Vegatopia Forum

Het grote vegetarische kookboek

Offline Wildflower

• 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote vegetarische kookboek
« Reactie #20 Gepost op: 27 april 2006, 13:06:13 »
Heb deze ook. Lekkere gerechten, maar wel erg veel met kaas... :(
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #21 Gepost op: 28 april 2006, 21:16:20 »
Dit was mijn tweede vegi kookboek. Ik moet zeggen, het was spotgoedkoop (9€90) en ik heb er al een heel aantal smakelijke recepten uit gemaakt! Vooral de caponata is heeerlijk!

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2006, 22:56:02 »
Ik heb hem nu eindelijk ook gekocht. Ik ken het boek al van vroeger, mijn moeder heeft een exemplaar en nu het goedkoper geworden is (eveneens 9.90 euro betaald) mag het zeker niet aan mijn collectie ontbreken.

anjo

« Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2006, 10:11:31 »
Ik heb dit boek gekocht in zo'n goedkope boekwinkel en zag dat er nog genoeg te koop zijn, je ziet hem niet over het hoofd.

miepje

« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2006, 16:48:57 »
Ik heb m ook en ben vooral fan van de champignonlasagna die erin staat. Iemand zei hier dat de caponata het lekkerste is, maar die kan ik niet ontdekken in de index. Hoe heet dat gerecht in het boek?

Grtz, Mieke

taniavanbart

« Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2006, 20:54:56 »
Ik heb dit kookboek ook net in oostende gekocht, tijdens een dagje aan zee. En echt wel goed, veel recepten, veel te ontdekken op een blad.

Een ABSOLUTE aanrader: de groentenpilaf! Om vingers en duimen van af te likken!

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2006, 11:05:07 »
Fantatisch qua smaak is de champignogrisotto op blz. 134. Alleen de groentebouillon vervangen door paddestoelenbouillin (AH) die de smaak nog net eens verbetert.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

proud-veggie

« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2006, 22:55:24 »
Mijn moeder had dat boek al jaren, hoewel ze geen vegetarier is, kookt ze wel graag vegetarisch.
Vandaar dat ze dat boek al jaren had. Nu kijk ik er regelmatig in.

Offline Traantje

• **
  • 61
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:20:21 »
Dit kookboek heb ik gister gekregen.. het is wel een mooi boek, maar jammer dat bijna alle recepten wel melk, ei of kaas bevatten :(

Jippia

« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2010, 15:30:15 »
Het is een leuk boek met mooie foto's. Om veel dingen valt wel heen te werken. Als recepten geen melk/kaas/ei bevatten, dan is dat waarschijnlijk niet met opzet, want echt pro vegan is de samensteller niet. Het combineren van eiwitten is officieel achterhaald, maar komt nog in verreweg de meeste vegetarische kookboeken voor, ook nieuwere. Jammer dat er trassi en vissaus worden genoemd in sommige oosterse recepten. Wel naar wens, maar toch. Mijn schoonzus heeft het boek ook en daar ook weleens iets uit gemaakt. Dat was erg lekker. Aubergineplakken in tomatensaus en fettucine met kaas kan ik me nog herinneren. Ik denk dat het minstens vijf jaar geleden is, misschien wel zes.