Vegatopia Forum

Vogelaarsdraad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vogelaarsdraad
« Reactie #200 Gepost op: 12 mei 2008, 12:17:24 »
En meneer de sperwer was er ook weer... Me dunkt dat hij nu genoeg te eten kan vinden in het bos, dus ik heb hem weer weggejaagd. Stay away van mijn musjes!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #201 Gepost op: 12 mei 2008, 23:38:03 »
in het bos had zich vlak bij de bungalow een koppel meesjes een nestje gemaakt in een oude waterpomp waar het bovenstuk uit was.
als je dus binnen zat (2 meter afstand nog niet denk ik) kon je ze in het oog houden en dan kwamen ze altijd met wormpies en zo en klommen ze zo schattig in die pomp, de mamy en de papy.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #202 Gepost op: 13 mei 2008, 20:48:33 »
Een paar daagjes op Schiermonnikoog geweest

Nou zeg en niet eens even zwaaien als je langs rijdt...

« Reactie #203 Gepost op: 13 mei 2008, 22:47:57 »
Waar had ik moeten zwaaien dan toen ik  per bus van Winsum naar Lauwersoog door het Groningse land kronkelde? Prachtige boerderijen hoor, met lost staande pronkwoningen ervoor.  Weer heel anders dan hier in de Betuwe. Maar hier zijn ze ook mooi.  

Martin Bril breekt in zijn column van vandaag zijn hoofd over welke vogel het nou is die steeds het hoogste woord heeft in zijn tuin. De fluiter, de tuinfluiter of de tjiftjaf. Waarschijnlijk gewoon een winterkoninkje.
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #204 Gepost op: 16 mei 2008, 23:18:25 »
Oh met het OV. Dan kom je hier niet langs. Ik zit nl. aan de andere (zuidwestkant) van het Lauwersmeer. Maar dat landschap daar bij Winsum, dat is fenomenaal. Lovelocker ging er bijna om verhuizen.

Martin Bril breekt in zijn column van vandaag zijn hoofd over welke vogel het nou is die steeds het hoogste woord heeft in zijn tuin. De fluiter, de tuinfluiter of de tjiftjaf. Waarschijnlijk gewoon een winterkoninkje.

Bij mij is dat op het moment de zanglijster (heb ik me laten vertellen). Alles in 3-en.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2008, 23:19:29 door Modub »

« Reactie #205 Gepost op: 17 mei 2008, 18:55:26 »
Bij mij ook een zanglijster in de tuin; eigenlijk is dat elk jaar zo. Grappig beest, doet ook een telefoongeluidje, waar mijn moeder intrapt.

-Wilma, de telefoon gaat bij jou!
-Neje, het is de vogel!

Gister tijdens pauzewandelingetje een koekoek over zien vliegen die zichzelf verraadde door een paar keer koekoek te roepen.

Op Schier trouwens nog gezien dat kraaien niet alleen buizerds maar ook gerust een kiekendief verjagen. Al toonde de kiekendief zich duidelijk minder lijdzaam dan de gemiddelde buizerd die ondanks zijn forse voorkomen al gauw het hazenpad kiest.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #206 Gepost op: 17 mei 2008, 19:41:03 »
Bij mij rond het huis zit de laatste week een een nogal luidruchtige vogel die ratelt (ik noem hem Emiel Ratelband), takketakt en fladdert dat het een lieve lust is. Mijn moeder dacht dat het een jonge kraai was, maar zonet zag ik er 2 samen op de grond lopen en takjes verzamelen. Niet echt iets wat jonge vogels doen.

Maar eens even gegoogled en het blijkt dus een spreeuw te zijn!

« Reactie #207 Gepost op: 18 mei 2008, 16:49:25 »
Tijdens de gisteravondwandeling behalve een niet identificeerbaar vogeltje dat snel vloog en wel iets van een stealth in miniatuur had, dan ook inderdaad een buizerd gezien die achternagezeten werd door een kraai. Een mooie buizerd met veel wit in zijn verendek; en een bangebroek.

(Als ik August Strindberg geheten had, zou ik nu hebben geschreven: Is dit toeval? De inkt is nog niet opgedroogd of ik neem waar wat ik zojuist geschreven heb: een buizerd die door kraai verjaagd wordt! Wat hebben de machten met mij voor, dat ze dit zo ensceneren? Wat is het dat de voorzienigheid wil van mij?)

« Reactie #208 Gepost op: 25 mei 2008, 19:51:32 »
Op de Rijndijk in Wageningen een rietgors. Eigenlijk best makkelijk te herkennen. Zwarte muts, witte sjaal.

Of zou het toch een matkop geweest zijn?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #209 Gepost op: 25 mei 2008, 20:56:48 »
dan ook inderdaad een buizerd gezien die achternagezeten werd door een kraai.
Ja, dat heb je, dat vogels roofdieren in hun territorium wegklieren. Ze doen het ook met katten, hoor. 't Is niet alsof een buizerd heer en meester is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

« Reactie #210 Gepost op: 26 mei 2008, 21:46:53 »
Als je erop letten gaat, zie je het heel vaak, kraaien die buizerds verjagen. Maar buizerds zijn wel groot maar niet al te behendig. Op Schier zag ik een kraai bezig met het verjagen van een kiekendief, maar die kraai zich toch iets omzichtiger te werk.

Vanavond van heel dichtbij het clowntje onder de vogels, het puttertje. In het gezelschap van, hoe kan het ook anders, nog een puttertje.

« Reactie #211 Gepost op: 07 juni 2008, 20:13:41 »
Prrt! Prrt! klonk t vanuit de coniferenhaag toen ik bezig was met onkruid wieden. Ging kijken, deed zachtjes & oefende geduld. Werd beloond. Twee winterkoninkjes kunnen beobachten van heel nabij, zeg een meter. Klein! En zo’n lief wipstaartje hè. En behalve veelvuldig prrten kunnen ze ook prachtig zingen met die wel zoetgevooisde keeltjes van ze.  Winterkoninkjes, jullie rulen!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #212 Gepost op: 09 juni 2008, 13:57:40 »
Volgens mij kwam er hier net een ooievaar hoog overgevlogen! Of het was toch een reiger, maar ik vond de onderkant duidelijk zwart-wit.

« Reactie #213 Gepost op: 09 juni 2008, 19:09:04 »
Zwartwitte reigers bestaan vogels mij niet, waarschijnlijk dus een ooievaar. Zie je die niet veel waar jij zit? In de Betuwe struikel je erover.

« Reactie #214 Gepost op: 09 juni 2008, 19:09:42 »
Zwartwitte reigers bestaan vogels mij niet

Wat je noemt een freudiaanse verspreking.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #215 Gepost op: 10 juni 2008, 12:36:44 »
Zwartwitte reigers bestaan vogels mij niet, waarschijnlijk dus een ooievaar. Zie je die niet veel waar jij zit? In de Betuwe struikel je erover.

Ze zitten wel eens in weilanden hier in de buurt, maar zeker niet extreem veel.
Is de blauwe reiger ook niet zwart/wit van onderen? Op Google dacht ik wat van die foto's te zien, maar een ooievaar is natuurlijk nog leuker!

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #216 Gepost op: 10 juni 2008, 18:47:41 »
Zondag j.l. zag ik vanuit een bus twee lepelaars lepelen in een watertje helemaal omringd door snelweg. Zag ook 3 halsbandparkieten en Muiden. Heb ze eerder ook al gezien in Hoorn. Ik denk dat de vogel harder op weg is in te burgeren, dan men denkt.
de tuin: dat ben ik

« Reactie #217 Gepost op: 10 juni 2008, 21:56:08 »
Zondag j.l. zag ik vanuit een bus twee lepelaars lepelen in een watertje helemaal omringd door snelweg. Zag ook 3 halsbandparkieten en Muiden. Heb ze eerder ook al gezien in Hoorn. Ik denk dat de vogel harder op weg is in te burgeren, dan men denkt.

Coole shit, man. Lepelaars, halsbandparkieten... alleen Muiden, die ken ik niet. Ook op vogelvisie komen ze niet voor.

« Reactie #218 Gepost op: 15 juni 2008, 17:28:34 »
Voor het eerst een torenvalk op zijn prooi zien duiken. Bidden. Ietsje lager; wederom bidden. En toen, zoef, naar beneden. Verbaasde me over de snelheid waarmee dat gepaard ging.

Offline Flapke

• 177
« Reactie #219 Gepost op: 16 juni 2008, 11:56:40 »
Gisteravond en deze ochtend een boze papa merel, op een kleine eekhoorn !

Eekhoorn deed niets terug maar vluchtte, om na 5 minuten terug te komen en vanmorgen weer hetzelfde.

Is het normaal dat een merel zich bedreigd voelt door een eekhoorn?