Vegatopia Forum

Vogelaarsdraad

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vogelaarsdraad
« Reactie #500 Gepost op: 12 maart 2012, 20:54:19 »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #501 Gepost op: 12 maart 2012, 21:02:07 »
 ;D

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #502 Gepost op: 23 april 2012, 15:30:23 »
Het stelletje boomklevers hier wordt steeds brutaler, de kippen vinden het maar zo zo.
Het is ook wel wat, hebben ze maar een vrij klein hok + ren tot hun beschikking. Moeten ze de ruimte ook nog eens delen met roodborstjes, koolmezen, vinken, muizen en nu ook nog oprukkende boomklevers.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #503 Gepost op: 23 april 2012, 18:40:58 »
Straks wordt er nog een boomklevermeldpunt opgericht...

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #504 Gepost op: 04 mei 2012, 09:57:05 »
Jonge roodborstjes :heart:
Ze maken een wel ontzettend veel herrie!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline RvO

• 286
« Reactie #505 Gepost op: 04 mei 2012, 22:40:44 »
Kuikens zijn altijd schattig :D.  Helaas heb ik dit jaar geen nestjes in de tuin.

Gisternacht en de nacht ervoor zat er kort een bosuil in de tuin te roepen. Midden in een woonwijk. Nog niet eerder hier gehoord, ook niet in de bossen in de omgeving.
Ik hoop dat hij een beter plekje kan vinden dan zo'n woonwijk zonder oude bomen en dan een vriendinnetje vindt ....

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #506 Gepost op: 06 mei 2012, 16:15:02 »

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #507 Gepost op: 23 mei 2012, 18:43:33 »
Gaaf, er zit weer een spechtennest in de boom!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #508 Gepost op: 23 mei 2012, 20:50:42 »
Ik vond een groen eitje in mijn tuin! http://lockerz.com/s/211266378

Volgens Monique is het een mereleitje, en aangezien er wel eens merels in mijn tuin komen eten klinkt dat logisch. Ik denk alleen niet dat ze vlakbij een nestje hadden, dus dan is het vast een leeggegeten eitje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #509 Gepost op: 28 juli 2012, 15:11:19 »
Merel- en zanglijstertopdrukte hier in de tuin, want de rode bessen zijn rijp.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #510 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:54:32 »
Een merel zit steeds eten te verzamelen voor een jonge vogel in de struiken.  :heart:
Het is wel tamelijk vies om te zien hoe ze een naaktslak soldaat maken (maar ja, het is wel weer een slak minder).

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #511 Gepost op: 28 september 2012, 07:58:34 »
We hebben nu steeds twee vlaamse gaaien in ons stadstuintje. Wel jammer dat ze de vaste duiven weggejaagd hebben.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #512 Gepost op: 20 maart 2014, 13:58:05 »

Offline bambi

• 5.560
Re: Vogelaarsdraad
« Reactie #513 Gepost op: 16 januari 2015, 14:32:34 »
Er zit een reiger in de tuin bij de vijver. En wat ik al verwachtte: op dezelfde tijd als gisteren. Morgen zit ik dus klaar rond deze tijd. :)

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #514 Gepost op: 26 februari 2015, 19:59:10 »
In India (Tamil Nadu) gingen we naar een vogelreservaat (de Vedanthangal Bird Sanctuary). :) We zagen er heel grote vleermuizen.
En ook hier en daar een vogel maar niet zo veel, want het had niet veel geregend in de winter en we weten ook niet zo goed welke, maar kennelijk wel de Indische scharrelaar (Indian roller), die was wel mooi, en wat reigers en eenden. Oja, en ooievaars en cormorants (aalscholvers).

Toen we het reservaat uitgingen, kwam er net een zwerm ibissen in de bomen ervoor zitten, die hebben we erna nog vaker gezien, ook in Goa. Ook hebben we af en toe ijsvogels gezien. En verder kraaien, mussen, duiven en wat ongeïdentificeerd grut dat in het bos huisde. En de Indische kievit en wsl de (zwart-oranje) vliegenvanger. Er waren vooral heel veel vogels te horen die superintrigerende geluiden maakten (ook midden in de nacht), maar waar we nooit van hebben ontdekt wat het nu eigenlijk waren. :roodmannetje:
Ah, onder andere kopersmeden, kennelijk, maar er was ook een vogel bij die als een hondefluitje klonk dat ook nog antwoord kreeg, eentje die steeds een tweetonig fluitje deed en daarbij dan af en toe van toonhoogte veranderde, en eentje die klonk als een soort op hol geslagen merel. :nerd:

Edit: met een beetje googlen toch nog wat toevoegingen kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2015, 21:11:52 door kokonera »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #515 Gepost op: 20 mei 2015, 17:20:58 »
 :heart:

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2092010/eend-zoekt-bijzondere-plek-uit-voor-nest-op-een-balkon-vier-hoog.htm#.VVylMUZBlBA

Citaat
Mochten de kuikentjes toch koudwatervrees hebben, dan helpt de dierenliefhebber de beestjes een handje. 'Ik heb een vergiet en daar doe ik ze dan in. Vervolgens maak ik een touw aan het vergiet en laat ik ze langzaam naar beneden zakken. Als het vergiet het water raakt, loopt die geleidelijk vol water en kunnen de eendjes naar hun moeder zwemmen.' Zomerhuis kijkt vol verwachting uit naar zijn 'pleegkindjes'. 'Dat wordt beschuit en muisjes hoor.'

Overigens zijn de babyeendjes inmiddels geboren en uitgevlogen. Toen een klein pulletje bij Bertus op het balkon terecht kwam en hij deze terug plaatste in het nest, heeft moeder eend hem nog gebeten ;D.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #516 Gepost op: 07 oktober 2015, 18:05:04 »
Bakken met eendjes  :heart:

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #517 Gepost op: 03 maart 2016, 18:14:07 »
Het begint nu echt lente te worden, ik heb van de week weer een paar kieviten in de lucht gezien. Er zullen er dus wel meer in Midden-Delfland zitten.
Verder een overvloed aan ganzen, eenden en meeuwen. Een groep van ongeveer 20 smienten gezien, dat zie ik niet elke dag. En verder nog zilverreigers, een ooievaar hier en daar, scholeksters, roofvogeltje, en veel zwanen.Misschien moet ik eens een bingokaart maken net vogels, kijken hoever ik de volgende keer kom :)

Ik heb het idee dat ze bij het hoogheemraadschap expres het water hoog hebben laten staan in de sloten, de weilanden zijn lekker drassig.