hmm ok even op een rijtje... ik zou mezelf niet echt carnifoob noemen in tegendeel zelfs..
Vlees eten:
nee dat doe ik dus niet, en ook geen soep en dergelijke. Al moet ik idd wel toegeven dat ik als ik bij bijv. mijn oma ben en ze voor mij speciaal cup en soup gehaald heeft ik het dus ook niet over mijn hart kan krijgenom te zeggen, die eet ik niet. De oplossing is dus meestal dat ik zelf maar iets meeneem
maar bij mensen die al hun best voor me doen ga ik niet lopen zeuren.. (tenzij ze me vlees als vega proberen aan te smeren off course). Op de bbq thuis hebben we een apart lijn hoekje waar mijn spullen gebakken worden. (altijd op aluminiumfolie dus) en als ik ergens anders ga bbqen doe ik dat dus ook. In een pan bakken vind ik een no go..
vlees aanraken:
ik moet wel whahaha. De enige eis die mijn moeder stelde was dat ik ook hun eten zou blijven maken. en dus ja ook vlees
Ik kruid het dus en gooi het op de grillplaat. Al moet ik bekennen dat ik t ds niet snijd ofzo.. mama legt t klaar en maak het dus wel. maar alleen de dinen die ik ken. Als mijn ouders bij mij en mijn vriend komen eten (even voor de duidelijkheid ik woon half thuis en half samen) maak ik wel vlees voor mijn ouders en vriend, maar als ik iets lekkers vega 9geen -maaltid)aardappel -groente-vlees) gevonden heb kan het ook zijn dat ik ze zoiets voorschotel. ls ik zelf over de inkoop ga zoals bij mijn vriend thuis koop ik alleen biologisch. Maar gelukkig eet hij ook vaak genoeg vega mee
Wel was ik altijd mijn handen echt supergoed na het klaarmaken van vlees want wil echt niet per ongeluk het binnen krijgen als ik later bijv een sausje ofzo proef. En boterhammen met vleeswaren smeren enzo idem.. als ik dan daarna maar wel mijn handjes mag wassen
- vlees aanraken: doe ik bijna dagelijks, want vriendje lief eet vlees. En dan bak ik dan voor hem... moet zeggen dat het soms wel lastig is want ik kan en wil dan niet een stukje proeven tijdens het koken om na te gaan of het wel lekker gekruid is ofzo...
daar heb ik dus ook wel last van.. want hoewel mijn prncipes roepen doe het niet vind ik het gek genoeg soms nog heerlijk ruiken, bepaalde dingen waarvan ik dan vind dat ze echt niet te vervangen zijn. (zoals spekjes en rookworst, die vegadingen daarvan vind ik toch niet teveel niet)
vlees zien:
gen vlees zien is dus onmogelijk.. zeker aangezien ik hoe stom dan ook.. op de voorverpakte vleesafdeling bij de appie werk.. sommige zullen dit misschien stom vinden. Maar toen ik daar kwam is dat natuurlijk niet meteen t geval geweest. Ik werkte op de houdbare afdelinge en ben toen via via naar de koelvers afdeling gegaan. daar stond ik op de zuivelafdeling totdat ik een blessure aan mijn arm en rug kreeg waardoor ik niet meer in staat was die zware kratten en dozen te tillen. dus de enige optie was tijdelijk switchen... en ach ja nu is het tijdelijke wel een beetje eraf maar goed.. eigenlijk vind ik t niet erg. Al doe ik wel geen afboekingen meer.. ik kan er nachts niet van slapen als ik zie hoeveel vlees er weggegooit wordt
en vind ook dat het een belachelijke principe zou zijn als ik het zou weigeren om te vullen.. dan vult een collega van me het.. als ik zo principieel zou moeten zijn dan zou ik ergens anders moeten gaan werken.
vlees ruiken
zie vlees aanraken
vlees in de media
ik erger me er wel aan.. nu 3 kippen halen 1 betalen.. ziek wordt ik ervan, zeker omdat ik weet hoeveel er nog weg gegooid wordt. net als de Bob de bouwer smeerworst en de beertjes worst. het is alleen maar lekker door de verpakking voor kindjes. bah! maar verder ach ik zie en hor t vaak geoeg buiten reclame doet t me niks.
leven en laten leven en wat u niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. Zijn naar mijn mening hier op zijn plek. de laatste omdat ik ook niet wil dat anderen mij ets opdringen dus waarom zou ik het een ander verplichten??