Gatverdamme wat een smerige..
Okee, laat ik proberen rustig te blijven. "Wat de AH kan, kunnen wij ook," moet supermarktketen COOP gedacht hebben: we zetten een bak van die handige receptkaarten neer bij de groenteafdeling. Inderdaad, handig voor degenen die voor het avondeten ter plekke snel even inspiratie nodig hebben, zoals ik. Ik gebruik zelfs de vlees- of visreceptkaarten en geef er dan ter plekke een vegetarische draai aan. En dat die kaarten marketingtechnisch de bedoeling hebben om merkproducten aan de man te brengen, zal me worst wezen. Ik maak zelf wel uit of ik de gesuggereerde Bertolli olijfolie van Unilever gebruik of niet.
Deze week zag ik zulke kaarten voor het eerst bij een COOPsupermarkt in Arnhem. Een snelle inspectie leverde maar één interessant recept op: courgettekoekjes met een citroenyogurtsaus. Klinkt lekker, nietwaar?
De kaart vond dat ik becel vloeibaar bak & braad moest kopen en gebruiken. Dus.. echt niet.
Maar goed, wat een sof. De gemelde bereidingstijd van 20 minuten bleek gisteravond nergens op te slaan. Ruim een uur in de keuken gestaan om courgettes te raspen, er een beslag mee te maken en steeds drie koekjes te bakken. Daar kwam het maken van de yoghurtsaus nog bij en gatverdegatver wat werd het een vieze, kleffe creatie!
COOP, een handig idee jatten van een ander, daar is niks mis mee. Maar doe het dan wel goed!
Dus hierbij maak ik graag nog eens extra reclame voor Becel vloeibaar bak & braad en de COOP. Bedankt!