Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #220 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:12:22 »
Heb nou bosvruchten, aardbei en choco geprobeerd.. Alle 3 lekker maar van naturel weet ik nog steeds niet wat ik er van vinden moet.. ???
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #221 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:24:27 »
van naturel weet ik nog steeds niet wat ik er van vinden moet.. ???

De smaak verschilt ook per merk, dus je kunt ook nog eens iets anders dan Alpro proberen. Zonnatura bijvoorbeeld of een huismerk.

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #222 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:01:17 »
Heb nou bosvruchten, aardbei en choco geprobeerd.. Alle 3 lekker maar van naturel weet ik nog steeds niet wat ik er van vinden moet.. ???

Naturel is ook meer voor verwerking in pap en dat soort dingen, zou ik zeggen.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #223 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:15:16 »
Muppet, wat bedoel je met naturel? Sojamelk zonder ook maar enige toevoeging? Of die met toegevoegde vitamines en een beetje suiker, maar verder geen smaakje?

Edit: die zonder toevoegingen is idd niet zozeer bedoeld om te drinken (al kan het natuurlijk wel) als wel om ermee te koken.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #224 Gepost op: 11 augustus 2009, 00:32:52 »
heb voor de vernieuwde poging de choco variant en de bosvruchten gekocht in minipakjes.. mocht ik er aan overlijden dan schenk ik ze bij deze aan muppet  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Sojamelk
« Reactie #225 Gepost op: 11 augustus 2009, 07:58:07 »
Ik klop de naturel, (met wat suiker) voor een soort cappuccino.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #226 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:55:59 »
mocht ik er aan overlijden dan schenk ik ze bij deze aan muppet  ;)

Je mag mij ook in je testament opnemen hoor! Ik vind beide smaken yammie! :D

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #227 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:58:19 »
ja maar. ja maar muppet woont op 5 min. fietsen  ;) dus die kan ze lekker makkelijk ophalen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #228 Gepost op: 11 augustus 2009, 20:05:19 »
 :nosmile:

*druipt teleurgesteld af*

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #229 Gepost op: 11 augustus 2009, 20:10:03 »
*knuffelt* maar stiekem hoop ik gewoon dat ik t nu wel lekker vind
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #230 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:11:54 »
Heb je ze al geprobeerd?
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #231 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:30:46 »
*knuffelt*

*voelt zich alweer beter* :yes:

maar stiekem hoop ik gewoon dat ik t nu wel lekker vind

En natuurlijk willen wij Lijntje helemaal niet kwijt van het forum. :nooo:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #232 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:51:03 »
morgen gaat er een pakje mee naar mijn werk.. net als vroeger naar school ;D

edit:

nou vandaag een pakje choco geproefd. Vies? Nee dat zeker niet, maar lekker? Nee ook dat niet. Ik ben gewoon te dol op de enige echt.. Maar deze pakjes drink ik nog wel op. Morgen dan maar de bosvruchten proeven..
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2009, 12:52:31 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #233 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:18:31 »
Maar deze pakjes drink ik nog wel op. Morgen dan maar de bosvruchten proeven..

Gezien Muppets recensie zou dat goed moeten gaan.
Verschilt het grote pak van de kleintjes dan?
(Qua smaak, niet qua inhoud ;))

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #234 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:20:57 »
ik hoop van niet, maar een groot pak kopen voelt stom als je bang bent dat je t niet lust. en met kleine pakjes kan je langer doen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #235 Gepost op: 12 augustus 2009, 17:48:22 »
@ Lelle: Aardbei smaakt trouwens naar fristi  :P
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #236 Gepost op: 13 augustus 2009, 02:10:13 »
@ Lelle: Aardbei smaakt trouwens naar fristi  :P


Oeeehhh jeugd sentiment.
Die komt in huis!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #237 Gepost op: 17 augustus 2009, 15:13:30 »
Mss is mijn vraag al beantwoord, maar ik heb niet alle 20 pagina's van deze draad doorgelezen.

ik drink geen melk en gebruik over het algemeen weinig zuivel. Alleen boter eigenlijk, maar daar eet ik ook niet een half pakje per dag van op en ik eet geregeld kaas. Gewone melk drinken vind ik niet heel erg lekker en ik krijg er diarree en buikkrampen van en word misselijk. Yoghurt gaat wel goed, mits niet meer dan 2 kleine porties. Ik heb wel eens soja-yoghurt gegeten, maar dat vond ik naar karton smaken  :-X
Wat is de meerwaarde van sojamelk gaan toevoegen aan mn menu? Is dat persé nodig?
Volgens mij krijg ik wel calcium naar binnen via andere dingen (groenvoer bv) en B12 via dierlijke dingen in mn menu. Als het niet teveel naar karton smaak, zou ik mss sojamelk met een smaakje kunnen proberen (wss niet de choco, want gewone chocolademelk vind ik ook al niet lekker).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #238 Gepost op: 17 augustus 2009, 18:29:29 »
Vreemd. Sojamelk bij de AH op Het Kleine Loo van Alpro Naturel voor 1,14. Geen AH-merk sojamelk. Sojamelk van Alpro Naturel bij de AH te Theresiastraat heeft sojamelk van AH-merk voor 1,14, maar Alpro Naturel voor 1,35.

Heeft AH een handeltje opgezet met Alpro om hun spullen in AH-pakken te proppen en als goedkoopste merk aan te bieden, en Alpro-spullen als 'kwaliteitsmerk' duurder weg te zetten? Of zijn er nog betere complottheorieën te verzinnen hier?

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #239 Gepost op: 18 augustus 2009, 14:30:49 »
Bij de AH hier hebben ze nog steeds alpro en AH-merk. De prijzen zijn wel verschillend. Bij de AH is alpro nog 1,35 maar bij de C1000 is het 1,15.