Laat ik het zo zeggen... de lijst met (mogelijke) bijwerkingen is erg lang, die kan ik hier niet allemaal opnoemen. Ik slik het nu een week. De eerste bijwerking die ik heb, is droge lippen, ik moet bij blijven smeren. Gisteren had ik hoofdpijn. Ik krijg bijna nooit hoofdpijn, dus ik reken het als een bijwerking. En vanochtend had ik een lichte bloedneus, ook een bijwerking (bloedneuzen krijg ik ook nooit, behalve op een berg). Van depressie heb ik nog niets gemerkt, ik voel me prima en positief, maar mensen die hier aanleg voor hebben, zullen een groter risico hiervoor hebben. Je mag geen alcohol drinken, vanwege je cholesterol, en je moet dus op je eten letten, want je hebt grotere kans op verhoging van het LDL (slechte) cholesterol.
Verder is er natuurlijk het probleem voor vrouwen dat ze absoluut niet zwanger mogen worden, omdat roaccutane een stof bevat die erg op vitamine A lijkt en dus ook zware mutaties bij de foetus veroorzaakt (mannen mogen wel verwekken). Je krijgt er dus verplicht anti-conceptie bij, behalve als je aantoonbaar niet vruchtbaar bent.
Ik heb het ervoor over, want na 6 maanden ben ik bijna zeker van mijn huidproblemen af die ik al heel erg lang heb.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isotretino%C3%AFne