Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Jippia

Re:Sojamelk
« Reactie #160 Gepost op: 22 mei 2009, 13:05:50 »
Er zijn wel enkele varianten van Provamel waar calcium aan toe is gevoegd en Lima voegt het toe in de vorm van een bepaald soort algen. Maar het is volgens mij niet standaard zoals bij Alpro (op de bio en de geen suiker/geen zout variant na) en ook geen B2 en B12.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #161 Gepost op: 23 mei 2009, 08:39:36 »
Er zijn wel enkele varianten van Provamel waar calcium aan toe is gevoegd en Lima voegt het toe in de vorm van een bepaald soort algen. Maar het is volgens mij niet standaard zoals bij Alpro (op de bio en de geen suiker/geen zout variant na) en ook geen B2 en B12.

Dat van Lima was mij ook al opgevallen. Misschien mag toegevoegde calcium in bioproducten niet uit een laboratorium komen, maar wel gewonnen worden uit een natuurlijke bron. Op een andere manier kan ik het niet verklaren, want het blijkt dus wel degelijk zo te zijn dat de regelgeving omtrent bioproducten niet toestaat dat er voedingsstoffen worden toegevoegd. Misschien eens een onderzoekje op internet waard...

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #162 Gepost op: 08 juni 2009, 14:52:33 »
Ik zag laatst bij een AH-XL winkel pakken chocolademelk op rijstbasis met toegevoegde calcium staan. :D Ik wist dat dat bestond, maar kon het bij de natuurwinkel niet krijgen. Verder ook nog havermelk met toegevoegde calcium. Was ik ook al een tijdje naar op zoek. Ga ik binnenkort echt eens uitproberen! :yummie:

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #163 Gepost op: 08 juni 2009, 18:25:38 »
Ik heb nu voor het eerst Happy Soja uitgeprobeerd. Ik zag het bij de Super de Boer staan, het bevat calcium en vitamine B12. Er staat op dat het geschikt is voor vegetariers. Ik vind hem wel lekker, en goedkoop :D

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Sojamelk
« Reactie #164 Gepost op: 17 juni 2009, 23:02:14 »
Sojadrink van Natural people was in de aanbieding. En ik heb passievruchten en chocolade meegenomen. Van de eerste net een glas genomen. Het is drinkbaar...nog net. Eerste en laatste keer dat ik het heb gekocht. De chocoladesmaak laat ik nog weten.

...die smaakt als half chocomel, half water... :nosmile:
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2009, 23:27:00 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #165 Gepost op: 17 juni 2009, 23:48:20 »
Ik heb nu voor het eerst Happy Soja uitgeprobeerd. Ik zag het bij de Super de Boer staan, het bevat calcium en vitamine B12. Er staat op dat het geschikt is voor vegetariers. Ik vind hem wel lekker, en goedkoop :D

Wat is goedkoop in dit geval?

Sojadrink van Natural people was in de aanbieding. En ik heb passievruchten en chocolade meegenomen. Van de eerste net een glas genomen. Het is drinkbaar...nog net. Eerste en laatste keer dat ik het heb gekocht. De chocoladesmaak laat ik nog weten.

...die smaakt als half chocomel, half water... :nosmile:

Je kunt beter de (gezoete) naturel-versie proberen in plaats van die enge varianten. Zeker choco kun je beter zelf maken met cacao.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #166 Gepost op: 18 juni 2009, 12:44:03 »
Gister voor het eerst de Alpro chocolade light gedronken, wat vies zeg! Smaakt niet naar chocolade, niet naar cacao, beetje muffig. Kijk, ik snap best dat als je iets light wilt hebben je niet veel chocolade erin kan doen, maar een beetje cacao had geen kwaad gekund.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #167 Gepost op: 18 juni 2009, 15:08:43 »
Gister voor het eerst de Alpro chocolade light gedronken, wat vies zeg! Smaakt niet naar chocolade, niet naar cacao, beetje muffig. Kijk, ik snap best dat als je iets light wilt hebben je niet veel chocolade erin kan doen, maar een beetje cacao had geen kwaad gekund.

Die heb ik afgelopen week ook voor het eerst gedronken. Ik vind hem minder lekker dan de niet-light variant, maar nog steeds prima drinkbaar.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #168 Gepost op: 18 juni 2009, 15:36:58 »
Gister voor het eerst de Alpro chocolade light gedronken, wat vies zeg! Smaakt niet naar chocolade, niet naar cacao, beetje muffig. Kijk, ik snap best dat als je iets light wilt hebben je niet veel chocolade erin kan doen, maar een beetje cacao had geen kwaad gekund.

Die heb ik afgelopen week ook voor het eerst gedronken. Ik vind hem minder lekker dan de niet-light variant, maar nog steeds prima drinkbaar.

Maar ik drink nu de AH vanille soja, en die is wel erg lekker :-*

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Sojamelk
« Reactie #169 Gepost op: 18 juni 2009, 18:45:49 »
Ik kocht deze week voor het eerst sojamelk (alpro soja light), maar ik vond het niet lekker. Ik drink het alleen in de koffie, opgewarmd, maar ik vind het zo zoetig. Is dat met alle soorten en merken? Of komt het door het opwarmen?

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #170 Gepost op: 18 juni 2009, 22:39:19 »
Er is ook ongezoete, 'Naturel' heet het, denk ik? Ook een smaak waar je maar van moet houden...

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Sojamelk
« Reactie #171 Gepost op: 19 juni 2009, 21:14:45 »
Op het pak dat ik kocht stond als smaak 'naturel/nature'.
Misschien is het gewoon niet mijn ding.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Sojamelk
« Reactie #172 Gepost op: 20 juni 2009, 09:22:15 »
Op het pak dat ik kocht stond als smaak 'naturel/nature'.
Misschien is het gewoon niet mijn ding.

Soms bedoelen ze met naturel ook dat er geen extra smaakje is toegevoegd en zit er wel extra suiker bij. Ik vind die met suiker ook niet lekker die zonder wel (soms alleen te vinden in natuurwinkel) maar dan om zo te drinken (het smaakt wel echt naar soja) weet niet hoe ie t in de koffie doet.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #173 Gepost op: 20 juni 2009, 09:41:39 »
Op het pak dat ik kocht stond als smaak 'naturel/nature'.
Misschien is het gewoon niet mijn ding.

dat kan prima hoor, voor ergens in vind ik t prima.. maar om zo te drinken  :-X
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #174 Gepost op: 23 juni 2009, 12:14:33 »
Alpro Soya is ook best zoet, omdat er zoetstoffen in zitten zoals rietsuiker (ook de naturel). Anders moet je misschien die van Natural People proberen, die is niet zoet.

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #175 Gepost op: 23 juni 2009, 21:56:24 »
Alprotroep is deze week in de aanbieding bij de AH. Tweede halve prijs, dus voor de meest goedkoopste uitgeklede versie twee voor de redelijke prijs van twee euro (en twee cent).

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #176 Gepost op: 30 juni 2009, 15:03:07 »
Ik heb gisteren de sojamelk van Zonnatura geprobeerd, de Premium-variant. Die is gezoet met agavesiroop en zit in van die halve literflesjes. En die vond ik dus geen succes... Vooral de nasmaak is enorm soja-achtig. De naturel-variant ga ik dan ook niet proberen. :-\

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #177 Gepost op: 30 juni 2009, 17:31:13 »
Ik vind die van Zonnatura juist erg lekker ;D

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #178 Gepost op: 14 juli 2009, 00:07:06 »
Schijnbaar is er tegenwoording ook een sojamelk van AH-merk bij de Albert Heijn. Vandaag ter test maar eens een pakje gekocht. Jullie horen morgen van mij hoe het smaakt, verwerkt in de rijstepap.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #179 Gepost op: 30 juli 2009, 22:56:45 »
Ik heb vandaag (weer) een pak rijstemelk van Rice Dream gekocht. Erg lekker vind ik die, maar qua structuur erg waterig. Sojamelk en koemelk zijn beide wat dikker. Weet iemand toevallig of er ook dikkere rijstemelk is?