Prima dat het leuk en leerzaam was. Maar je bevestigd daarmee toch mijn vermoeden over de zwaarte van een cursus natuurgids in Nederland.
Ja het is ook wel een pittige cursus. Ik vind het woord cursus zo doen overkomen als een cursus hindelooper stippelen voor de plattelandsvrouwen. Niets is echter minder waar: uit de 2jarige cursus volgt een landelijk erkend diploma waar bij Staatsbosbeheer of andere boswachters of gidsenfuncties zelfs naar gevraagd kan worden. Nou ja mooi meegenomen, ik doe het grotendeels ook voor de hobby. Lovelocker heeft het diploma al enige tijd op zak, maar ik weet niet of hij er nog actief wat mee doet.
Als tegenprestatie voor de quizverslaving zal ik een poging doen om alle vogels te vermelden: merel, spreeuw, kruisbek, tureluur, baardmannetje, zilvermeeuw, kokmeeuw, wulp, bonte strandloper, kleine strandloper, steenloper, mantelmeeuw, grote zilverreiger, blauwe reiger, wilde eend, grauwe gans, kolgans, brandgans, rotgans, krakeend, slobeend, tafeleend, zaagbek, pijlstaart, kemphaan, kramsvogel, koperwiek, strandleeuwerik, smelleken, slechtvalk, torenvalk, kievit, goudplevieren, huismus, watersnip, winterkoninkje, smient, waterral, kauw, zwarte kraai, fazant, fuut, graspieper, aalscholver, scholekster, meerkoet, bergeend, tapuit,... nou dat waren de meesten wel.