Vegatopia Forum

Smerige receptenkaart..

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Balkman

Smerige receptenkaart..
« Gepost op: 25 januari 2007, 12:31:11 »
Gatverdamme wat een smerige..

Okee, laat ik proberen rustig te blijven. "Wat de AH kan, kunnen wij ook," moet supermarktketen COOP gedacht hebben: we zetten een bak van die handige receptkaarten neer bij de groenteafdeling. Inderdaad, handig voor degenen die voor het avondeten ter plekke snel even inspiratie nodig hebben, zoals ik. Ik gebruik zelfs de vlees- of visreceptkaarten en geef er dan ter plekke een vegetarische draai aan. En dat die kaarten marketingtechnisch de bedoeling hebben om merkproducten aan de man te brengen, zal me worst wezen. Ik maak zelf wel uit of ik de gesuggereerde Bertolli olijfolie van Unilever gebruik of niet.
Deze week zag ik zulke kaarten voor het eerst bij een COOPsupermarkt in Arnhem. Een snelle inspectie leverde maar één interessant recept op: courgettekoekjes met een citroenyogurtsaus. Klinkt lekker, nietwaar?
De kaart vond dat ik becel vloeibaar bak & braad moest kopen en gebruiken. Dus.. echt niet.
Maar goed, wat een sof. De gemelde bereidingstijd van 20 minuten bleek gisteravond nergens op te slaan. Ruim een uur in de keuken gestaan om courgettes te raspen, er een beslag mee te maken en steeds drie koekjes te bakken. Daar kwam het maken van de yoghurtsaus nog bij en gatverdegatver wat werd het een vieze, kleffe creatie!
COOP, een handig idee jatten van een ander, daar is niks mis mee. Maar doe het dan wel goed!
Dus hierbij maak ik graag nog eens extra reclame voor Becel vloeibaar bak & braad en de COOP. Bedankt!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2007, 12:38:56 »
courgettekoekjes met een citroenyogurtsaus. Klinkt lekker, nietwaar?

Nee.

Bij de AH werkt het trouwens ook niet altijd even goed. Mijn voormalig huisgenoten gebruikten vaak zo'n receptenkaartje maar ondervonden dat wel recept dan ook met prei dat ze maakten smerig was. Ik heb een keer zo'n preirecept meegegeten (bij de experimenten ervoor woonde ik er nog niet) en ik snapte meteen wat ze bedoelden. Viesviesvies!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2007, 12:42:17 »
Het risico van het maken (en vooral volgen) van een recept (welk recept dan ook, of het nou uit het duurste kookboek komt of van een receptenkaartje van een supermarkt) is dat je het verkeerd doet of dat het niet lekker is. Da's toch niet zo'n probleem? Dan weet je dat je het de volgende keer niet weer hoeft te maken.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2007, 12:43:11 »

Courgettekoekjes met een citroenyogurtsaus, dat klinkt ook of het uit een random-receptengenerator komt rollen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2007, 13:14:39 »
Da's toch niet zo'n probleem? Dan weet je dat je het de volgende keer niet weer hoeft te maken.

Da's wel heel weer slim ja.
En nu weet de rest het ook.
Althans, ik zou het anderen niet aanraden het zelf uit te proberen.

Ik laat me bijna altijd inspireren door recepten. Soms volg ik het recept precies, vaak geef ik er een eigen draai aan.
Of het mislukt, is niet per se een risico van een (beproefd) recept gebruiken. Bedenk zelf maar eens wat nieuws, best kans dat het niet lekker is.
Nee, een ervaring met een recept zoals hierboven heb ik zelden. En die kaartjes kùnnen heel handig zijn, vind je niet?
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2007, 13:22:42 door Balkman »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2007, 15:07:18 »
Ja, daarom snap ik ook niet waarom je je er zo over opwindt. Het kan toch gebeuren dat jij eens iets niet lekker vindt (waar een ander dan weer een moord voor doet)?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2007, 15:39:18 »
Wees gerust. Hoef jij ook niet te snappen.


Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2007, 15:43:57 »

Je hebt je ook niet aan het recept gehouden. Dat kan je COOP niet verwijten.
Als je nou wel becel vloeibaar bak & braad had gebruikt, had het vast veel beter gesmaakt. 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2007, 15:50:59 »
:D

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2007, 15:54:08 »
Zo en nu voor vanavond maar eens een recept zoeken met peultjes en oesterzwammen.
Misschien dat ik maar eens naar de COOP fiets..

Aiko

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2007, 16:00:11 »
Ik het dorp van mijn afkomst is er nu een Supercoop, zag ik gisteren. Het was voorheen gewoondoodsimpel een doodgewone Coop. Misschien moet jij nu ook een Supercoop opzoeken (of zijn alle Coops nu Supercoopen?*)?

* Coops / Coopen en / of / danwel Supercoopen / Supercopen / Supercoops. Voeg in al naar gelang de voorkeur en / of juistheid.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 16:01:29 door Aiko »

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2007, 16:19:11 »
Nou, voor zover ik weet staat de tijd bij ons stil, en is de COOP die ik ken nog steeds niet super.
Is er behalve de naam ook nog van binnen iets veranderd bij jou?
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 16:20:03 door Balkman »

Aiko

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2007, 16:23:09 »
Ongetwijfeld, ik was er immers vijftien jaar niet meer geweest (gok bij benadering). Vroeger was het vast beter...

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2007, 16:37:03 »

Als je nou wel becel vloeibaar bak & braad had gebruikt, had het vast veel beter gesmaakt. 8)

Da's trouwens een goeie slogan voor Becel, ik ga 'm meteen insturen!
Ietsje aangepast want ik blijf tenslotte copywriter:
Gebruikte ie nou becel vloeibaar bak & braad, had het vast veel beter gesmaakt..

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2007, 16:38:56 »

Ik heb mijn roeping gemist. :afro:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2007, 16:39:12 »
Bak & Braakt? ;)

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2007, 16:41:53 »

Niet alles meteen zo persoonlijk opvatten, Meneer de Uil.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Balkman

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2007, 16:50:19 »
Bak & Braakt? ;)

Ja, nee, ik vind die eigenlijk wel bijna net zo goed.
Want de alliteratie blijft er in zitten: Bak & Braakt, en dat bekt lekker weg.

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2007, 16:51:20 »
Bral en Braakt, nog beter.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 16:51:58 door M@ñboob [wil zoek] »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Smerige receptenkaart..
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2007, 16:57:06 »
Bak & Braakt? ;)

Ja, nee, ik vind die eigenlijk wel bijna net zo goed.
Want de alliteratie blijft er in zitten: Bak & Braakt, en dat bekt lekker weg.

En het rijmt op smaakt. Toch lijkt het me geen recept voor succes.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 16:58:11 door Meneer de Uil »