Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Lelle

Sojamelk
« Gepost op: 06 februari 2007, 17:12:15 »
Hoi
Ik ben dan wel vegetarier maar helaas niet zo'n held op het 'voedsel proberen' gebied.

Nou wil ik eigenlijk aan de sojamelk, maar ik durf het haast niet te drinken.
 
Ik wil t eigenlijk voor s ochtends door de brinta.
Kan dat ? en lijkt t een beetje op koemelk of is t eigenlijk niet te drinken???
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2007, 22:59:32 door Sander »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:sojamelk
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2007, 17:30:06 »
Sojamelk is zoeter dan koeiemelk en er zit geen vet in, dus het smaakt en 'voelt' wel anders. Ik vind het zelf best wel lekker, maar ik doe het alleen bij de muesli. Ik heb geen ervaringen met brinta...waarschijnlijk smaakt het wel, omdat ik helemaal geen problemen heb gehad met andere 'koude' ontbijtproducten. Er zijn trouwens meerdere smaken sojamelk. Ik ben helemaal gek op sojamelk met bananensmaak (van Provamel, verkrijgbaar bij bio-winkels) maar andere smaakjes zijn ook lekker hoor.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Lelle

Re:sojamelk
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2007, 17:33:14 »
Ok... smaakjes... da's lekker ;)

maar je weet dus niet zeker of je het wel kan opwarmen- de naturelsmaak variant dan?

Alhoewel... bananenbinta.... ::)

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:sojamelk
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2007, 17:36:35 »
In mijn muesli die ik altijd naturel hoor, omdat die smaakjes ontzettend duur zijn :o Maar er zijn vast wel mensen hier die brinta met sojamelk eten ;)
Ik eet in de winter trouwens normaal Brinta, maar deze winter was nogal warm, dus ik had er geen behoefte aan...jammer, want dan had ik je nu kunnen helpen :( Zo zie je maar weer hoe slecht die klimaatveranderingen wel niet zijn :D
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:sojamelk
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2007, 18:39:54 »
Uhm tjah als ik ja was zou ik gewoon van alle merken een pak kopen en zo besluiten welke je het lekkerste vindt! Er zitten namelijk best wel wat verschillen tussen! Ik gebruik zelf nauwelijks naturel sojamelk, vindt het niet heel erg lekker om te drinken. Drink wel veel van de abrikoos (volgens mij was het abrikozen smaak, zo'n oranje pak voor iets van 1.80 bij de AH) en die is erg lekker! Ik let er ook op dat calcium&b12 zijn toegevoegd.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:sojamelk
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2007, 18:55:50 »
Ik heb alleen Provamel en Alpro geprobeerd, maar zoveel verschil heb ik niet gemerkt. Maar Alprofresh (in het koelvak) vind ik trouwens wel lekkerder dan de 'langer houdbare' Alpro naturel.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:sojamelk
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2007, 19:55:12 »
Sojamelk is prima op te warmen, ik maak er vaak pap mee. Je kan het ook als vervanger voor melk gebruiken in gerechten als pannenkoeken en aardappelpuree. Wel de naturelversie gebruiken! De vanille-versie is vaak nogal zoet.

Gewoon uitproberen, anders neem je eens van die kleine meeneempakjes. Verwacht niet de smaak van melk, maar gewoon iets nieuws.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2007, 19:56:42 door Hizikigrrrl »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Sojamelk
« Reactie #7 Gepost op: 07 februari 2007, 00:28:02 »
Van alpro soja zijn de gewone en de kinderversie echt prima voor in de brinta, de natuerl light ook (die heb ik).

Ik vind veel van de smaakjes helemaal niet lekker, die met ananas en nog iets (light) smaakt heel chemisch, terwijl er wel echte vruchtensappen zijn gebruikt, en dat smaakje dat in de plaats kwam van de literspakken banaan bij ah (abrikoos ofzo) heeft dat ook. Vanille en banaan vind ikwel lekker.

Alpro soja heeft nu trouwens ook naturel yoghurt die heel mild is van smaak, dus wel geschikt voor de muesli enzo. Ik vind die van provomel eigenlijk lekkerder, want die is wat zuurder, maar ik kom veel vaker bij ah dan bij de natuurwinkel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Sojamelk
« Reactie #8 Gepost op: 07 februari 2007, 09:43:51 »
Ik hou van sojamelk :) De naturel fresh van alpro is goed te drinken. Die andere naturel is meer voor in pannenkoeken ofzo goed te doen.

De smaakjes zijn ook idd erg lekker.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #9 Gepost op: 07 februari 2007, 09:57:54 »
Ik vind veel van de smaakjes helemaal niet lekker, die met ananas en nog iets (light) smaakt heel chemisch, terwijl er wel echte vruchtensappen zijn gebruikt, en dat smaakje dat in de plaats kwam van de literspakken banaan bij ah (abrikoos ofzo) heeft dat ook.

Ja, inderdaad! Die smaken heel chemisch, maar de aarbeienvariant vind ik wél lekker (en in iets mindere mate de bosvruchten)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Monique

Re:Sojamelk
« Reactie #10 Gepost op: 07 februari 2007, 15:36:33 »
Ik heb wel even moeten wennen aan sojamelk, maar heb 'doorgezet' en vind alle smaken (ook naturel) echt heerlijk nu.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2007, 12:42:14 »
ik was bijna helemaal huiverig geworden door de berichten over sojamelk dat het niet te drinken zou zijn, maar ik vind het gewoon echt superlekker ! ik ben er nu achter dat het bijna niet uitmaakt wat het is, maar dat ik het lekker vind als er soja in zit ! die smaakjes sojamelk ( mango onder andere) ben ik wel benieuwd naar, maar ik vind het een beetje zonde om een heel pak te kopen als blijkt dat ik het niet lekker vind ( vanwege het chemische smaakje) Van Alpro vind ik de chocosmaak en de bananesmaakmelk heel erg lekker en ook de vanillevla!! en de sojamelk dus...

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #12 Gepost op: 08 februari 2007, 14:04:07 »
Ik zag trouwens dat mijn favo smaak goedkoper is dan ik dacht: die perzik&abrikoos bij de ah is 1.45!

Lelle

Re:Sojamelk
« Reactie #13 Gepost op: 09 februari 2007, 19:13:44 »
Nooit geweten dat er zoveel keuze en mogelijkheden waren.
Maar ik ga het er morgen maar op wagen.... ben wel heel benieuwd.

Re:Sojamelk
« Reactie #14 Gepost op: 09 februari 2007, 22:35:31 »
Ik vind die sojamelk van Alpro ook best binnen te houden, al zouden ze er voor mij ietsjepietsje minder suiker in mogen doen. Bij die fruitdrankjes, allah, maar bij de naturel is het wel een beetje jammer.

Lelle

Re:Sojamelk
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2007, 01:27:37 »
Ik vind die sojamelk van Alpro ook best binnen te houden.

best binnen te houden ;D
ja ja klinkt steeds lekkerder  :-X

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2007, 18:31:48 »
Gewoon proberen!

Monique

Re:Sojamelk
« Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2007, 19:29:28 »
Nooit geweten dat er zoveel keuze en mogelijkheden waren.

Wordt vegetarier en er gaat een wereld voor je open ;)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Sojamelk
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2007, 07:59:20 »
Ik vind die sojamelk van Alpro ook best binnen te houden, al zouden ze er voor mij ietsjepietsje minder suiker in mogen doen.

Heb je de light-versie al geprobeerd? Daar zit minder suiker in (en geen vervangende zoetstof-meuk).

Lelle, zoals iedereen zegt gewoon proberen. Alleen niet verwachten dat je melk gaat drinken, want daar smaakt het gewoon niet naar. Mijn eerste pak sojamelk heb ik weggegooid omdat ik het niet lekker vond (ik verwachtte melk, en dat is het gewoon niet). Toen heb ik nog een poging gewaagd en het alleen gebruikt in opwarm-ontbijtproducten, zoals havermout en Brinta en ondertussen eet ik elke ochtend pap aangemaakt met sojamelk. Probeer eens de vanillevariant, de gewone, de light, etc.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Sojamelk
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2007, 22:31:35 »
De choco smaak van alpro soya vind ik heerlijk :O