Vegatopia Forum

Vogelaarsdraad

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vogelaarsdraad
« Reactie #380 Gepost op: 27 juni 2009, 23:37:08 »
Een lust voor het vegetarischen oogh  ;)

Aiko

« Reactie #381 Gepost op: 27 juni 2009, 23:45:19 »
Ik zag ook vogels vandaag. Of mag ik hier alleen meedoen als ik ook een flauw benul heb wat voor vogel het is? Een witte en een grijze was het!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #382 Gepost op: 27 juni 2009, 23:49:45 »
Dat zijn de besten!

Aiko

« Reactie #383 Gepost op: 28 juni 2009, 00:01:24 »
En een troep ganzen, ook gezien. Die liepen groots in de weg in Gouda toen ik met mijn fiets wilde passeren. Bolle waggelende beesten zijn zo adorabel, die mogen dat.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #384 Gepost op: 05 augustus 2009, 09:41:01 »
ik zag zondag volgens mij een lepelaar staan.. maar we waren met de broemert dus zou kunnen dat ik t niet goed zag
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #385 Gepost op: 05 augustus 2009, 11:26:02 »
En een troep ganzen, ook gezien. Die liepen groots in de weg in Gouda toen ik met mijn fiets wilde passeren. Bolle waggelende beesten zijn zo adorabel, die mogen dat.
Jammer he, dat de dodo is uitgestorven.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #386 Gepost op: 18 oktober 2009, 15:22:50 »
Mocht je vogels nou niet voeren ivm het geel? Maar hoe komen ze dan de winter door?
En ik wil in mijn tuin de vogels van de hele straat ...

Heeft iemand het nieuws hierover een beetje gevolgd?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

« Reactie #387 Gepost op: 18 oktober 2009, 15:24:19 »
Jammer he, dat de dodo is uitgestorven.

Gelukkig zijn er nog biggetjes en waterbiggetjes.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #388 Gepost op: 18 oktober 2009, 15:41:35 »
Mocht je vogels nou niet voeren ivm het geel? Maar hoe komen ze dan de winter door?
En ik wil in mijn tuin de vogels van de hele straat ...

Heeft iemand het nieuws hierover een beetje gevolgd?

Het mag weer hoor. Maar ik heb gewoon doorgevoerd, alleen de voeder en drinkplaats extra vaak schoongemaakt.

Zie ook hier: vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.167.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=350958
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2010, 15:40:09 door Sander »

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #389 Gepost op: 04 januari 2010, 22:18:06 »
Lijkt er iets op een lijster? Ietsje kleiner, in een struikje dus niet op de grond, maar wel heel duidelijk een wit-gele borst met stipjes? Ik heb de hele Petersons doorgebladerd, maar kan niks vinden. :(

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #390 Gepost op: 08 februari 2010, 20:01:26 »
Er komen nu heel wat vogeltjes in de tuin, van welke ik sommige op moet zoeken. Van de week iets van 15 sijsjes, er komen groenlingen in het tuintje, maar vandaag was het toppunt, met 2 vogeltjes (kennelijk een paar), waar van een (vermoedelijk het mannetje) zich ontzettend druk zat te maken tegen zijn spiegelbeeld. Ik heb een spiegel tegen het  palen-schuttinkje naast het terras.
Ik....kan ze niet vinden in mijn vogelgidsje.
Ze waren wit, zwart en bruin, nogal begrensd die "kleurvakken". In eerste instantie dacht ik aan een mij onbekende mees. De grootte van een grote mees.
de tuin: dat ben ik

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #391 Gepost op: 08 februari 2010, 23:51:31 »
Gisteren zagen we gewoon 3 roofvogels onderweg van roosendaal naar eindhoven... paar weken geleden zag ik ook een vos langs de weg.

Er volgde wel een mooi gesprek daarna:

R:hee een reiger,
ik: ja en ik een ekster
R: ja..maar, die is niet zeldzaam
ik: reigers zien we anders ook genoeg
R: maar sinds wanneer proberen ze de snelweg leeg te vissen dan?

zat dat gekke beest dus op de vluchtstrook, zal ws wel lekker warm geweest zijn ofzo.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #392 Gepost op: 21 februari 2010, 18:45:34 »
Net in de polder 4 zilverreigers gezien! En veel ganzen natuurlijk, en reigers, en de kievitten komen terug.
edit: en smienten
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2010, 18:48:46 door bambi »

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #393 Gepost op: 21 februari 2010, 19:09:46 »
Lijkt er iets op een lijster? Ietsje kleiner, in een struikje dus niet op de grond, maar wel heel duidelijk een wit-gele borst met stipjes? Ik heb de hele Petersons doorgebladerd, maar kan niks vinden. :(
Kramsvogel of koperwiek? Vanmorgen groepje staartmezen hier in de hortensia's. Vanmiddag tijdens wandeling een groepje putters, mat- of glanskopjes, buizerds, een grote valk en een groepje reeën. ok die laatste zijn geen vogels maar wel leuk om te zien!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #394 Gepost op: 21 februari 2010, 19:38:10 »
Kramsvogel of koperwiek? Vanmorgen groepje staartmezen hier in de hortensia's. Vanmiddag tijdens wandeling een groepje putters, mat- of glanskopjes, buizerds, een grote valk en een groepje reeën. ok die laatste zijn geen vogels maar wel leuk om te zien!
Ik zie daar in de buurt de laatste tijd wel koperwieken, maar deze was geler dus ik twijfel.
Oh ja, wij zagen ook nog een enorm grote buizerd. Of het was het iets anders, maar ja, wat is dan logisch?

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #395 Gepost op: 22 februari 2010, 09:18:11 »
Mijn zus vroeg gisteren toevallig hetzelfde, van die lijsterachtig uitziende vogel en wij kwamen uit op een kramsvogel inderdaad. Is een invasie.
Dan heb je de Grote Lijster, de Zanglijster en nog eentje...mijn klutshoofd roept nu ook nog "Beflijster", maar ik zeg: "houd je kop! Dat zal wel schuine kluts zijn".
de tuin: dat ben ik

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #396 Gepost op: 22 februari 2010, 10:55:25 »
Die beflijster ziet er echt heel anders uit. Het zal wel een kramsvogel geweest zijn, die zitten echt overal en ze vallen iedereen ineens op dit jaar.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #397 Gepost op: 28 februari 2010, 16:30:57 »
De vogelwebcams zijn weer online!

http://www.beleefdelente.nl/

« Reactie #398 Gepost op: 28 februari 2010, 16:41:14 »
Alleen de boerenzwaluw is er kennelijk nog niet.
Maar we hadden net geconstateerd dat ze al wel weer op zoek zijn naar hun nest in onze stal. Toch maar wat aan doen, want de hoeveelheid schijt die ze vorig jaar hebben weten te produceren.... :-\
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #399 Gepost op: 28 februari 2010, 17:09:05 »
Plankje er onder timmeren? Is meestal afdoende.