Vegatopia Forum

Zelf hennepmelk gemaakt....!!

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mjets

Zelf hennepmelk gemaakt....!!
« Gepost op: 01 februari 2007, 14:27:00 »
Vandaag zomaar zelf hennepmelk gemaakt  :drink: met mijn bijna over de datum ongepelde hennepzaadjes! Toen ik eenmaal door had dat hennepmelk hemp milk heet, vond ik zowaar een vrij duidelijk recept op internet.

Het smaakt heerlijk creamy! Toevoegingen (noten, vruchten,  e.d.) geeft het een uitgesprokener smaak. Alleen het uitlaten lekken was nogal gedoe, zie dat creamy"goud" maar eens uit al die kapotte dopjes te krijgen... Iemand tips? In keukendoek en dan masseren, zoals mijn bron adviseerde was nogal een werk. Ik heb het er uiteindelijk "uitgespoeld" met wortel/appelsap die ik die dag toch ook nog wilde maken.

recept: http://www.btinternet.com/~bury_rd/febnine.htm
of google op: Hempstar Milk (Soma) of hempmilk

Nu ga ik even uitrusten en wachten tot de Omega-happy-kick inslaat  :clown:
oh nee... eerst afwassen

Ervaringen en tips WELKOM

« Laatst bewerkt op: 12 februari 2007, 08:51:53 door Sander »

mjets

Re:zomaar zelf hennepmelk gemaakt....!! :-)
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2007, 00:11:34 »
Een (eigen) ervaring: is langer in de blender (2 minuten) dopjes worden dan stukjes. En meer water (of ander sapachtig iets) toevoegen om de creamy hennep mee uit te spoelen.
Hennepzaad was in de Tuinen in de aanbieding vandaag... daar ook eens mee proberen.

mjets

Re:Zelf hennepmelk gemaakt....!!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2007, 18:25:07 »
Wel eigenaardig... De Tuinen hennepzaadjes duurde veel langer voordat ze kleine staartjes kregen dan de biologische bij lekkervega.nl  ??? Ouwe zaadjes???

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf hennepmelk gemaakt....!!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2007, 18:40:42 »
Wel eigenaardig... De Tuinen hennepzaadjes duurde veel langer voordat ze kleine staartjes kregen dan de biologische bij lekkervega.nl  ??? Ouwe zaadjes???

nee, traag zaad  ;D
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

mjets

Re:Zelf hennepmelk gemaakt....!!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2007, 18:55:10 »
lkkr relaxed :afro: