Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Anarchos

Re:sojamelk
« Reactie #140 Gepost op: 27 april 2008, 14:22:49 »
Sojamelk is zoeter dan koeiemelk en er zit geen vet in, dus het smaakt en 'voelt' wel anders. Ik vind het zelf best wel lekker, maar ik doe het alleen bij de muesli. Ik heb geen ervaringen met brinta...waarschijnlijk smaakt het wel, omdat ik helemaal geen problemen heb gehad met andere 'koude' ontbijtproducten. Er zijn trouwens meerdere smaken sojamelk. Ik ben helemaal gek op sojamelk met bananensmaak (van Provamel, verkrijgbaar bij bio-winkels) maar andere smaakjes zijn ook lekker hoor.


Daar heb je het toch fout hoor... Sojamelk is zoeter omdat er suiker aan toegevoegd wordt!

Niet aan alle soyamelk wordt suiker toegevoegd. Je hebt ook de naturel-versie van alleen sojabonen en water.




Jaja, natuurlijk, ik drink ook de niet-gezoete melk. Maar die is dan wel niet zoeter als koeienmelk, zoals Daphne zei...

Anarchos

Re:Sojamelk
« Reactie #141 Gepost op: 27 april 2008, 14:23:44 »
Citaat
Ik zag in deze draad dat mensen Provamel en Alpro door elkaar halen, weten jullie dat Provamel van Alpro is? Het enige verschil is dat provamel biologisch is.

Het klopt dat Provamel van Alpro is, maar biologisch is niet het enige verschil. De gewone Alpro bevat toegevoegde calcium, vitamine B2 en vitamine B12 en sommige varianten nog een aantal andere vitamines/mineralen, ook de yoghurt en vla. Provamel bevat deze dingen niet, op één of twee varianten na en deze bevatten geen B12, zover ik weet. Een belangrijke reden waarom ik ze nooit koop.

Alpro heeft trouwens ook biologische melk met enkel suiker toegevoegd en niets anders... Dat zijn die groene bussen.

Jippia

Re:Sojamelk
« Reactie #142 Gepost op: 01 mei 2008, 13:46:01 »