Vlees eten zou ik echt niet doen, en bij familie sla ik de soep ook altijd over, zelfs als er wordt gezegd dat er geen vlees inzit, omdat ik betwijfel dat zij vega-bouillonblokjes in huis hebben). Maar als iemand zegt dat de soep vegetarisch is, in een eetcafé ofzo, eet ik hem wel, want ik vind soep gewoon hartstikke lekker.
Van de week heb ik thuis soep gegeten, waar ik uitslag van kreeg, en toen wel gezocht en bleek er in boemboe die mijn vader erin had gedaan trassie te zitten, dus mijn ouders die de boodschappen doen en koken, zijn minder neurotisch aan het winkelen dan ik.
Ik was trouwens niet blij dat de soep niet vega bleek te zijn toen ik hem al ophad, maar ben niet boos geworden ofzo, mijn vader ging ervan dat die dat wel was (vega recept kaartje van c1000).
Net was ik uit eten met mijn ouders en oom en tante, die allemaal wel vlees eten, en dat vind ik niet zo problematisch. Alleen de gamba's heb ik op een gegeven moment wel wat verplaatst - ze stonden naast mijn bord - maar ook toen ik nog vlees at vond ik zo'n compleet beest gewoon zo eng dat ik niet verder durfde te eten, dus ik heb me vandaag kranig geweerd
.
Ik geloof niet dat ik apart voor een vleeseter zou koken. Ten eerste omdat ik het niet zo'n fijn idee vind en ten tweede omdat ik niet denk dat de vleeseter er gelukkiger van wordt als ik vlees ga lopen maken want ik heb pas leren koken nadat ik vegetarier ben geworden. En ik ben nog niemand tegengekomen die om principiele redenen geen groenten eet.
Maar ik vind het geen probleem om door het vlees van mijn ouders te roeren of het om te draaien als het nodig is. (Maar daar hoef je het niet voor aan te raken dat scheelt).
Op mijn werk zijn de enige boodschappen waarmee ik in aanraking kom vleesdingen (vleeswaren zijn volgens mij iets anders), want die zijn nogal eens afgeprijst. Geen problemen mee om die bakjes aan te raken, maar als ze lekken, dan ga ik wel mijn handen en kassa erg goed wassen.
Ik heb geen problemen om recepten te lezen met vlees, al bedenk ik al lezende vaak wel alternatieven, of ik schrijf het recept compleet af, maar vind het wel moeilijk als mensen heel uitgebreid gaan omschrijven wat ze nou lekker vlees vonden (niet zo erg dat ik vraag of ze ermee stoppen, maar ik zou het fijner vinden als dat soort gesprekken niet gevoerd werd).
Vlees ruiken vind ik erg vervelend, er zijn restaurants waar ik niet naartoe wil omdat het daar heel erg naar vlees ruikt, en vroeger als ik een kassa had tegenover de slager vroeg ik ook wel eens om een andere kassa, omdat de slager zo'n grillgeval in het gelderlandplein heeft staan en dat stinkt echt heel erg.
Maar het is wél zo dat ik, mocht er morgen opeens een publicatie komen dat het echt ontzettend veel beter is voor je fretten om ze echt vlees/dieren te geven, dat ik dat wel
zou doen heel ernstig in overweging zou nemen. Want voor mij is de keuze heel anders dan voor mijn dieren.