Vegatopia Forum

Kant-en-klare vega slagroom?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Kant-en-klare vega slagroom?
« Gepost op: 23 januari 2007, 16:53:08 »
Ik wou laatst warme chocolademelk maken.. met een lekkere dot kant en klare slagroom erop (veelste druk om het zelf te kloppen iedere keer). Maar tot mijn verbazing zit in alle kant en klare slagrooms dierlijke E-nummers. Zelfs in KlopKlop...
Uiteindelijk toch staan kloppen met een vers bakje room en suiker. Maar ik zou het toch liever anders zien..
Heeft iemand enig idee bij welke supermarkt 'makkelijke-weinig-afwas' slagroom ligt, die ook nog eens vegetarisch is?
Ik heb zelfs gezocht naar soja slagroom... Omdat ik lichte hoop had, dat daar die Enummerongein niet in zou zitten. Ondanks 5 verschillende soorten sojamelk, kon ik geen sojaslagroom vinden..
Groetjes,
Sharon
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2007, 17:13:10 door Hizikigrrrl »

brenda_lelie

Re:kant en klare vega slagroom?
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2007, 17:11:29 »
sojaslagroom in een spuitbus is te koop in sommige biologische winkels, heb het al in redelijk wat winkels gezien.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:kant en klare vega slagroom?
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2007, 17:12:41 »
Sojaslagroom is denk ik alleen in de biowinkel te koop.

mjets

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2007, 19:06:09 »
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het is er in inderdaad...sojaslagroom
+ verhaaltje over soyatoo slagroom.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2007, 19:18:28 door mjets »

Kiwi

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2007, 20:07:49 »
Tenzij je een hele spuitbus Soyatoo in één keer leeg denkt te eten raad ik het af om die kant en klare te kopen. De eerste keer dat je het gebruikt is het lekker hoor, maar als je de bus daarna in de koelkast laat staan wordt het keihard en krijg je er niks meer uit. En om zo'n bus nu langere tijd buiten de koelkast te bewaren als je het een tijdje niet gebruikt lijkt me niet verstandog. Veel lekkerder (en voordeliger) is het om zo'n pakje te kopen en zelf te kloppen.

mjets

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2007, 20:50:04 »
Tja, daar zeg je eens wat...  :-\ klinkt niet best. Nou, voor een feestje wellicht ???

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2007, 22:10:46 »
Ik liep laatst in de AH en hoorde toevallig iemand vragen aan de bedrijfsleider naar een spuitbus sojaslagroom. Het scheen in een blad te hebben gestaan dat AH het zou verkopen.
Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Ah, maar kijk nu in iedere super toch even in het slagroomvak.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

mjets

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #7 Gepost op: 04 februari 2007, 23:50:06 »
Ik liep laatst in de AH en hoorde toevallig iemand vragen aan de bedrijfsleider naar een spuitbus sojaslagroom.  

Nou, dat las ik op een allergieforum ook; een moeder schreef opgelucht dat haar dochtertje nu ook... bladiebla...
Maar ik heb het product nog niet kunnen vinden, so far... ook niet bij albert.nl... mysterieus :alien:

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2007, 00:22:27 »
Bij de Ah kan je altijd wel vragen of ze willen opnemen in hun assortiment. Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar kan eens een gokje wagen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

mjets

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2007, 14:45:48 »
Ik zag net in de natuurvoedingswinkel wel gewoon de Soyatoo sojaslagroom staan. In spuitbus en ernaast in een pakje (zelf opkloppen). Eens een fijn veesje bedenken  8)
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2007, 14:46:17 door mjets »

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2007, 16:38:12 »
Ik zag net in de natuurvoedingswinkel wel gewoon de Soyatoo sojaslagroom staan. In spuitbus en ernaast in een pakje (zelf opkloppen). Eens een fijn veesje bedenken  8)
Was dat in Delft? En in welke natuurvoedingswinkel. Aan de Vrouwjuttenland 33 misschien?
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

mjets

Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2007, 16:45:54 »
JA! :D
(tegenover de grote koeling, en naast de sojatoetjes)

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Kant-en-klare vega slagroom?
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2007, 16:51:51 »
JA! :D
(tegenover de grote koeling, en naast de sojatoetjes)
:)  Mooi dan zal ik er eens bij gelegenheid binnen stappen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.