Ik heb ook veel last van acne gehad, vooral op mijn kin en wangen. Pijnlijk en lelijk, wat kan het in de weg zitten he?
En allerlei middeltjes van de huisarts waren zo agressief! Vaak werd het er na een goed begin alleen maar erger van.
Op de diane35 werd het stukken beter, was zelfs pukkelvrij sommige weken. Maar daar had ik andere vervelende bijwerkingen op. Dus weer naar mijn oude pil, ministat. En heb microgynon ook gehad. Beiden veroorzaakten een slagveld. Nu zit ik al een tijdje heel tevreden aan de yasmin.
En wat ook enorm hielp is niet teveel troep op mijn huid brengen. Geen dag/nacht creme, alleen zeepvrije wasgel van neutral en liever alleen lauw water, geen makeup, geen medicijnen of andere smeerseltjes of tonic, en vooral niet scrubben.
Nu ben ik al een paar maanden nagenoeg pukkelvrij. Wel nog wat oude vlekjes die wel minder vel worden.
Dat geen makeup gedeelte schaamde ik me wel een beetje voor, maar niemand heeft er ooit wat gemeens over gezegd.
Mijn nichtje heeft een paar behandelingen microdermabrasie (als ik het goed zeg) gedaan, zij is ook pukkelvrij inmiddels, alleen wel nog wat van de littekens te zien.