels begin ik ook vreselijk aan mezelf te twijfelen, is het wel een wilde vogel, misschien is het wel een volièrevogel die ik steeds hoor.
Was laatste in een dierenwinkel. Ik overweeg een kanarie (vreeeeselijk die geverfde trouwens, daar begrijp ik echt helemaal niets van...). Daar hoorde ik opeens een roofvogel roepen. Ik houd de een niet van de ander uit elkaar, maar duidelijk een roofvogel. Dat bleek van een kakatoe te komen  ;D Dat is dus bewust met moeite aangeleerd door iemand. De leukste sinds Baretta.
de tuin: dat ben ik

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #474 Gepost op: 11 mei 2011, 16:59:02 »
Het wemelt hier van de spechten!
Oh ja, en vandaag meerkoet met 8(!) kuikens gezien, gister en vandaag zwanenkoppel met 6 donzige kuikens en een eend met kleintjes, de eerste die ik dit jaar gezien heb. En de merel op het schoolplein was druk in de weer met wormpjes, dus blijkbaar zijn daar nu ook jonkies.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 17:01:35 door haantje »

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #475 Gepost op: 13 mei 2011, 10:30:57 »
Ik hoor en zie van alles de laatste dagen. Verschillende futen met jongen op hun rug, altijd leuk. Van de week vloog er een slechtvalk vlak langs het balkon, Mike zei tenminste dat het een slechtvalk was, ik geloof dat onmiddelijk. We hebben ook een hele grappige merel in de buurt, die heeft een fluitje in z'n repetoire dat echt klinkt alsof een mens een melodietje fluit.
Verder nog halsbandparkieten en een valkparkiet. Die laatste schijnt gewoon een huisdier te zijn, ontzettend tam en mag elke dag even een rondje vliegen en komt daarna weer keurig terug.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #476 Gepost op: 03 juni 2011, 14:21:44 »
Ik zet dit maar hier neer:

Een gans als huisdier, die schijnbaar meegaat op vakantie (?), op aangepaste TEVA-sandalen loopt en aan een tuigje gaat wandelen:
http://cuteoverload.com/2011/06/02/goosey-two-shoes/

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #477 Gepost op: 12 juni 2011, 13:14:12 »
Een nest jonge spechten letterlijk in de boom. Ze zijn ondertussen al zo groot dat ik vanaf het stoepje voor de deur kan horen of één van de ouders ze met eten komt verblijden. Af en toe verschijnt er een donzig koppie in de opening.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #478 Gepost op: 03 juli 2011, 21:13:45 »
Ik heb sinds kort een tv voor mijn katten (vooral voor Mirri eigenlijk, Jareth lijkt het weinig te doen). Gemauw van Mirri wees me op de volgende vogel:

Wat voor merk is dat? Parkiet? Halsband of Alexander?
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2011, 21:23:26 door Poek »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #479 Gepost op: 03 juli 2011, 21:25:50 »
Is dat niet al een papegaai? Het is idd een van die 2 parkieten. Bij een parkiet denk ik toch aan een kleiner vogeltje!

Mirre zal vreemd opgekeken hebben!