Nee, ik bedoel meer. Ik ken ook mensen die kippen houden. Wat is er dan mis om daarvan de eieren te eten?
Die kippen zijn ook gefokt. Ook dus waardeloze haantjes. Plus dat de voorouders van de kippen echt niet zoveel eieren legden zoals nu... misschien zou je daar eens over na moeten denken?
Ik vind t gewoon vreemd om alle manieren van dieren houden (fokken) meteen fout te vinden.
Ik vind het fokken van dieren puur voor onze behoeften een zeer slecht gegeven en vind dat vergelijkend met de uitbuiting van zwarte mensen vroeger. Ik kan het gewoonweg niet eens zijn dat dieren alleen leven voor de mens. En dat als de mens ze niet meer nodig heeft deze ras/soort laat uitsterven of gewoon afslacht ter consumptie e.d.
Dieren houden gewoon om ze af te maken vind ik inderdaad wel stom, maar als je gewoon dieren houd om daar de producten van te gebruiken. Tja, er zijn weinig andere manieren om te kunnen leven van met dieren omgaan.
Kijk in een verhouding met de grootschalige industrie kan je stellen dat het dan beter is om zelf kipjes (gered/gejat uit de bioindustrie => opvang) te houden en eventueel de eieren weg te rapen.
In de industrie zelf is het eten van eieren gewoonweg gelijk aan het helpen aan het doden van de dieren voor consumptie. Je misbruikt eerst de dieren om hun producten en dan na verloop van tijd laat je ze afmaken.
Zo gaat dat.
Verder vanuit een ethische overweging is het ook niet juist zelf dieren te houden. Je beperkt de dieren toch in een bepaalde vrijheid en je bent toch een bepalende factor. Ook zijn deze dieren gewoon gefokt voor 'thuisgebruik'.
Zelfs voor opgevangen dieren vind ik niet dat je de producten moet gebruiken. De dieren zijn al constant uitgebuit en dan ga je ook nog hun eieren weg pakken. En ik had iets gehoord dat het voor een kip niet heel leuk is als je eieren weg pakt en ook dat ze dan sneller weer een ei leggen, wat ook niet goed lijkt.
En vaak geven die boeren echt wel om de dieren die ze houden. Daarbij is de hoofdzaak dus ook niet om de dieren af te maken.
Sorry hoor, maar dat is onzin. Als je om de dieren geeft, dan ga je niet geld boven dieren stellen. Ik kan me wel indenken dat er een zakelijke 'houden van' is en die meer gaat over het houden van het werk (werk is de dieren).
Maar echt geven om de dieren... nee.. echt niet..
Daar gaat het mij een beetje om. Mensen die dieren houden om t dieren houden wil ik best sponsoren, maar dieren houden voor de slacht ben ik wel fel tegen. Dat er dan toch minder leuke dingen bij komen kijken is jammer, eigenlijk zouden ze daar een wet voor moeten maken ofzo.
De dieren die voor ei en zuivel gehouden worden worden automatisch OOK voor de slacht gehouden. Besef dat god.
Naast dit vind ik het totaal geen probleem als al die dieren die door de mens gefokt zijn tot hoe ze nu zijn, dat die op een gegeven moment verdwijnen. Dus dat er gewoon niet meer gefokt wordt ermee.