Harstikke lastig en onhandig en vervelend! Aanpakken die handel
Wat ik destijds te horen kreeg toen ik naar de dokter ging omdat er al 2 jaar typische dingen gebeurde met mijn huid...
Heb je veel spanningen of stress? Is er iets in je leven wat je (onbewust) heeft aangegrepen of bezig houdt?
Was je gezicht alleen met lauw water (niets anders) en dep het droog (niet wrijven).
Hou je gezicht schoon en kom er zo min mogelijk aan (juist geen make-up of scrubs of agressieve clerasil zooi)
Maar n goeie stap, die huidtherapeute want met wat hulp kan het opgelost worden. Ik heb een afspraak met een dermatoloog gevraagd, om te achterhalen of het acne is of eczeem (wist de dokter ook niet) en voor beide: hiervoor zijn cremes en behandelingen. Dus waarom zo tobben? Na wat maanden van alles uitproberen (dermatoloog wist het blijkbaar ook niet zo 123) had ik opeens een goeie creme te pakken en zag ik na 2 dagen al verandering (toch eczeem)... WAUW.. Na 2 jaar tobben... wat een verademing en wat suf dat ik er zo lang mee heb gewacht!
Met cremes en goede informatie wat wel en niet te doen is mijn huid nu veel beter. Maar ik denk dat ik een allegerietest aan ga vragen. Ik krijg het idee dat ik allergies voor iets ben (waar ik zelf maar niet achter kom). Dat zou je ook nog kunnen doen, misschien kan de huidtherapeut hierover info geven.
En dat doe je waarschijnlijk al wat ervaringen lezen op een
forum of een ander forum, daar waar je de meeste herkenning vindt. Ik vond het heerlijk om het getob van anderen te lezen... gedeelde smart... en dat je dus niet de enige bent....en wat nou de fijnste zonnebrandcreme bla die bla....
DUS Go Girl!
Hou ons op de hoogte!